ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מנהל רשת ב': נמשיך להשתמש בשירותיו של לוביסט הגז נדב פרי כי הוא בקיא בפוליטיקה

פרי, עיתונאי לשעבר, שעובד כיום בחברת הגז הגדולה בישראל, מרבה להתראיין בתכנית "קלמן וליברמן" • בתשובה למכתב התראה לפני עתירה שנשלח לתאגיד, ענה מנהל התחנה, גל ברגר, כי אין "בדברים סטייה מהוראות חוק השידור הציבורי"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

לוביסט הגז והעיתונאי לשעבר נדב פרי (מימין) וראש חטיבת החדשות של תאגיד השידור ברוך שי (צילומים: פלאש90 ומיכל צוקר בכור)

נדב פרי הוא פרשן פוליטי לגיטימי למרות עבודתו כלוביסט פנימי של תאגיד הגז של יצחק תשובה, מוסר מנהל רשת ב' גל ברגר.  ברגר מסר היום את הדברים בתשובה למכתב התראה לפני עתירה ששלח עו"ד שחר בן-מאיר לתאגיד השידור הציבורי.

פרי, עיתונאי לשעבר, עובד כיום כסמנכ"ל רגולציה וקשרי ממשל בניו-מד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים), חברת הגז הגדולה בישראל הנשלטת בידי קבוצת דלק של יצחק תשובה. החוק הישראלי אינו מגדיר את פרי "שדלן" (לוביסט) כיוון שאינו עובד בחברת שדלנות אלא פועל כשכיר של חברת הגז, אך מהות עבודתו בפועל זהה: לפעול מול פוליטיקאים, חברי כנסת ורגולטורים כדי להטות את החלטותיהם לטובת חברת הגז.

פרי מרבה להתראיין בתכנית הפוליטית המרכזית של רשת ב', "קלמן וליברמן", בהנחיית קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן. סמוך לבחירות תכפו הופעותיו בתוכנית: בן-מאיר ציין במכתבו כי לקראת הבחירות הופיע פרי ארבע פעמים בתוכנית, בתקופה של פחות מחודש. בין היתר השתתף פרי כפרשן פוליטי בתוכנית ששודרה ביום הבחירות עצמו.

"עסקי האנרגיה של מר תשובה בישראל הם עסקים 'עתירי רגולציה'", מדגיש עו"ד בן-מאיר, "במובן שיש להחלטות של הרשות המבצעת וגם של הרשות המחוקקת השפעה מהותית ומשמעותית על אותם עסקים". תכנית חדשות ציבורית שהופכת לוביסט ודובר לפרשן פוליטי, כותב עו"ד בן-מאיר, פועלת בניגוד גמור לאינטרס של הציבור שמממן אותה. מעמד הפרשן מעניק לחברה ששכרה אותו כוח רב מול מי שלמחרת יכריעו בעניינה: "תכנית בה מופיע נדב פרי אינה בגדר עיתונות אלא היא תשדיר שירות לבעל הון בתחפושת של עיתונות".

ברגר, בתגובה, מזכיר כי פרי היה בעבר כתב ופרשן פוליטי וכי הוא "בקיא בפוליטיקה" ולכן "מוזמן מידי פעם להשתתף בתוכניות התאגיד". ברגר מדגיש כי פרי אינו פרשן "קבוע" של התאגיד וכי "התוכנית 'קלמן ליברמן' מקפידה על גילוי נאות". ברגר מסייג כי לצופים נמסר שהפרשן הפוליטי אותו הם שומעים הוא לוביסט המקדם אינטרסים כלכליים פרטיים רק "בכל מקרה שהדבר נדרש". הוא אינו מפרט מתי הדבר נדרש.

לכן, כותב מנהל רשת כאן ב', "לא מצאנו כי יש בדברים סטייה מהוראות חוק השידור הציבורי הישראלי". ברגר מסכם כי "הדברים האמורים עומדים תקפים בכלל הופעות שדלנים ו/או דוברים בשידורי החדשות ואנו בוחנים כל מקרה לגופו באופן מוקפד, מוודאים כי להופעתו של גורם בעל עניין יש אכן תרומה בנושא והכל תוך עריכת האיזונים האתיים המתבקשים ותוך מתן גילוי נאות מלא בכל מקרה".

ברגר לא כותב מהם האיזונים האתיים המתבקשים או מהי אותה בחינה מוקפדת שעורכים בתאגיד כל אימת שפרי נקרא לדגל כדי לתת פרשנות פוליטית. מנהל רשת ב' גם לא נדרש לשאלה מדוע נצרך התאגיד לבצע בחינות מוקפדות ואיזונים אתיים במקום להשתמש בשירותיו של אדם בעל בקיאות פוליטית שאינו עובד במקביל כלוביסט.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שוקי טאוסיג

שוקי טאוסיג
העורך הראשי של אתר "העין השביעית".

2 תגובות

  1. לא ברור עד הסוף מדוע נושא תגליות הגז בישראל הוא נושא מוביל להתנגחות של מיעוט פרוגרסיבי עם המדינה ורשויותיה. זה מתאים לארה"ב משם מגיע המימון לפעילות הזו,ולא לישראל. ארה"ב זו ארץ ענק שהגיעה למנוחה ולנחלה. ישראל היא ארץ קטנה ענייה במשאבי טבע בסך הכל ועדיין מאויימת בסכנת הכחדה מצד שונאיה. לא תצליחו להרוס את ישראל .

    1. אין שום בעיה עם מציאת הגז והוצאתו.
      יש בעיה עם המחיר הראשוני שנקבע עבור חברת החשמל, שהיה מופרז. כ 6$. את המחיר אנחנו האזרחים משלמים.
      בעיה נוספת היא הדרישה לייצא יותר מדי גז על חשבון שמירת העתודות עבור מדינת ישראל.
      שום פרוגרסיבי ושום בטיח. רק רצון לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל אל מול האינטרסים של חברת הגז שרוצה למקסם רווחים וכמה שיותר מהר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!