ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מבקר המדינה חשף את תרגיל ההטעיה של חוק המתנות

ראשי עיר, חברות כנסת, עובדי ציבור - כולם יוכלו להתחיל להתרים כספים בלי פיקוח של מבקר המדינה, שייאלץ לפרסם את התרומות שלא אושרו באתר שלו. נציג המבקר התנגד: "אתם הופכים אותנו ללוח מודעות. ברגע שהציבור רואה את הפרסום באתר, הוא סבור שאנחנו בודקים את העניין, זה מטעה". וגם: האם חוק המתנות עשוי לכלול גם טיפולים פלסטיים לחברי כנסת? מעקב "שקוף"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

ח"כ עמית הלוי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ועדת הכנסת התכנסה אתמול (ראשון) לדון בחוק המתנות. החוק נועד לאפשר לעובדי ציבור ונבחרי ציבור, כלומר החל מעובדים במשרדים ממשלתיים ועד ח"כים ושרים, לקבל תרומות כספיות למימון הליכים משפטיים ורפואיים. לפי ההצעה, אין תקרה לסכום התרומות, והיא גם כוללת בתוכה אפשרות לגייס כספים גם עבור בן הזוג של עובד הציבור, וילדו ה"סמוך על שולחנו" ללא הגבלת גיל. 

ההצעה דורסת את ההליך התקין שהיה נהוג עד כה ומהווה פתח ליחסי קח-תן מסוכנים. נראה כי ח"כ עמית הלוי דוחף אותה קדימה חרף האזהרות מפני המסלול הבטוח לשחיתות, עליו הזהיר אפילו חבר מפלגתו בדיון הקודם.

באחד מרגעי השיא, תלה את האחריות על ארגוני החברה האזרחית שיגנו על ישראל משחיתות. זה קרה כשלינור דויטש, מנכ"לית לובי 99 הסבירה במהלך הדיון שהחוק עשוי לאפשר מצב בו אנשים יתרמו מחשש להתנכלות. "החוק מאפשר תרומות בעילום שם עד 2,500 שקל, איך תדע אם לא אותו אדם תרם שוב ושוב? תחשוב שראש עיר מגייס כסף. שני קבלנים תרמו ועשרה קבלנים לא. אתה מייצר מרוץ לתחתית לפיו הם חייבים לתרום כי אחרת איך יזכו במכרזים קדימה?".

ח"כ הלוי העביר לה את האחריות בלי למצמץ: "אף אחד מהם לא יתרום, כי את תעקבי אחרי זה", אמר בביטחון. כנראה שח"כ הלוי הבין מאורח יותר בינו לבין עצמו שזה לא הגיוני, והחליט בתשובתו השנייה להפיל את האחריות על מבקר המדינה כגורם המפקח: "דווקא התרומה מופיעה אצל מבקר המדינה", אמר. 

אולם גם היועמ"ש של מוסד מבקר המדינה, יואל הדר, הבהיר שמבקר המדינה מתנער מהצעת החוק: "בחוקים אחרים אנחנו בוחנים כל שקל שהחוק מסמיך אותנו לבדוק וגם להטיל סנקציות ויש לנו סמכות מכוח החוק. בהצעה הזאת אין לנו מעמד חוץ מלפרסם את התרומות באתר". 

הדר אף הבהיר כי מנגנון השקיפות שהחוק מגדיר, כביכול, עלול להיות מעין תרגיל הטעיה. לפי ההצעה מבקר המדינה ידווח על כל תרומה שהתקבלה או הוחזרה – גם כאשר אין לו סמכות לאשר אותה או אפילו לבדוק אותה. "מבחינתנו זה בעייתי. אתם הופכים אותנו ללוח מודעות. ברגע שהציבור רואה את הפרסום באתר, הוא סבור שמבקר המדינה בודק את העניין, זה מטעה את הציבור".

ח"כ נאור שירי (יש עתיד) הקשה ושאל את ח"כ הלוי: "אז מי בודק באופן פוזיטיבי את התרומות? מבקר המדינה אמר שהוא רק מפרסם."

