ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

סערה סביב החוק הטבריאני: "הציעו לי תפקיד כדי שלא אגיע לכנסת"

ועדת הפנים דנה בחוק השנוי במחלוקת שצפוי לסייע ליו"ר הוועדה הקרואה בטבריה, מקורבו של דרעי, להתמודד על ראשות העיר. המתמודדת שני אילוז טענה שהוצעו לה תפקידים בתמורה לפרישה והסרת התנגדותה, וחברי האופוזיציה קראו לעצור את הדיון: "אי אפשר לעבור על זה לסדר היום". יו"ר הוועדה יעקב אשר לא התרגש, והדיון בחוק הפרסונלי נמשך
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

המועמדת לראשות עיריית טבריה שני אילוז וח"כ ניסים וטורי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"אל תקרא לי שקרנית", צעקה עו"ד שני אילוז, מתמודדת לראשות עיריית טבריה, ופעילת ליכוד על ח"כ שלום דנינו (ליכוד). אילוז שהגיעה היום (שני) לדיון בוועדת הפנים של הכנסת על הצעת החוק של ח"כ עמית הלוי (ליכוד) סיפרה במהלכו לחברי הוועדה שהוצעו לה תפקידים בכירים בתמורה להסרת מועמדותה לראשות עיריית טבריה ולהבטחה שלא לתקוף את הליך החקיקה: "אני לא מושחתת, אז אני לא מוכנה לקבל שום הצעה", אמרה.

הצעת החוק הפרסונלית של ח"כ הלוי, שעברה בקריאה ראשונה במליאה, צפויה לסייע ליו"ר הוועדה הקרואה בטבריה בועז יוסף שמונה בידי שר הפנים לשעבר אריה דרעי, להתמודד על ראשות העיר. 

"תקשיבו שניה. תומר שמת לב למה שהתגלה פה?", פנה ח"כ נאור שירי (יש עתיד) ליועץ המשפטי של ועדת הפנים בכנסת, עו"ד תומר רוזנר. "יש הצעות קונקרטיות למינויים לתפקידים בעבור זה שאנשים לא יגיעו לפה לוועדה", קרא. לשאלתו של ח"כ שירי מתי קיבלה אילוז הצעה בפעם האחרונה ענתה: "בשבוע שעבר", ואף ציינה שהיא לא המתמודדת היחידה שקיבלה הצעות מהסוג הזה.

מרגע זה החלה להתפתח מהומה בוועדה, חברי הכנסת שהיו בוועדה מטעם הקואליציה האשימו את אילוז בכך שהיא משקרת: "אף אחד מהליכוד לא הציע לך", טען נגדה ח"כ דנינו. "אני מאמינה לך, אבל את מבינה שמה שאת עושה עכשיו זה שאת מכפישה את כל הקואליציה?", אמרה חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית).

"יושב ראש הוועדה, חשפו בפניך שחיתות", קראה חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) ליושב ראש הוועדה, יעקב אשר (יהדות התורה). "אי אפשר לעבור על זה לסדר היום", הוסיף ח"כ שירי.

בתגובה לבקשת חברי האופוזיציה לעצור את הדיון החווה עו"ד רוזנר את עמדתה המשפטית של הוועדה: "טענות בדבר שחיתות יש לפנות למשטרה. אנחנו לא רואים השפעה של הדברים שנאמרו על ידי עו"ד אילוז על המשך הדיון". 

"המועמדת שני אילוז היא עורכת דין, והיא יודעת שאם היא קיבלה הצעות המקום לברר את זה הוא במשטרה. נמשיך בהצבעות על ההסתייגויות של הצעת החוק, מי בעד ומי נגד?", קרא יושב ראש הוועדה אשר במטרה להמשיך את ניהול הוועדה כרגיל. חבר הכנסת יוראי להב הרצנו (יש עתיד) ניסה לפנות לאילוז וביקש ממנה לדבר בוועדה על חשבון זמן הדיבור שלו: "ספרי לנו מי הציע לך ומה?".

אולם יושב ראש ועדת הפנים יעקב אשר סירב: "לא אאפשר את זה, לא אתן לעשות פה קמפיין בחירות".

"כל ההליך הזה הוא בדיוני", סיכם חבר הכנסת רון כץ (יש עתיד). "לא נותנים לה לדבר כי בוועדת הפנים כי לא רוצים לשמוע מה יש לה להגיד. דברים מוזרים".

"האומץ" של ח"כ הלוי

על הצעת החוק הזאת טענה בעבר חברת הכנסת טלי גוטליב (ליכוד) כי מדובר בהצעה פרסונלית והזהירה כי נפתחה חקירה בלהב 443 על ההצעה: "אני מפצירה בחבריי מהקואליציה להצביע נגד החוק הזה. זה חוק נורא זה חוק שיש לו ריח רע של שחיתות. כל אחד שמצביע בעד החוק הזה, השם שלו יהיה לצד החוק הזה לדיראון עולם", אמרה.

בהמשך לדבריה, טען בדיון היום גם חבר הכנסת מתן כהנא (המחנה הממלכתי): "דרעי מעוניין בהמשך כהונתו של בועז יוסף ואף אחד בש"ס לא רצה להגיש את הצעת החוק הזאת, אז עמית הלוי לקח על עצמו באומץ רב ועל ראשי פעילי הליכוד בעיר טבריה, את הגשת הצעת החוק השערורייתית הזאת, משיקולים קואליציוניים צריכים לרצות את אריה דרעי, שלא יחזור לשולחן הממשלה, ולכן מתנדב עמית הלוי להוציא את הערמונים מהאש לצורך שמירה על שלמות הקואליציה".

מהאופוזיציה נשמעה הערה צינית על אומץ ליבו של חבר הכנסת ניסים ואטורי (ליכוד) שנכח בדיון, על כך שחתם את שמו על הצעת החוק ולאחר מכן הסיר את שמו ממנה.

"למה משכת את החתימה?", שאל אותו ח"כ כהנא.

"זה בהמשך", השיב ואטורי, ולא הוסיף.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!