ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הרשעת הפדופילית מלכה לייפר היא תזכורת נוספת: רונן צור אינו לוחם חירות או פרשן לגיטימי

מחולל הספינים שעבד עבור האנסת שהורשעה באוסטרליה, לא יכול לקבל את אהדתם של מי שנלחמים על שוויון נשים, צדק ודמוקרטיה. זהו תמרור אזהרה נוסף לעורכים באולפנים ולאנשי המחאה: רונן צור ושכמותו אינם פרשנים לגיטימיים בדיוק כשם שאינם לוחמי חירות. דעה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

למחאה הנרחבת ויוצאת הדופן נגד ההתנהלות של ממשלת נתניהו אין מפלגה ואין מנהיגים, אבל יש מספר דמויות המזוהות איתה, אם זה ברשתות החברתיות ואם באולפני הטלוויזיה. לרוע המזל, אחד מהם הוא יועץ התקשורת רונן צור, שנראה כאילו תפס טרמפ על המחאה כדי להגביר עוד יותר את הנראות התקשורתית שלו. כבר תהינו כאן בעבר מדוע אדם שעובד בלעבוד על התקשורת מוזמן על ידה שוב ושוב כפרשן לגיטימי. כעת, עם הרשעתה באוסטרליה של אחת מלקוחותיו, הגיע הזמן לפוצץ שוב את הבלון הזה. 

מדובר כמובן באנסת הפדופילית מלכה לייפר, לשעבר מנהלת בית ספר לבנות במלבורן שהורשעה כעת בהתעללות מינית בתלמידותיה. צור קיבל תשלום ממקורביה של לייפר, שברחה לישראל מאוסטרליה כדי להימלט מאימת הדין, על מנת שיסייע במניעת הסגרתה. לצורך זה הציע משרדו של צור לבצע קמפיין הכפשה נגד שרת הפנים דאז, אילת שקד, מי שהיתה אמורה לחתום על צו ההסגרה.

מדובר במקרה כל כך מתועב, שאפילו צור הצהיר שהוא מתחרט שלקח את התיק. אבל האמת היא שצור מתמחה בקמפיינים כאלה, של הכפשה והשחרה. קמפיין כזה, נגד יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר, אפילו גרר דיון בכנסת שאיחד חברי כנסת מהימין ומהשמאל בביקורת על השיטות המלוכלכות של צור. 

גם בית המשפט התייחס לשיטות העבודה של צור. השופטת מיכל אגמון-גונן מבית המשפט המחוזי בתל אביב מתחה ביקורת על שיטת "קמפיין החיסול" של משרדו של צור, כשפעל בשותפות עם מוטי מורל. אחרי שגילתה כי הם אחראים להפצת כתבות שמטרתם פגיעה בעסקיו של המתחרה של הלקוח שלהם, כתבה: "אין כל לגיטימיות בכך שגישת יתר לאמצעי התקשורת מנוצלת להשחרת שמו של אדם. הכתבות נראות על פניהן כדיווחים אובייקטיביים, בעוד שמאחוריהן האינטרס לפגוע באחר".

בכנסת ובבית המשפט מוקיעים את הפרקטיקות של צור, אבל בתקשורת יחצנים כמו צור הם פרשנים מבוקשים. צור מגיע שוב ושוב לאולפני הערוצים 12 ו-13, ותחת הטייטל של "מנהל משברים" מספק פרשנויות פוליטיות. עכשיו הוא גם לוחם חירות נגד המהפכה המשטרית.

באופן הזה, עיתונאים מעניקים ל"יועצים אסטרטגיים" את המוניטין שיעזור להם לזכות בלקוחות נוספים – על חשבון הציבור והקורבנות העתידיים של קמפיינים שלילייים. צור כבר דיבר פעם אצל רפי רשף כפרשן לענייני גל אוחובסקי בזמן שעלו נגדו טענות על הטרדות מיניות, כאשר במקביל ניהל עבורו את הקשר עם התקשורת. אולי רשף יזמין אותו לתת פרשנות על הרשעת הלקוחה לשעבר.

