ערכת שאלות לפוליטיקאים
רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:
אתמול בבוקר (רביעי) כתב השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כי עדיף לנו להחזיק נשק בבית כדי לתגבר את משטרת ישראל. "מכפיל כח", הוא קרא לזה.
כנראה שהוא ידע על מה הוא מדבר כשמספר שעות אח"כ היינו עדים, בשידור חי, לקריסתה של משטרת ישראל. היא לא הצליחה לאכוף עוצר בעיר לוד, היא לא הייתה שם כשיהודים וערבים יצאו לרחובות לבצע פוגרומים אחד בשני ברחבי הארץ.
אם זה לא מספיק, ההפקרות בכבישי הדרום עלתה מדרגה היום: המשטרה הודיעה שהיא מוותרת על ריבונותה בכביש 25 הסמוך לדימונה, ומעבירה אותה באופן רשמי לשבטים הבדואים שיגנו על המקום.
אירועי אמש אינם שעת עומס נקודתית. כבר כמה ימים טוענים אזרחים יהודים בלוד שהם מתקשרים למשטרה ואין עונה. אפילו פלוגות המילואים של מג"ב לא הצליחו להשליט סדר במרבית המקומות בהם שרפו מכוניות, ניפצו שמשות וחיפשו לפגוע בנפש. והפורעים? אפילו לא חששו להיעצר וביצעו לינץ' בשידור חי, בפנים גלויות לעיניי המצלמות.
מה בדיוק הביא להתפרקות המשטרה ואיבוד המשילות – את זה עוד צריך לחקור. אבל לא קשה במשמעות השנתיים האחרונות בהן לא כיהן מפכ"ל, וחלה התערבות הפוליטית של השר אמיר אוחנה בעבודת המשטרה. רק בינואר השנה תיארנו הליך מדאיג של התפרקות המשטרה מכוחה, איבוד הרתעה והסתה שבה יריבים פוליטיים הופכים לאויבים.
בכל אותו הזמן עמד בראשות המשטרה ממלא מקום במשך יותר משנתיים. ימים אח"כ מונה סוף סוף מפכ"ל קבוע, ניצב קובי שבתאי, שנדרש היום לשקם את מעמדה והרתעתה של המשטרה. כרגע לא נראה שעולה בידו. על הפקרות של שנתיים שבה לא מונה מפכ"ל קבוע אנחנו שילמנו אז, ומשלמים גם היום במלחמת האזרחים המשתוללת ברחובות.
לא רק כאן, גם במשרד המשפטים חסרים שורה של מינויים בכירים ביניהם מנכ"ל ופרקליט מדינה. גם למשרד האוצר אין מנכ"ל ואין ראש אגף תקציבים.
היום זו המשטרה, מחר זה משרד המשפטים. אולי מחרתיים זו תהיה גם מערכת הבריאות והחינוך שלנו. על הממשלה להשלים את המינויים החסרים בשירות המדינה בהקדם.
מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!
3 תגובות
וואו, איפה להתחיל…אין פה משטרה וזו לא בעיית כח אדם או תקציב אלא בעיית ניהול ומנהיגות. שוטרים יש למכביר, 30 אלף למדינה של 9 מיליון זה הרב מאד – שוטר אחד לכל 300 אזרחים. וזה לא כולל את מג"ב…
הבעיה היא שהשוטרים, אם הם מגיעים לעבודה בכלל, לא עובדים…
אין ניידות בשטח, אין שוטרים בשטח (למעט הפגנות בבלפור ורוטשילד…),
אין בטחון אישי,
אין אכיפה בכבישים,
אין חקירות – גנבו לכם, פרצו לכם? "אין עניין לציבור…"
וכשנתקלים במקרה בשוטרים – היחס שלהם לרוב לא מכבד ולא ממלכתי
בושה – אבל גם מסוכן מאד!!!
סתם השמצת השוטרים . המבצעים עבודתם ככל שהם יכולים ובתנאים שבהם הם נמצאים . על הצד הטוב ביותר .
נכון , האזרח לא אוהב שיגידו לו מה לעשות . ואם השוטר אומר משהו , הוא לא אומר סתם . הוא אומר מכוח החוק המוקנה לו .
נכון שיש חוסר אדם משווע . אבל , הלו 30 אלף שוטרים , זה כולל את המנהלות השונות .
אז לפחות תן כבוד לאיש העושה ימים כלילות על מנת לשמור על ביטחונך .
המשטרה סובלת מחוסר כח אדם שנים רבות . אם לא היו מתנדבי משא"ז במדים , היינו עדים
אולי לשתי ניידות בלילה . ומהשעה 10 בלילה עד לבוקר למחרת ניידת משטרה אחת , מאוישת בשני שוטרים . ואני לא כותב סתם , אני מכיר את הבעיה מקרוב . כך שאם יש אירוע חריג . הניידת היחידה הייתה במקום האירוע . ואם מתרחש אירוע נוסף , לא רוצה להוסיף .
למעלה לא רוצים משטרה עם כמות שוטרים גדולה . מחשש כנראה , שיהיה גם זמן לחטט ולמצוא עברייני צווארון לבן בצמרת המדינה .
לא ייתכן שכמעט 30 אלף שוטרים , כולל שוטרי המנהלות השונות . יתנו מענה לכמעט 10 מיליון תושבים .
יש עוד בעיה : גניבות רכב ושחיטתם . ומכירת חלקי הרכב למוסכי פחחות לתיקון רכב . המדינה מרוויחה פעמיים מיסים . פעם ראשונה כאשר קונים את הרכב . ובפעם השנייה כשקונים רכב חדש בגלל גניבת הרכב הקודם. וכאן נכנסות חברות הביטוח לתמונה , שמבטיחות לתקן את הרכב , תמורת חלק תואם . אבל לא מבטיחים חלק חדש . כי נוח להם להרוויח על המבוטח , ולתקן את הרכב שנפגע בתאונה , תמורת חלק שיורכב ברכב , שמוצאו כנראה , מרכב גנוב .
על כן , יש לחוקק שכל רכב שנפגע בתאונה . ויש צורך בחלק חלופי . יהיה חלק חדש מקורי של היצרן . וראו זה פלא , תופעת גניבת הרכב לצורכי חלקים . תתחיל לרדת , ואחרי מספר שנים אולי , גם תיעלם כליל . נכון שדבר זה יגרום לעליית הפרמיה של ביטוח הרכב , בשנים הראשונות . אבל כשתופעת הגניבה תרד משמעותית , יצטרכו ללחוץ על חברות הביטוח לבטל את הפרמיה .