ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

במקום האחרון במדד העשייה הפרלמנטרית של "שקוף": סיעת המחנה הממלכתי

הסיעה בראשות בני גנץ נמצאת בתחתית הרשימה של מדד "שקוף", למרות ההתחזקות בסקרים • ש"ס מובילה את מפלגות הקואליציה ואילו יש עתיד הגיעה למקום האחד לפני האחרון בדירוג הכללי • מי זכתה במקום הראשון ולאן הגיעו הליכוד והעבודה? התוצאות המלאות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סיעות הכנסת מרבות להיאבק על דעת הקהל ועל הקשב הציבורי בתקשורת, אך לעיתים חבריהן שוכחים את העבודה החשובה במשכן בתקופה שלאחר הבחירות. לעיתים דווקא המפלגות הקטנות או לחלופין אלו שנמצאות מחוץ לכותרות הראשיות, הן אלו שחבריהן זכו לציונים הגבוהים ביותר בבחינת העבודה הפרלמנטרית. 

מסיכום מדד הפרלמטר של "שקוף", הסיעה שנמצאה שיאנית העבודה הפרלמנטרית בכנס החורף של הכנסת ה-25 היא סיעת חד"ש-תע"ל, במקום השני ש"ס. הסיעה שנמצאה בתחתית הרשימה היא סיעת המחנה הממלכתי. המדד בחן את חברי הכנסת באמצעות חמישה פרמטרים מרכזיים: נוכחות במשכן הכנסת, הגעה לוועדות, הגשת שאילתות, הגשת הצעות לסדר יום וכמות הצבעות במליאה, בשקלול ציון לכל אחד מתוך 100. לאחר מכן חוברו התוצאות של חברי הכנסת השייכים לסיעה הרלוונטית ונמדד מקומה של הסיעה ביחס לאחרות. 

מה בדקנו ואיך בדקנו? כמה נקודות חשובות
בשקלול התוצאות הוצאו חברי כנסת שלהם היו אירועים רפואיים שונים שגרמו להם להיעדרות ממושכת בכנס: בועז טופורובסקי (יש עתיד) ו-ווליד טאהא (רע"ם) וח"כ שלי טל מירון (יש עתיד) שנכנסה באיחור בשל פרישתו של ח"כ יואל רזבוזב מהחיים הפוליטיים. לאחר התייעצות הוחלט שלא נכון לכלול אותם בחישוב ובעצם 'להוריד' את הממוצע לכל חברי סיעתם שכן התוצאות הנמוכות שלהם נבעו מנסיבות שאינן תלויות בהם. בנוסף הורדנו את חברי הכנסת הנורווגים שנכנסו באיחור לכנסת, מתוך רצון לייצר נקודת התחלה שווה לכל חברי הכנסת.

כך למשל, ח"כ אביחי בוארון (ליכוד) שנכנס רק ב-31 למרץ, פחות משבוע לסיום הכנס, אינו נכלל בממוצע ומשכך אינו מוריד ציון לסיעת הליכוד. כמו כן, על אף שהחלטנו להשאיר את חברי הכנסת שמשמשים גם כחברי ממשלה במדדים הפרטניים, מתוך רצון לשקף את העשייה הפרלמנטרית שלהם, החלטנו להוציא אותם מחישובי הממוצעים בהשוואה שבין הסיעות, מתוך רצון לאפשר לכל הסיעות להתחיל מנקודה שווה באופן שישקף לאשורו את העשייה הפרלמנטרית שלהן כקבוצה. בנוסף, הוצאו מהשיקלול יושבי ראש מפלגות.

התוצאה לפיה סיעת חד"ש-תע"ל היא שיאנית העשייה הפרלמנטרית אינה מפתיעה – שניים מחברי סיעת חד"ש-תע"ל ממוקמים בחמישייה הפותחת של רשימת חברי הכנסת המדורגים הכי גבוה במדד העשייה הפרלמנטרית. מדובר בח"כ אחמד טיבי שממוקם במקום השלישי, ושלושה מקומות אחריו, ח"כ יוסף עטאונה במקום השישי. בעשירייה השלישית נמצאים ח"כ עאידה תומא סלימאן במקום ה-32, וח"כ עופר כסיף במקום ה-38. 