ח"כ הלוי השיב: "אותו אחד שבדק שאתמול לא קיבלת שוחד. אין כזה", ואחר כך המשיך להתעקש: שמות התורמים יופיעו באתר האינטרנט".

כשילדיו של ראש העיר ירצו לשפץ את האף

את הדיון ניהל ח"כ עמית הלוי (ליכוד), כממלא מקום של יו"ר ועדת הכנסת – אופיר כץ, שהיה עסוק בלנהל באותו הזמן ישיבה בנושא חוק נבצרות ראש ממשלה. "חוק המתנות, חוק נבצרות, חוק דרעי – כל היום אנחנו עוסקים פה בפוליטיקאים", אמר ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד). 

היועצת המשפטית של הוועדה, ארבל אסטרחן, הזהירה גם בדיון הנוכחי כי תחולתו של החוק המוצע רחבה מאוד: "הצעת החוק הזאת מתייחסת לכל סוג ההליכים, זה לא רק פלילי", הבהירה. "למשל ראש עיר שהוא בן זוג של מנכ"לית חברה. נניח שהשותפים העסקיים מגישים נגדה תביעה, היא תשאל את עצמה למה להוציא כסף מכיסי אם אני יכולה להתרים מכל בעלי העסקים בעיר?"

ח"כ עמית הלוי השיב: "אשתו של נבחר ציבור זכאית לפנות בעת מצוקה, לומר 'נכון, זאת תביעה אזרחית אני נפלתי פה במיליונים ואני רוצה את העזרה שלכם'. היום הדברים האלו נעשים בהיחבא, ברגע שיהיו על השולחן הם לא יעשו בהיחבא".

ח"כ להב-הרצנו תקף – "לא נותרה בושה? אתה אומר שברגע שדברים לא יעשו בהיחבא תהיה בושה. אבל מי יתבייש? אתה מדבר על נורמות אבל אתם קובעים את הנורמות והנורמות שלכם זה ששווה להיות עבריין. אתם רוצים להביא את דרעי לשולחן? שיניתם את החוק פעמיים בשביל שיוכל לשבת בשולחן הממשלה".

בהמשך הדיון שאלה ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) לגבי ההוראה שמאפשרת לנבחרי ועובדי ציבור להתרים כספים לשם טיפולים רפואיים הכרחיים: "מי קובע מה הכרחי? טיפול פלסטי למשל? נכלל או לא נכלל?". בנוסף הצביעה על האירוניה בכך שחברי הכנסת דואגים לעצמם במקום לדאוג לציבור: "אנחנו כנבחרי ציבור אמונים על מערכת הבריאות. מצופה שהמערכת הישראלית תהיה טובה. אם אנחנו צריכים תרומות כדי לממן טיפולים רפואיים זה לא מסתדר עם האמון שלנו כנבחרי ציבור".

לא שוכחים את נתניהו

כמו בדיונים קודמים, חברי הכנסת מהאופוזיציה לא התעלמו מהתועלת שיפיק ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחוק, כבר ביום שאחרי אישורו. כזכור, בזכות החוק יוכל נתניהו לקבל את כספי התרומות שגייס עבורו ינון מגל למימון הוצאותיו המשפטיות. מימון ההמונים נפתח לאחר שראש הממשלה סורב שוב ושוב על ידי ועדת היתרים לקבל תרומות.

גם ח"כ יסמין פרידמן (יש עתיד) הקשתה על ח"כ הלוי: "האם תהיה מוכן להחריג את ראש הממשלה מהחקיקה?"

לשאלותיהן ענה ח"כ הלוי במקשה אחת: "אני מוכן להפריד בין נבחר ציבור לעובד ציבור ועוד כל מיני שינויים שעליהם אשב עם היועצת המשפטית לוועדה".

כלומר, כפי שהציע גם חבר מפלגתו משה סעדה, ייתכן שהחוק יצומצם ויאפשר את ה"מסלול הבטוח לשוחד", מפניו הזהירו, לחברי ממשלה, חברות כנסת וראש ממשלת ישראל.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אפרת אביבי

אפרת אביבי
כתבת כנסת, שקוף. בוגרת תואר משפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית, ועו״ד מוסמכת. לשעבר תחקירנית וכתבת מגזין בערוץ 13. מאמינה שפיקוח ושקיפות הן המצפן של האנושות לבחירה בטוב. סביר להניח שתמצאו אותי בדיוני ועדות הכנסת עם לפטופ על הברכיים ופופקורן ביד.

