ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

אלו הסיעות שתומכות בביטול פגרת הקיץ של הכנסת

אחרי שלושה סבבי בחירות ששיתקו את הפיקוח הפרלמנטרי על הממשלה ובלב משבר הקורונה - ייתכן שחברי הכנסת שלנו יצאו בקרוב לחופשת קיץ ● אילו סיעות תומכת בביטול פגרת הקיץ ומי מהן התחמקה מתשובה?
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מליאת הכנסת בעת אישור החוק החצי-נורבגי (צילום עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

פגרת הקיץ השנתית של חברי הכנסת מתקרבת: בימים נורמלים, חברי הכנסת יוצאים לפגרת קיץ ארוכה במיוחד של חודשיים וחצי, וחוזרים לעבודה אחרי החגים. בתקופת הפגרה לא מתקיימות ועדות (למעט חריגים), וחברי הכנסת אינם עוסקים בפיקוח פרלמנטרי על הממשלה. למעשה, אנחנו לא יודעים בדיוק מה חברי הכנסת עושים במהלך הפגרה – מפני שהיומן שלהם לא חשוף לציבור. 

הוועדה לקידום מעמד האישה. במהלך הפגרה לא מתכנסות כמעט ועדות (צילום: עדינה ולמן)

לאור משבר הקורונה, הדברים נראים אחרת. כרגע לא נקבע תאריך רשמי ליציאה לפגרה, ופרסומים שיצאו לאחרונה מרמזים על כך שפגרת הקיץ של חברי הכנסת תבוטל או תצומצם, מפני שהכנסת צריכה להצביע על חוק התקציב – מהלך ש"יגרר" עד סוף חודש ספטמבר. אישור התקציב הוא חשוב – אך חשוב להדגיש כי תפקידה של הכנסת משמעותי גם בשגרה ובייחוד בתקופת משבר הקורונה, לא רק בגלל הצורך לאשר תקציב. 

עוד כתבות על פגרת הכנסת:

בימים אלה לממשלה ישנן סמכויות מרחיקות לכת מכוח חוק הקורונה ותקנות החירום. תפקידה של הכנסת הוא לפקח על החלטות הממשלה – שמתקבלות ללא שקיפות – כדי לדאוג לציבור. זאת ועוד, תקופת הקורונה מביאה איתה סוגיות שדורשות פתרונות מיידיים ומערכת שלטונית מתפקדת: ישנם מעל מיליון מובטלים בישראל, מעקבי שב"כ שמתגלים כבעייתיים, פתיחת שנת הלימודים מתקרבת, ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. לממשלה ישנן סמכויות מרחיקות לכת מכוח חוק הקורונה ותקנות החירום (צילום: דוברות הכנסת)

אם כן, האם חברי הכנסת תומכים בביטול הפגרה? פניית "שקוף" לכלל ראשי הסיעות בכנסת, דרשה מהם להביע עמדה נחרצת: בעד או נגד ביטול פגרת הקיץ, כדי להמשיך לטפל במשבר הקורונה וכדי לפקח על הממשלה?

רשימת הסיעות שתומכות בביטול פגרת הקיץ:

  • כחול-לבן
  • יש עתיד-תל"ם
  • יהדות התורה
  • מרצ
  • גשר
  • דרך ארץ
  • ישראל ביתנו

הסיעות שבחרו לא להגיב עד לרגע פרסום הכתבה:

  • הליכוד
  • הרשימה המשותפת
  • ש"ס
  • ימינה
  • העבודה (פרט לח"כ מרב מיכאלי, התומכת בביטול הפגרה)
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת מאיה קרול

מאיה קרול
במקור מתל אביב והיום חיה בקהילה שיתופית בבאר שבע.כנערה וכחיילת עסקתי רבות בהדרכת בני נוער. תמיד נמשכתי לפעילות לשינוי חברתי, ובכל מסגרת בה לקחתי חלק ניסיתי לפעול למען מה שצודק ונכון בעיניי.לפני שנה וחצי נחשפתי לפעילות של "שקוף", וגיליתי גוף תקשורת בו מגישים תקשורת נקייה, עקשנית ובועטת – ובאותו הזמן גם נגישה לכל ופתוחה לביקורת. כל אלו גרמו לי להרגיש שגם אני יכולה וצריכה לקחת חלק ביוזמה האדירה הזו, ואני שמחה שזכיתי להצטרף.מאמינה בבני אדם, פמיניסטית, מאזינה ליותר מידי פודקאסטים.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!