איך יצרנו את הפרלמטר, מה מדדנו? קראו כאן

יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סיעת המחנה הממלכתי שבסקרים האחרונים עוקפת את הליכוד ומתחרה בה על השלטון, נמצאת בתחתית הרשימה בעשייה פרלמנטרית(במקום ה-11 מתוך 11 סיעות). ח"כ אלון שוסטר הוא הראשון מבין חברי סיעתו שמופיע במקום ה-23, ובמקום האחרון נמצאת ח"כ גדעון סער במקום ה-86.

מדרוג הסיעות

הסיעה שמדורגת במקום השני הכי גבוה ברשימת הסיעות השיאניות בעשייה הפרלמנטרית היא ש"ס. גם התוצאה הזאת אינה מפתיעה שכן מלבד יו"ר ועדת האתיקה ח"כ ינון אזולאי, שממוקם במקום הראשון ברשימת חברי הכנסת המדורגים הכי גבוה במדד העשייה הפרלמנטרית, ממוקמים אחריו בעשירייה הפותחת שניים נוספים: ח"כ אברהם בצלאל שקיבל את המקום השני והמכובד ברשימה, וח"כ יוסף טייב נמצא במקום התשיעי. חבר הסיעה האחרון הוא ח"כ משה ארבל שנמצא במקום 53.

סיעת הציונות הדתית נמצאת במקום השלישי, יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הוא הראשון מבין חברי סיעתו שנמצא במקום ה- 16 במדד, וח"כ משה סולומון האחרון במקום ה-20.

הסיעה שנמצאת במקום הרביעי היא סיעת רע"ם, ח"כ אימאן ח'טיב יאסין היא הראשונה מבין חברי סיעתה שנמצאת במקום העשירי במדד העשייה הפרלמנטרית, חבר הסיעה בעל הדירוג הנמוך ביותר הוא ח"כ יאסר חוג'יראת במקום ה-52 במדד.

סיעת העבודה נמצאת במקום החמישי, ח"כ הראשון מבין חברי סיעתו שנמצא במקום ה-13 במדד הוא ח"כ גלעד קריב, וחברת הסיעה האחרונה היא אפרת רייטן, במקום ה-35. 

סיעת עוצמה יהודית, נמצאת במקום השישי, ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) הראשונה מבין חברי סיעתה שנמצאת במקום ה-22, וח"כ אלמוג כהן הוא האחרון מבין חברי סיעתו נמצא במקום ה-51.

הליכוד נמצאת במקום השביעי. לסיעה יש נציג שנמצא בחמישייה הפותחת שברשימת חברי הכנסת המדורגים הכי גבוה במדד העשייה הפרלמנטרית במקום הרביעי והוא ח"כ אופיר כץ שמכהן גם כיו"ר לשלוש ועדות שונות (ועדת הכנסת, הועדה המיוחדת לתיקונים בחוק יסוד הממשלה, הוועדה המיוחדת לתיקונים בפקודת המשטרה). אחריו בעשירייה הפותחת חבר סיעתו ח"כ חנוך מילביצקי במקום ה-8. חבר הסיעה שממוקם אחרון הוא ח"כ דני דנון במקום ה-103.

ינון אזולאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
יו"ר סיעת ש"ס ינון אזולאי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

סיעת ישראל ביתנו נמצאת במקום השמיני, ח"כ שרון ניר היא הראשונה מבין חברי סיעתה שנמצאת במקום ה-5 במדד, וח"כ חמאד עמר הוא האחרון מבין חברי סיעתו במקום ה- 74. 

סיעת יהדות התורה נמצאת במקום התשיעי. אם נשווה בינה לבין המפלגה החרדית השנייה – ש"ס, הרי שמדובר בשתי מפלגות חרדיות שנמצאות בקואליציה ושלהן נקודות השקה רבות, ואולם הפער בבחינת העשייה הפרלמנטרית ביניהן גדול מאוד. ח"כ יצחק פינדרוס, הראשון מבין חברי סיעתו שנמצא במקום ה-30 במדד, וח"כ אליהו ברוכי הוא האחרון מבין חברי סיעתו במקום ה-91. 

סיעת יש עתיד נמצאת במקום העשירי והלפני אחרון, ח"כ ולדימיר בליאק הוא הראשון מבין חברי סיעתו שנמצא במקום ה- 7 במדד, וח"כ עידן רול הוא האחרון מבין חברי הסיעה במקום ה-80.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!