ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

אדלשטיין מתעלם גם מהקואליציה: "אפילו לקהל היעד שלו הוא לא עונה"

16 חברי כנסת מהקואליציה ושישה ארגונים אזרחיים שונים פנו במהלך החצי שנה האחרונה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון כדי לדון בנושא הרס בתי מחבלים, אך אדלשטיין החליט שלא לענות. התנהלותו של אדלשטיין, המתעלם גם מבקשות חברי האופוזיציה, נוגדות את ההמלצות שפרסמה בעבר ועדת האתיקה לפיהן: "יושב ראש ועדה, המקבל פניה הקשורה למילוי תפקידו האמור, ישיב תוך זמן סביר"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יולי אדלשטיין בוועדת החוץ והביטחון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
יולי אדלשטיין בוועדת החוץ והביטחון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) מסרב בעקביות לבקשת חברי האופוזיצה לכנס את הוועדה לדיון בנושאים שהעלו, אלא שממידע שהגיע לידי "שקוף", עולה כי הוא מסרב גם לבקשות דומות מהקואליציה. 16 חברי כנסת מהקואליציה ושישה ארגונים אזרחיים שונים פנו במהלך החצי שנה האחרונה לאדלשטיין, בעקבות פניית ציבור שהגיעה אליהם, בבקשה לקיים דיון בנושא הריסת בתי מחבלים. קשה נוסחה על רקע החלטה לבצע מעקב אחר המדיניות הביטחונית הנהוגה בנושא, שהתקבלה בדיון שנערך כבר בשנת 2018, אולם יושב ראש ועדת החוץ והביטחון לא אישר את הבקשה וגם לא דחה אותה, הוא פשוט החליט להתעלם.

בחודש ינואר היו אלו חברי הכנסת יצחק קרויזר ואלמוג כהן (עוצמה יהודית) שהגישו בקשה לקיום דיון בנושא בעקבות פניית ציבור שקיבלו, אבל הדיון לא התקיים. כאשר ביקשנו מחבר הכנסת קרויזר לדעת מה עלה בגורל פנייתו – הוא מסר שנאמר לו שהפנייה שלו בטיפול. לשאלתנו עד מתי הטיפול, או האם נקבע תאריך משוער לא ידע להשיב. לאחריהם הגיש גם חבר הכנסת ניסים ואטורי (ליכוד) בקשה דומה אולם זכה להתעלמות, וכשגם זה לא עזר, חתמו בחודש יוני 13 חברי כנסת מהקואליציה על בקשה לקיום דיון מהיר בשל דחיפות הסוגייה, אולם המצב נותר כאילו לא נשלחו פניות כלל. 

ח"כ יצחק קרויזר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הקושי באי מענה הוא בכך שהח"כים והארגונים האזרחיים נמצאים בחוסר ודאות, הם לא יודעים אם הנושא בטיפול, או אם בכלל כדאי להם לפנות לאפיקים אחרים", אמר שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו. "גם לקהל היעד שלו לכאורה הוא לא עונה". מגורמים שונים בקואליציה נמסר שהתחושות הן שאדלשטיין לא תמיד מנהל את הדברים בצורה ישירה אלא לפי עניינים פוליטיים או נקמה.

בעקבות חשיפת שקוף הגיש ארגון בצלמו תלונה ליועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק, בדרישה לחייב את אדלשטיין לכנס את הוועדה לדרישה של שליש מחברי הוועדה. כמו כן, הוגשה פנייה לוועדת האתיקה בנוגע להתעלמותו הכללית והגורפת מפניות של חברי כנסת ומהציבור, דבר שנוגד את רוח ההמלצות שפרסמה בעבר ועדת האתיקה לפיהן: "יושב ראש הכנסת או יושב ראש ועדה מוועדות הכנסת, המקבל פניה הקשורה למילוי תפקידו האמור, ישיב לפניה, תוך פרק זמן סביר".

מלשכתו של יושב ראש ועדת חוץ וביטחון אדלשטיין לא נמסרה תגובה

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

תגובה אחת

  1. מדובר בנוהג רווח אצל חה"כ אדלשטיין. יש בעיה בתפיסת התפקיד הציבורי שלו ושל עוד כמה חברי כנסת שקצת מזכירים אותו בהתנהלות (זאב אלקין לדוגמא). כל מה שנוגע לשקיפות, לחובת דיווח, לנגישות לציבור. זו נראית כמו הקדנציה האחרונה של אדלשטיין בליכוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,904 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!