99 תגובות

  1. יאללה הדלת נפתחת לכל הגנבים עכשיו כבר אפשר לגנוב חופשי ללא פחד שיעמידו אותך למשפט.
    הוי ארצי מולדתי איך הלכת פייפן ?איפה נשמע דבר כזה שכל בעל סמכות ראש ממשלה שרים חברי כנסת ראשי ערים פקידי עיריה פקידי ממשלה ועוד ועוד סוף סוף אדון ביבי קיבל מה שרצה .מהיום לא צריך לטפל בתקציב בית ראש הממשלה הכל יהיה חופשי ואם אצלו הכל חופשי אז למה לא אצל כל בעלי השררה והתפקידים והכל ברשות החוק.אם כך אני שואל איך יתפשו את כל הגנבים אם הכל מותר בקיצור מדינת עולם שלישי אפריקה וארצות ערב נוסיף לכך את כל החוקים שמתקבלים היום הרי שאנו לקראת סוף המדינה בחסות ביבי ורעיו.

    1. הקואליציה המושחתת ביותר שיכולה להיות . רובם או עבריינים בעבר או עבריינית עם אמות מוסר קלוקלת .
      כַּסְפֵּךְ הָיָה לְסִיגִים סָבְאֵךְ מָהוּל בַּמָּיִם. כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא-יָבוֹא אֲלֵיהֶם. {ס} כד לָכֵן נְאֻם הָאָדוֹן יְהוָה צְבָאוֹת אֲבִיר יִשְׂרָאֵל הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי. כה וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ וְאָסִירָה כָּל-בְּדִילָיִךְ. כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי-כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה. כז צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה. כח וְשֶׁבֶר פֹּשְׁעִים וְחַטָּאִים יַחְדָּו וְעֹזְבֵי יְהוָה יִכְלוּ. כט כִּי יֵבֹשׁוּ מֵאֵילִים אֲשֶׁר חֲמַדְתֶּם וְתַחְפְּרוּ מֵהַגַּנּוֹת אֲשֶׁר בְּחַרְתֶּם. ל כִּי תִהְיוּ כְּאֵלָה נֹבֶלֶת עָלֶהָ וּכְגַנָּה אֲשֶׁר-מַיִם אֵין לָהּ. לא וְהָיָה הֶחָסֹן לִנְעֹרֶת וּפֹעֲלוֹ לְנִיצוֹץ וּבָעֲרוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו וְאֵין מְכַבֶּה. {פ}

    2. השמאל אשם בכך שנירדם בשמירה ביום הבחירות ואיפשר לביבייהו להשיג רוב עם החרדלים ושס . המעשים הנלוזים של הכנסת הזאת גרמומלקריאת השכמה לשמאל . נקווה שהמשבר החקיקתי הנוכחי יקדים את הבחירות .

  2. עכשו תבינו איך שהשמלאנים המושחתים היו מחלקים את המתנות שלהם ובגדול.וככהזה עובד אצלם חבר מביא חבר להטית מיכרזים חבר ממליץ על חבר להיות מנ"כל חבר מביא חבר בבית המישפט העליון שופט אשכנזי מכריז על אשכנזי אחר להיות שופט המקומו הם בוחרים ראשי ממשלות אשכנזים הם שומרים לחברים שלהם את מקומות העבודה הניבחרים לחבריהם הם נותנים את הפרקליטות בידי חבריהם הם נותנים את כל הכספים לניהול בידי האשכנזים.כל האוניברסיטאות מנוהלים על ידי אשכנזים טומכי טרור ואת המיזרחיים הם מנשלים אותם הם שולטים המישטרה ונותנים למפכלים שלהם לגטימציה יד חופשית נגד עדות המיזרח.הם שולטים בצבא .והיום הם שולטים בכח ברחובות ועל תנועותיהם של חברי כנסת.ועוד יש למאפיה האשכנזית את החוצפה בפרצוף המושחת והמרושע שלהם להיתלונן על מתנות .אוי ואבוי לשמלאנים הצבועים ושמושחתים מהשורש