ייעוץ תקשורתי אינו ייצוג משפטי. ניהול מערכה משפטית מול שופטים בבית המשפט הוא זכות של כל  נאשם ונאשמת, ואם ידם אינה משגת המדינה תעמיד להם עורך דין שיסייע להם בכך. לא כן ניהול מערכה תקשורתית שנועדה להלך אימים על מקבלי ההחלטות ולהטות את דעת הקהל באמצעים של הכפשה והשחרה. למעשה, לא מדובר בכלל ב"ייעוץ תקשורתי" אלא בעבודת לובי שמהלכת על גבול האתיקה והלגיטימיות. 

הגיע הזמן שאולפני החדשות יפסיקו להזמין את צור כפרשן או להחניף לו בכתבות על "יועצים אסטרטגיים", ושאקטיביסטים ופעילות חופש לא יפארו אותו, גם אם הוא מדקלם במיליטנטיות מלהיבה מסרים התואמים את רוח המחנה הליברלי.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

9 תגובות

  1. אנא לא להזמינו יותרלטלויזיות חברתיות כגול דמוקרטTV אונשקוף!!! או ללובי 99.

    יש מספיק גופי תקשורת ביביסטים או מושחתים אחרים. שידבר בערוץ 14 העברייני או בYNET, או 13 או 12 אצל ליצן אחר.

  2. אם הוא התחרט למה לא לקבל את זה כפשוטו ?אני מאד מתחבר אליו בכל הנוגע לגישתו למהפכה המשטרית !

  3. בתור אחד שנפגע מאוחובסקי,לא אשכח לעולם לרונן צור את הצביעות והשקר שאותה הציג באולפנים.איש לא ראוי

  4. רונן צור הוא אחד מרבים – אנשי תקשורת שמתפרנסים מיחצנו"ת להשכיר. מי שהביא לישראל את המומחיות הזו, הפיץ ושיכלל אותה הוא בנימין נתניהו, יחד עם יועציו האסטרטגיים שגם אותם הביא מארה"ב.

  5. אין ספק שהאיש הנו אינטרסנט גס רוח מתבטא בקיצוניות ורושף שנאה לכיוונים שונים.
    מתן חשיפה בתקשורת לאדם זה ודומיו הנה מיותרת ומזיקה.

  6. כל מילה! גם אני תהיתי על הפופולריות שלו בפייסבוק. כולם כל כך מתלהבים ומשתפים את הפוסטים שלו כנראה נובע מחוסר ידע מי האיש.
    איש בזוי.

    1. הכתוב הוא עלבון לאינטליגנציה.
      נעמי נידם עושה כאן בדיוק את מה שהיא מאשימה בו.
      היא פונה לצד הנמוך של רגשות הקורא.
      לא הסכמתי עם מה שהוא אמר בעבר בעניין אחר, ואני מסכים עם מה שהוא אומר עכשיו. ואני יודע להבחין.
      חבל. שקוף, אתם אמורים להיות חפים מתרגילי פוזיציה.

      1. לא, דני. אתה טועה. רונן צור משרתם של טייקונים ובעלי ממון. הוא על תקן פרשן רק בגלל שהוא מייצג את האינטרסים של בעלי הבית האמיתיים כאן- הטייקונים והחברות הגדולות. והאנשים האלו לא רוצים דמקורטיה בכלל. הם רוצים לחזור למנגנון הרקוב של הון שלטון, שהיה כאן עשרות שנים. מנגנון רקוב שהתוצאה שלו- מעבר לדיקטטורה. כלומר הם האחראים העיקריים לדיקטטורה שארגון הטרור של נתנייהו, מנסה להקים כאן. ישראל זקוקה לתיקון אמיתית. לא חזרה לפלוטוקרטיית ההון שלטון. רונן צור עכברוש התקשורת מוכה הכלבת, משרת את אלו, שרוצים לחזור לסדר הרקוב והישן שהיה כאן, שהמשבר הנוכחי- תוצאתו. ישראל זקוקה לתיקון עצום. החלק המרכזי בתיקון הזה- הקמת מחדש של המבנה הדמוקרטי בישראל, וההפרדה של אחיזת ההון בשלטון. השיטה, בין הייתר: לקיחת תחנות הTV מבעלי הון. כי זה הכלי המרכזי באמצעותו הם החריבו את הדמקורטיה למען המיליארדים שהרוויחו בקלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!