ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

אחרי הפרסום ב"שקוף": הלוביסט יואל חסון יפסיק להגיש תוכנית ב-ynet

הכתבת הפוליטית מורן אזולאי כתבה כי חסון "לא בא לרדיו כדי לקדם עניינים אישיים או מקצועיים" וכי הביקורת הציבורית שהתעוררה נלקחה בחשבון, אך נראה שב-ynet בכל זאת התקפלו • השבוע כתב עורך הדין שחר בן-מאיר לכנסת: הנחיית חסון עלולה להוות חשד לשוחד
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

אחרי הפרסום ב"שקוף" – בעל חברת הלובי "הקבינט" יואל חסון יפסיק להגיש את תוכנית הרדיו ב-ynet יחד עם הכתבת הפוליטית מורן אזולאי. השבוע פנה עורך הדין שחר בן מאיר לחסון ולייעוץ המשפטי של הכנסת במכתב שבו טען כי חסון עלול להפר את החוק בעצם הגשתו את התוכנית. 

"לאחר שידור התוכנית התעוררה ביקורת על כך שיואל הוא כיום בעלים של חברת לובי פעילה, ולכאורה עשוי לשתול מסרים ללא גילוי נאות של האינטרסים שהוא מייצג", כתבה היום (שלישי) אזולאי בעמוד הפייסבוק שלה. "מהיכרותי איתו, הוא לא בא לרדיו כדי לקדם עניינים אישיים או מקצועיים". עם זאת היא הוסיפה כי "למרות שמראש סוכם שלא תהיה לו נגיעה לתכנים או לבחירת המרואיינים והנושאים, ולמרות שבניגוד ליועצים רבים אחרים שמושמעים ומצולמים רשימת הלקוחות שלו גלויה ומופיעה באתר הכנסת – קיבלנו החלטה משותפת שלא נגיש יותר יחד".

בנוגע לביקורת הוסיפה אזולאי כי זו נלקחה בחשבון וכי "לכן אני הייתי שם איתו, כדי להתווכח, להסכים, או סתם לעמוד על האמת. לשמחתי, אני כעיתונאית לא מזוהה עם צד כזה או אחר, ואין לי אג’נדה שאינה עיתונות נטו". אזולאי גם הוסיפה כי אף שחסון לא יגיש את התוכנית, הוא ימשיך להתארח בה ובתוכניות אחרות ב-ynet, על תקן פרשן.

"מסתכן בהפרת החוק ועלול להיות חשוד בשוחד"

בן מאיר כתב במכתבו כי השתתפותו של חסון בתוכנית היא עבירה על חוק הכנסת, האוסר על לוביסטים (שדלנים) להציע לחברי כנסת טובת הנאה. היכולת של חסון להעניק חשיפה תקשורתית כמנחה תוכנית באתר פופולרי, כותב בן-מאיר במכתב ששלח לחסון, היא בגדר טובת הנאה כזו.

"עובדה זו, לפיה אתה משמש בכובע אחד מנחה בערוץ רדיו בעל תפוצה רחבה של אתר 'חדשות' מוביל בישראל, אשר מטבע הדברים עורך ריאיונות עם חברי כנסת, במיוחד כאשר מדובר בהנחיה שלך עם כתבת פוליטית, ובכובע השני משמש בשכר כשדלן – אשר אמור גם (מטבע הדברים) להשפיע על חברי הכנסת לתמוך במעשי חקיקה אשר ישרתו את לקוחות החברה שלך, מציבה אותך תחת חשד משמעותי, המתקיים בכל פעם שהינך מראיין חבר כנסת, הן בהפרה של הוראות סעיפי המשנה של סעיף 69 (א) לחוק הכנסת, ואף בחשד לעבירת שוחד", ממשיך בן מאיר.

"עצם האפשרות הניתנת לחבר כנסת להיות מרואיין על ידך בערוץ הרדיו מהווה, אליבא דיני השוחד, סיקור תקשורתי, שיש לחבר הכנסת אינטרס בו" הוא מסביר. "לטעמי, כבר בעצם היותך מראיין ומנחה של תוכנית רדיו פוליטית, שמעניקה סיקור לחברי כנסת, אתה מסתכן בביצוע עבירה של שוחד, דרך ההלכה של 'שלח לחמך', ובהפרה של הוראות סעיף 69 לחוק הכנסת, שהמשמעות של הפרתם היא שלילת היתר השדלן של החברה".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!