    1. תמשיך לבכות "אכלו לי, שתו לי" ותמשיך לתמוך ב"מרוקאים" ביבי, לוין, רוטמן; שידאגו שהנבחרים שלך יעשקו את הקופה הציבורית. רק שתדע שכאשר המצב הכלכלי בארץ יהיה רע, השמנים ירזו והרזים ימותו. אני מקוה שאתה מבין את זה.

    2. דביל ואוויל משריש.
      מה שאתה משרבט הוא פרי הדמיון שלך ,מפליא שיש אבל בעצם כנראה שהדמיון תופס מקום של דברים חשובים שם. מה שהליקוק מציע פה זה חוק הגנבים והמושחתים.
      הם יתרימו עבור כל דבר שהם צריכים.
      אתה תקבל תור לבדיקה או ניתוח לעוד שנה והם יקבלו 100 אלף ויקנו תור למחר.
      אין לך מושג קל כי לא נכנסת אפילו לשירותים של אוניברסיטה.
      יש היום פרופסורים ומרצים מכל העדות.
      אולי פעם לא היו רק אשכנזים אבל זה טבעי אחויה , פעם היו בארץ רק אשכנזים , תימנים , 10 בוכרים ,4 כורדים וכמה מע'רבים (מרוקאים) בירושלים.
      האקדמאים המזרחים בני 50-60 שנשארו באקדמיה הם היום פרופסורים.

    3. אשכנזיים ומזרחיים ובטח מה שהיה פה לפנח עשרות שנים זה פאסה, יאללה תתקדם.

      מזרחי היטקיסט שנשוי למעורבת

    4. תפסיקו כבר לנגן על עדתיות, ממשלה כזו הורסת את המדינה עד היסוד ואתם עדיין תומכים בה, פשוט בושה וחרפה. מטומטם מי שבוחר לתרום להם, הם מדושנים מכל הצדדים ועוד מבקשים תרומות כביכול לטיפול רפואי.מה עם אזרחי ישראל שאין להם אפשרות לטיפול באופן פרטי.

    5. לא לקחת את הכדור האדום עם הכדור הדחול כי זה גורם לך לחלום על אשכנזים מושחתים ששותיםצלך ואוכלים לך .

  3. מה כבר יהיה לומר בנושא נבחרי ציבור שדואגים רק לעצמם
    חזירות שוחד שחיתות כל עבריין משוחרר יכול להתקבל לכנסת כי הוא חובש כיפה וציצית וחזר בתשובה והכל על חשבון העם איזה מדינה של עבריינים
    ממש כמו שלטון של הג'ונגל בדרום אמריקה ושלטון של ארצות אפריקה האפלות כבר לא ישראל

    1. זאת לא מדינת היהודים. זאת מדינת פושעים מגעילה. היא מתקדמת בבטחה לרמת הסאוב והשחיתות של ימי סוף בית ראשון ושני ודינה כדינם. בראש המושחתים עומדים אלו שרוממות האל בגרונם כמו שהיו הכהנים בתקופות ההן מושחתים נהנתנים תאוותנים. רק צריך לקרוא מה אמרו הנביאים ישעיהו וירמיהו על התיעוב מהם. רוממות השם בגרונם והלבושם ואופל ורשע בליבם.

      1. זאת לא מדינת היהודים. זאת מדינת פושעים מגעילה. היא מתקדמת בבטחה לרמת הסאוב והשחיתות של ימי סוף בית ראשון ושני ודינה כדינם. בראש המושחתים עומדים אלו שרוממות האל בגרונם כמו שהיו הכהנים בתקופות ההן מושחתים נהנתנים תאוותנים. רק צריך לקרוא מה אמרו הנביאים ישעיהו וירמיהו על התיעוב מהם. רוממות השם בגרונם והלבושם ואופל ורשע בליבם.

