ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מכונת הרעל: ציטוט שקרי של האלוף בריק הופץ בקבוצות תומכי נתניהו

נציב קבילות החיילים לשעבר מתח ביקורת חריפה על ההיערכות הצבאית למלחמה כוללת אך לא אמר את הדברים שיוחסו לו, שנועדו לטפול את האחריות למחדל על יריביו הפוליטיים של נתניהו – הרמטכ"לים לשעבר גנץ ואיזנקוט
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל אייזנקוט ב-2018 (צילום: נועם רבקין פנטון)

פרסומי כזב שמופצים ביומיים האחרונים במעגלים המזוהים עם "מכונת הרעל" של בנימין נתניהו טופלים את האחריות למחדל מלחמת סוכות על יריביו הפוליטיים של ראש הממשלה – הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגדי איזנקוט.

לפי הפרסומים הכוזבים, שהופצו בין היתר בטוויטר ובפייסבוק, האדם שהפנה אצבע מאשימה כלפי גנץ ואיזנקוט הוא האלוף במילואים יצחק בריק, נציב קבילות החיילים לשעבר והמתריע הבולט על כשלי ההיערכות של צבא היבשה. ואולם, בריק מבהיר שכלל לא אמר את הדברים.

בהודעות השקריות, שפורסמו בין היתר בקבוצת הפייסבוק "חברים שאוהבים את בנימין נתניהו" ובקבוצת ווטסאפ של "תומכי משפחת נתניהו", נטען שבריק אמר ש"בני גנץ וגדי איזנקוט טיפחו בשקידה תרבות של שקר והונאה בצבא, הטעו במזיד את הדרג הנבחר במצגות שקריות, סירסו את הצבא בפיטורי מפקדים מצטיינים ובקידום של קצינים בינוניים בעלי אוריינטציה שמאלנית נרפית וחדלת אישים כמוהם".

ידיעה שפורסמה בהמשך באתר החדשות "אייס" הדהדה את הציטוט בלי לבדוק את מקורו, והפכה לאסמכתא בקרב צבא הצייצנים.

מדובר בידיעה שקרית. בריק התראיין אתמול (9.10) לחדשות 12 ומתח ביקורת חריפה על ההיערכות הצבאית למלחמה כוללת, אך לא אמר את הדברים שיוחסו לו. "זה ניסוח משופץ שאת חלקו כלל לא אמרתי והחלק הנוסף גם הוא לא קולע לדברי", מסר בריק בתגובה לפניית "העין השביעית". "דיברתי על תרבות שקר בצה"ל, אבל לא אמרתי שגנץ ואיזנקוט טיפחו בכוונת מכוון תרבות של שקר".

מוקדם יותר השבוע קידמה מכונת הרעל הביביסטית תיאוריית קונספירציה שלפיה שמאלנים בוגדים "פתחו את השער" לחמאס. שקר אחר שהופץ על-ידי תומכי נתניהו רמז לכך שראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כביכול נטש את ישראל בעיצומה של המלחמה – דבר שלא היה ולא נברא.

מאתר "אייס" טרם נמסרה תגובה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!