ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ח"כ פרץ וסויד: היחידים בסיעת העבודה-גשר שהסכימו לוותר על תוספת השכר

פרץ וסויד הודיעו לחשבות הכנסת כי יוותרו על התוספת של כ-1,300 השקלים לשכר - והם היחידים בסיעת העבודה-גשר שהסכימו לעשות זאת. בכך הצטרפו פרץ וסויד לסיעות כחול לבן, ישראל ביתנו והמחנה הדמוקרטי שוויתרו גם הן על ההעלאה במשכורת לאחר שנה של פגרה. בסך הכל ויתרו 48 חברות וחברי כנסת על ההעלאה בשכר בעקבות דרישת "שקוף", וחסכו כ-750,000 ש"ח בשנה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תסכימו לאשר העלאה בשכר לעובדים שבקושי עבדו כבר שנה, ושאין דרך לדעת מה עשו לאורכה?

שכר הח"כים עולה בכל שנה באופן אוטומטי, והחודש עלה בכ-1300 ש"ח והגיע ליותר מ-45 אלף שקלים – וזאת למרות שלאורך כל השנה האחרונה הכנסת היתה בפגרה, הח"כים בקושי עסקו בעבודה פרלמנטרית, והיו עסוקים בעיקר בלהיבחר.
לקראת עליית השכר, פנתה סיירת השקיפות לכל הסיעות בכנסת בדרישה לוותר על התוספת האוטומטית. הלחץ עבד: סיעות כחול לבן, ישראל ביתנו והמחנה הדמוקרטי ויתרו על התוספת. 

עמיר פרץ ורויטל סויד, ויתרו על ההעלאה בשכר

ב"שבתרבות" ברמת השרון בשבוע שעבר, שאלנו את פרץ אם יהיה מוכן לוותר גם הוא על ההעלאה, והוא התחייב מיד לעשות זאת. פרץ אמר כי "דוגמא אישית היא הדבר החשוב ביותר".
בהמשך, גם ח"כ סויד נענתה לבקשת "שקוף" וויתרה על ההעלאה. פרץ וסוויד חתמו על הוויתור אצל חשב הכנסת השבוע.

שאר חברות וחברי סיעת העבודה-גשר לעומת זאת, סירבו לוותר על ההעלאה בשכרם, ואף התעלמו מפניות חוזרות ונשנות מצד הסיירת ו"שקוף" לתגובה בנושא. לכן, החל מהחודש הנוכחי יקבלו ארבעתם (חברי הכנסת איציק שמולי, מרב מיכאלי, עמר בר לב ואורלי לוי-אבקסיס) את השכר המעודכן והגבוה יותר בכ-62 אלף ש"ח לשנה.

טופס הוויתור על תוספת השכר של ח"כ פרץ

עד היום ויתרו כ-48 חברות וחברי כנסת על התוספת, ובסך הכל חסכו לציבור כ-750 אלף ש"ח בשנה הקרובה.

לצד חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס, איציק שמולי, מרב מיכאלי ועמר בר לב מסיעת העבודה-גשר, גם חברות וחברי סיעות הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס, יהדות התורה וימינה לא היו מוכנים לוותר על ההעלאה בשכר. 

עזרו לנו להמשיך לדרוש מכלל הח"כים לעשות את המעשה הראוי ולחסוך לכולנו כסף:

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת יעל פינקלשטיין

יעל פינקלשטיין
כותבת ב"שקוף" מאז "מאה ימים של שקיפות", עוקבת אחרי פעילות של לוביסטים שמייצגים בעלי אינטרסים בכנסת וכותבת גם על ייצוג שוויוני בפוליטיקה. לתקשורת כוח עצום להשפיע על החיים שלנו, והיא יכולה לנצל אותו כדי לחשוף עוולות ולדרוש תשובות מנבחרות ונבחרי הציבור - אבל היא לא תמיד מצליחה לעשות את זה. אני שמחה להיות חלק מארגון עצמאי שיכול לפעול רק למען הציבור בחופש מוחלט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!