      2. מילים כדורבנות. חובה לקרוא את הספרים ישעיהו, ירמיהו וגם ספר עמוס. קראו והבינו מה הוא כתב על הממסד השילטוני.

  4. במועצות הערביות קבלנים בונים לראש המועצה את הוילה בתמורה למכרז ואחרים תורמים לו 100,000 $ לקנות מרצדס. אין חד"ש תחת השמש !

    1. ממשלה של מושחתים הבעיה הגדולה שביבי השקרן יצטרך הרבה ניתוחים לאף שגודל מהשקרים שלו ואנו נממן חוצפה ,ועדת חקירה עכשיו

  5. אין שום בעיה בחוק הזה!
    כמה חכים או בני זוגם היום בכנסת זקוקים לתרומות לטיפול רפואי או הליל משפטי?! בודדים!
    קובעים בחוק תקרה לתרומות ההליך המשפטי והטיפול הרפואי עד לסיומם.
    יש חשבון בבנק עם מעקב מבוקר לתרומות! זהו חוק אנושי וראוי!! עדיף שיהיה חוק בהיתר מאשר היום שבלאו הכי רבים מקבלים תרומות בסתר וללא פיקוח!

    1. תפסייק לחרטט לנו בשכל: שוחד במלוא מובן המילה. איזו בושה! לאן הגענו עם חברי כנסת שאין להם כבר בושה.אני מוכנה לתרום להם רק לניתוח במוח אולי יעזור להם ולנו. מהיאים כיליון ואסון על הדמוקרטיה ועל המדינה בכלל.

      1. אכן בושה גדולה
        במה עסוקים השרים אם לא בטובת עצמם!!!
        מתי תתפנו לטובת הציבור!!!
        לדוגמא:
        העלאת קצבת ותיקים שנתקעה 20 שנה,
        והכסף עבר לאוצר!!!

      2. מדינה שסל הבריאות שלה דל ושדנים בה על כל סעיף קטן אם לאשר או לא, לטובת האזרח כמובן –
        מפיקה חוקים אחר חוקים לרעת האזרח , (שלא תגידו שזה חוק ביש – ביבי שרה יאיר ))…ועל הדרך למען המחוקקים הבזויים האלה וגם אלה שיזמו את החוק הזה .
        הללואי שתזדקקו למלוא הסל הזה לתרופות לעצמכם ולבני ביתכם .

    2. כבר מזמן אני בטוח שבכנסת ובממשלה יש יותר מידי עברינים.נוכלים.גנבים.ושקרנים .והמיץ של הזבל יותר נקי מהפוליטיקאים

    3. חברי הכנסת שכחו שהםנבחרו לעבוד למענינו ולא לעשות דאוג לעצמם.
      שיתחילו לטפל בכלכלה, יוקר מחיה,בטחון, הפילוג בעם ועוד

    4. אתה או תמים או באמת סתום??
      למה שכל מי שבתפקיד בכיר יקבל בכלל תרומות. עם פיקוח ובלי פיקוח לא צריך שמתנות יהיו דבר מקובל כי אז כל בעל תפקיד בכיר יקדם את אלו שתורמים עבורו ולא על פי מכרז מתאים וכדומה
      כשאתה תהיה בעל עסק ולא תזכה במכרזים ציבוריים כי ראש העיר יעדיף מישהו שתרם לו אז יפול לך האסימון כמה הדבר הזה לא תקין

    5. השרים וראשי הממשלה המסכנים, עד היום הם היו מקוששים כמה שקלים בתחנות האוטובוס וליד הקניונים כדי להביא קצת אוכל הבייתה, מה עשו לכם??? איך יחיו???? קצת רחמים!!!

