ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

החלשת האופוזיציה וויתור על המלחמה בשחיתות: מה פספסת בהסכם הקואליציוני?

הליכוד יפקח על ניהול משבר הקורונה. קידום השקיפות בהסתדרות צפוי להיבלם. האופוזיציה תיאלץ לוותר על אחד הכלים הכי משפיעים שלה. ושום מילה על מלחמה בשחיתות, קידום השקיפות או קיצוץ בשכר הבכירים. כמה דברים שאולי פספסת בהסכם הקואליציוני הטרי בין הליכוד לכחול לבן
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הליכוד וכחול לבן חתמו אמש על הסכם קואליציוני להקמת "ממשלת חירום לאומית". התקשורת סיקרה בכבדות את הסעיפים שיאפשרו לרה"מ בנימין נתניהו להמשיך ולכהן חרף מהמורות משפטיות, וגם את השלל והכיבודים השונים המחולקים בין המפלגות (להסכם המלא).

בני גנץ. צלם: יוסי זמיר


הנה כמה דברים שאולי פספסת:
◼️ הוועדה לפיקוח הניהול על משבר הקורונה בכנסת תועבר לליכוד. חברים יפקחו אחד על השני? איפה האיזונים והבלמים?
◼️ הליכוד וכחול לבן יקבלו גם את ראשות ועדת חוץ וביטחון וגם את ראשות ועדת הכלכלה. ניהול אחת הוועדות האלו שייך דרך קבע לאופוזיציה. זו דרך חשובה במיוחד לפקח על הממשלה למען הציבור הרחב. אלא שהקואליציה החדשה מתכננת לבטל זאת ולצמצם את ארגז הכלים הקטן גם כך של האופוזיציה.

חשוב להדגיש: אופוזיציה גדולה ומלוכדת הולכת יד ביד עם ממשלה חזקה ויציבה. אופוזיציה חלשה, לעומת זאת, מקשה על הממשלה להיות רגישה לדרישות מצד הציבור. כתוצאה היא תהיה פחות אחראית כלפיו.מצבה הקשה של האופוזיציה בכנסת ישראל צריך להדאיג את כל מי שאיכות הדמוקרטיה הישראלית ועתידה חשובים לו.

◼️ שרת המשפטים הקודמת איילת שקד הכינה תקנות שביקשו לחייב את הסתדרות העובדים להתנהל בשקיפות. מחליפה, יו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן צפוי להכניס את התקנות לבוידם במקום לאשרר אותן.

אבי ניסנקורן – יבלום את השקיפות?

מה אין בהסכם

• סעיפים על קידום חקיקה למלחמה בשחיתות (הדגל המרכזי, ויש שיגידו היחיד, של כחול לבן).
• מלחמה ביוקר המחיה, פירוק מונופולים או הוזלת הדיור.
• הגברת השקיפות השלטונית בשום צורה.

אגב, בהסכמים של הליכוד עם מפלגות אחרות בהחלט מופיעות רפורמות וחקיקות.
 
לא רק זאת, אין בהסכם זכר לסעיף שיורה על קיצוץ של שכר הבכירים. זה מקומם במיוחד. אזכיר שראשי הודו, דרום אפריקה, מלאווי, ניו זילנד ואחרים ויתרו כבר מזמן על חלק משכרם. גנץ ונתניהו? כלום.

אם הם מסרבים להכניס את היד לכיס כנראה שהם זקוקים לכסף יותר מכולנו בימי המשבר. אז לקינוח, החלטתי לעשות הפוך: העברתי דרך יו"ר כחול לבן בני גנץ תרומה סמלית ל-52 השרים וסגני השרים שצפויים לכהן בממשלה (בתמונה). אולי הגיע הזמן גם לפתוח להם מימון המונים?

מעניין אם הוא יאשר את ההעברה
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!