ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בשורות טובות: מבקרי הפנים ברשויות המקומיות הושבו לעבודתם

בחסות המגיפה משרד הפנים אפשר לשלוח את מבקרי הפנים לחופשה, הזדמנות שנוצלה על ידי כ-20 אחוז מהרשויות המקומיות. אך משרד הפנים תיקן את ההנחיה וכעת נקבע שכל המבקרים ישובו לעבודתם
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הממשלה החליטה במוצ"ש לבטל את ההנחיה שמאפשרת לרשויות מקומיות לשלוח את מבקר הפנים לחל"ת. כפי שפורסם ב"שקוף", לפני כשבועיים משרד הפנים הוציא הנחיה שהרשויות יכולות לצמצם כח אדם – בעקבות זאת כ-30 מהן בחרו להוציא דווקא את המבקר לחופשה. כעת, יחזרו המבקרים לעבודתם.

שר הפנים, אריה דרעי. המשרד אפשר לרשויות מקומיות קיצוץ תפקידים סטטוטוריים – והתחרט

ראשי הערים ששלחו את המבקר לחופשה צמצמו באופן משמעותי את הביקורת הפנימית על התנהלות העיריה בזמן המשבר. הם נתלו באפשרות שנתן להם משרד הפנים לבחור לצמצם משרה אחת מתוך שבע המשרות הבאות: מנכ"ל, גזבר, יועץ משפטי, מנהל יחידת חינוך, מהנדס, מבקר, וטרינר. 

בין הרשויות שוויתרו על המבקר: גדרה, להבים, עומר, מיתר, גדרות, ירוחם, כוכב יאיר, קרני שומרון, קצרין, חצור, מזכרת בתיה, עמק חפר, כפר תבור, יבנאל, מרחבים, אזור, טורעאן, נחל שורק וקרית עקרון.

כעת, בהנחיה חדשה במסגרת ההסכם הקיבוצי עם הרשויות נקבע שכל שבעת המשרות חייבות באיוש. "בשל החרגת חלק מהמשרות בשלטון המקומי", נמסר ממשרד הפנים, "הוחלט לחייב את הכללתם של כלל בעלי התפקידים הסטטורים ברשימת העובדים החיונים והמבקרים כמו גם גזברים, יועצים משפטים ובעלי תפקידים אחרים בתוכם".

אזמ"ע?

(איך זה משפיע עליך)

כולנו זקוקים לעיריה מתפקדת והגונה, עכשיו יותר מתמיד. רשויות הרווחה, אכיפת הסדר העירוני, וניהול בתי הספר והגנים – כל אלו מקבלים החלטות חדשות ומהירות עכשיו. בלי ביקורת – הם עלולים לעשות טעויות חמורות ופזיזות. חוץ מזה, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ביום שאחרי עם איזה פרויקט בניה בקידומו של בעל הון מקושר, או שינוי הזוי בתחבורה – משהו שבחיים לא היה עובר בשגרה תחת עין המבקר.

מעש"י

(מה עושים כדי שיתוקן)

שר הפנים היה צריך לבטל את ההנחיה ואנו שמחים שכך עשה. ביקורת, בייחוד בזמן כזה, היא חיונית – נקודה. עם זאת אנו מאמינים שהחלטות דומות עשויות להתקבל גם בהמשך, ובחסות המשבר. ספרו לנו אם נתקלתם באחת כזו.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,930 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!