  6. האוצר מגביל אותנו בכמות מזומנים בכיס
    ועובדי ציבור יחגוג במיליונים ₪ $
    מדינת בננות 🙈
    צריכים להחליף את העם 🙈

    1. ביקורו של שר המשפטים יריב לוין בבית משפחת הפשע קדושים בהרצליה, במהלכו תועד כשהוא מתחבק עם העבריין רפי חיים-קדושים, עורר סערה ברשת, וגרר ביקורת רבה
      השר לוין חגג במסיבת פורים של בעל בריתו, שישב בכלא 4 פעמים

      שר המשפטים הגיע לביתו של רפי חיים-קדושים, חבר במשפחת פשע והתחבק עמו בכניסה. השניים כרתו ברית ….
      חייבים לעצור את הפשע והשחיתות

      השר יריב לוין המדינה שלנו היא מדינה חוקתית שמבוססת על קיומם ומילואם של חוזים הסכמים ורישומים מישפטיים (כדוגמת הרישום המישפטי של הדירות על שמינו בטאבו כבעלים) .

      מערכת המישפט מייצגת את החוק בארץ ואחראית לאכיפתו דרך צווי בתי מישפט למשטרה ולגופים נוספים.

      כל העם כולל כל הפוליטקאים מתחת לחוק וחייבים להישמע לו , כך שאם בית הדין הגבוה לצדק היהודי במדינת ישראל יפסול את הרפורמה המישפטית שלך אז היא תהיה פסולה !!! הפולטיקאים מתחת לחוק ולפסיקות בתי המישפט כמו כל העם ומחויבים להישמע לו!! ולהיות דוגמה ודמות לחיקוי לכל העם על כל מרכיביו ורבדיו

      1. השר לוין לא בוחל במי חבריו כל עוד זה משרת את מטרותיו . הדמוקרטיה צריכה להגן על עצמה והגיע הסמן להפעיל את כל האמצעים שניתנו בחוק !

      2. ממשלה מושחתת…
        אם על העומד בראשה יש קופת שרצים…
        למה שהשאר לא ינהגו כמוהו ?
        אם בארזים נפלה השלהבת, מה יגידו איזובי הקיר???,

      1. אם יעבור 'חוק המתנות'
        חברות 'יתרמו' כספים לחברי הממשלה, כדי לזכות במכרזים.
        זה יאלץ (!) חברות מתחרות 'לתרום' גם הן..
        בקיצור-נקבל את ממשלת המתעשרים החדשים..
        איך אומרים נאמני המדינה?!
        בושה..בושה..בושה..

    1. נבלות וטרפות ההצעות שעולות והאצבעות שמעודדות! רין דין ואין דיין.במקום צדק צדק תרדוף, שוחד שוחד תקח!

      1. הממשלה הזו פתחה את 'תיבת פנדורה' !
        אזרחים נאמנים שירתו בצבא ושמרו על המדינה תוך סיכון חייהם. איבדו עכשיו את הסבלנות (סבלנות = היכולת לסבול..). טייס קרב שטס באמצע הלילה כדי להפציץ בסוריה כשמטר טילים רודף אחריו, לא יהיה מוכן לסכן חייו כשממשלה הזויה נותנת לו הוראות! וקרעי שולח אותו לעזאזל..
        ובהקצנה- נניח שסמוטריץ יתן מחר פקודה לטייס קרב להפציץ את הכפר 'חווארה' ?!
        הגענו למצב הזוי ובלתי אפשרי!

  7. החוק הזה כל כך הזוי
    כמו מסרט רע
    לא להאמין, הם מרווחים 50 אלף בחודש בלי כמעט הוצאות ועכשיו זה

    ממש חוק משפחת נתניהו
    החוק חייב להיעצר בבגצ

    1. מושחתים בחסות חוק!
      ניצול ציני של בעלי ממון לטובת פוליטיקיים.
      רק ברפובליקת בננות יש מושחתים במעטה חוקי.

      1. האם השוחד שנאלץ לשלם לפוליטיקאים מוכר כהוצאה פטורה ממס?
        האם דין שוחד כדין תרומה למוסד רפואי או עמותת צדקה?
        רק שואל …

    2. מסתבר שזה מה שהעם בחר. לפחות חלקו או ברובו.
      האם זה לא בגלל שיש להם גם מה להסתיר?

  8. באמת נראה לחבורת הליצנים הרעבים, הנוכלים בממשלה הזאת עם המוקיון הראשי ביבי פיפי שזה יעבור ?

    1. בקיצור. ממשלה מושחתת וזה שעומד בראשה הדג מסריח מהראש

  9. זה הנושא הכי דחוף במדינה,"חוק המתנות" שמיועד בעצם לחברי כנסת ושרים לקבל שוחד על פי חוק בלי כל פיקוח.
    מעבר לזה שהסגול דואג לבנו שיוכל להמשיך להכפיש אנשים טובים ובמידה ויתבעו אותו ויפסיד כהרגלו,הוא לא יצטרך להכניס יד לכיס אלא ידאג לתרומות מנתיניו שעברו כישוף וימהרו למממן את הפיצוי.
    בושה,פשוט בושה שאלה נציגי הציבור שנבחרו ויושבים על האולימפוס וכל מה שהם עושים בחודשיים וחצי האחרונים זה לדאוג לאינטרסים האישיים שלהם.טובת המדינה ממש לא מעניינת אותם.
    פשוט גועל נפש.
    סגול ו"פסיכולוגית",פשוט חזירים!!!
    דיי,נמאס מכם!!!

    1. חחח…לא יאמן…עכשיו תראו מה זה תאילנד.ככה בדיוק עובדי הממשלה שם כולם מקבלים שוחד לפי חוק…
      כל אחד שירצה משהו מעובד מדינה פשוט ישלם לו והעובד ידווח זאת כתרומה לגיטימית..
      תענוג…בקיצור אנחנו בדרך להיות מדינה עולם שלישי .
      אך….ירחם ה

      1. חורבן הבית התרחש בשל שחיתות של בעלי השלטון והכח.[3]

    2. פשוט בושה שרק זה מעסיק אותם, לא יוקר מחיה ,לא משכנתאות, לא עליה בשכד, לא עניים , שורדי שואה … חינוך, בריאות, רופאים שצריכים עדיין לעבוד בטירוף שעות בלי סוף, לא אנשים עם מוגבלויות, הפשע בדרום ובצפון ממשיך, משילות אין.. אבל מתנות חשוב להם… תרומות .. טיפולים רפואיים .. לו היו מטפלים במערכת הבריאות הנותנת מענה לא היו צריכים תרומות לכך… מה לומר ממשלה הזויה אנרכיסטית הדואגת רק לחבריה.

    3. החוק מצטרף לשלל חוקים דיקטטוריים הזויים שהממשלה הזאת מעבירה, אז למה אתם נראים מופתעים? אנחנו חיים בסרט אימה – קומי: לצחוק? לבכות: לברוח מכאן? זאת השאלה.

      1. צריך רק להוסיף תנאי אחד והוא בהעדר מימון הולם מהמדינה למשל אם מערכת המשפט או הפרקליטות ימרחו את הדיון במשך שנים אז המימון יתוקצב בהתאם ואז לא צריך שום תרומות בלי הגבלה.

    4. בין מי שיתרמו כבר ראינו משפחת פשע אחת שהתמורה לתרומה היא כנראה אתם לא תתעסקו אתנו ואנחנו נתרום לכם ונספק לכם בריונים רעולי פנים שיעשו נזק למפגינים ואתם השרים תדאגו להציק רק למשפחות הפשע האחרות .

  10. שופטים הם עובדי ציבור?….גם להם מותר לקחת לפני פסקי דין?….דרום אמריקה תלמד מאיתנו

  11. פעם ראשונה ששומעים על הח״כ עמית הלוי זה בהקשר של חוק ההזוי הזה. בשביל זה הגעת לכנסת??? זאת תרומתך להיסטוריה?

  12. נציגנו בכנסת, בממשלה התבלבלתם, עד לאן יגיע הזילות בציבור? לא חוק ולא משילות, שוד ושבר לאור היום. הגיע עת להפסיק את מחול השדים, את הטרלול!

    1. הבורות וחוסר הבינה של חברי הממשלה הזאת, מרקיעה שחקים, מביאה למחשבה עגומה, ישראל בדרך לתהום, אלו הפנים העלובות שיבחרו שופטים, מהלכי בטחון, כלכלה ובריאות, שיקבעו מי תהיינה המשפחות השכולות הבאות, לא תודה, אין בושה

  13. זה לא חוק המתנות. זה חוק המינחות. כשאזרח יפנה לשר, חבר כנסת או פקיד הוא יצטרך להביא מינחה קטנה. או גדולה בהתאם לגודל הבקשה.

  14. חייבת להיות הפיכה בשמאל בימין במרכז… כל ממשלה שעולה ממציאה חוקים לטובתה הבלעדית של מרכיביה
    נראה שהכיוון הוא להפוך את כל אנשי הממשל לאנשי מלוכה שחיים במאת האחוזים על חשבון האזרחים.. אסור לאפשר את הטירוף הזה. אלפי אזרחים בורחים מהמדינה העשירון העליון שמחזיק אותה מוציא את הכספים לחו'ל… תוצאה שתביא לקריסת הבנקים.. מדינה של מילימטר וחצי… עם יוקר המחיה בין הגבוהים בעולם… צריך לפרק הכל ולתת לאנרגיה חדשה וצעירה לנהל את המדינה

  15. במדינה שהשמאל הכי מושחת שיש מפליל פוליטיקאים ותופר להם תיקים וגם גורם להם לחלות חשוב שיהיה ניתן לתרום להם!

    1. זה לא חוק המתנות. זה חוק המינחות. כשאזרח יפנה לשר, חבר כנסת או פקיד הוא יצטרך להביא מינחה קטנה. או גדולה בהתאם לגודל הבקשה.

    2. האם גם לדרעי צריך לתת מתנות או שיש לו כבר מספיק נכסים …תחשבו על זה איך מי שישב בכלא שבע שנים הצליח לרכוש לעצמו ים של דירות …אגב התיק של חמותו שנדרסה בניו יורק עדיין פתוח האמריקאים לא סוגרים כל כך מהר תיקים …דרעי מתי אתה נוסע לניו יורק?

    1. חוק המתנות פותח פתח לשחיתות שאי אפשר יהיה לשלט בה. אסור לחוקק דבר כזה.

      1. אני מורה במשרד החינוך
        אני גם כלולה בחוק, נכון?סוף סוף אתעשר.
        אחלק ציונים גבוהים לכל המרבה במחיר

    2. מה לא ברור הם נבחרי ציבור מותר להם הכל. חוץ מאלוהים וגם לא בטוח שהוא אף אחד לא יכול לדבר איתם.
      עדיף כבר לקבוע. שלא ניתן להעמיד נבחר ציבור לדין בשום מקרה. ככה נדע איפה אנחנו חיים.

    3. מושחתים, מואשמים בפלילים וחברהם רוצים להפוך אותנו למדינה מושחתת. וברוב חוצפתם יהיה רק להם מותר לקבל שוחד. אלו הם האנשים שכולנו שולחים לכנסת. בושה וחרפה. תתבישו לכם.

  16. חוק המתנות, החוק הכי מושחת ששמעתי עד היום,בושה וחרפה ,זה חוק שמביא ישירות למתן שוחד.
    עובדי ציבור,שרים וראשי ממשלה ,מקבלים משכורת מכובדת , לא צריכים מתנות שידאגו לנזקקים.
    גועל נפש-מושחתים נמאסתם ,די כבר!!!

  17. מעניין לכל מציעי החוקים האלה יש כיפה על הראש, כמה מושחת האלוהים שלהם, זה אומר שיש להם אג'נדה משותפת להרוס כל טוב במדינה שלנו.

    1. זה רק מוכיח עד כמה מנהיגנו לדורותיהם ספטגים בממי צואה,פרט לבגין ובן גוריון!

      1. הביביסטים יתרמו עד השקל האחרון שלהם למלך.
        לא אכפת להם אם יש או אין שוחד, אם יגנוב ורמה.
        יותר חשוב להם לתקוע עין לצד השני.

  18. היכן היה עד עכשיו מבקר המדינה? כמה צרות וחוקים מעווטים במיוחד שמושחתים יוצרים תוך כדי הרס המדינה ומה? שכחנו שיש מבקר חחחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,913 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!