ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

ראש עיריית קרית גת אבירם דהרי הגיש לנו יומן שלא שווה כלום

לאחר שביקש 2,630 שקלים כדי שנוכל לקבל את יומנו לשנת 2019 (!) הגיש לנו דהרי ב"חינם" חודש אחד בלבד עם מכתב שמסביר כי היומן בכלל לא משקף את המציאות. מזל שלא שילמנו
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

U.S. Ambassador Daniel Shapiro on his first official visit to Kiryat Gat, met with the mayor, Aviram Dahari, and the 17 council members, who presented him with the key to the city in a short ceremony. A 7-piece elementary school string band representing Kiryat Gat's diverse population played Hanukkah tunes at ceremony. The Ambassador was also introduced to Ethiopian elementary school students who attend Moadon Ivzan, a community center in Kiryat Gat run by Mr. Yaakov Uzan.

"אין באמור ביומן כדי להציג את הדברים באופן מהימן ואין ללמוד על אמינותו או דיוקו", כך כתבו לנו בעיריית קרית גת כשמסרו לנו את היומן של ראש העיר אבירם דהרי. ואכן, כמעט ולא ניתן ללמוד דבר על סדר היום של דהרי מהיומן.   

קצת רקע: לפני כמה חודשים למדנו כי עיריית קרית גת מתנהלת באופן תמוה, בצורה שלאו דווקא משרתת התושבים. ראש העיר, מפסיד סדרתי בתביעות דיבה, לא למד לקח. הוא השתמש בעמוד העירייה כדי לתקוף תושב לשעבר שניצח אותו בבית המשפט בתביעת לשון הרע. כשניסו התושבים להגיב בעמוד הפייסבוק של העירייה ולומר לראש העיר שיעסוק בעינייני העיר – התגובות נמחקו באופן שיטתי. יצאנו למאבק וסיירת השקיפות הציפה את דהרי בהודעות עד שהתחייב שלא ימחקו בעמוד העירייה את התגובות

לאחר מכן, ביקשנו להבין גם כיצד מתנהל ראש העיר שכזה ביום יום; ביקשנו את היומן שלו לשנה האחרונה.

2,630 שקלים ליומן

בתיבת המייל נחתה בתגובה הודעה חריגה. העיריה טענה כי אם אנחנו רוצים לקבל את היומן – עלינו לשלם 2630.2 שקלים לפי הפירוט הבא.

עבור כל חודש: 

  • 6 שעות ו-6 דקות – בחינת ראש עיר ואיתור מוקדים לפגיעה בפרטיות.
  • 1 שעה ו-40 דקות – בחינת הלשכה המשפטית.
  • עשרים אגורות לצילום כל עמוד (סה"כ 221 עמודים). 

החלטנו שלא לבזבז 2,630 שקלים, ביקשנו לבסוף רק חודש אחד – דוגמית. 

מחיקות של ישיבות, סדר יום מבולבל ומיילים שהשתרבבו ליומן

היומן של דהרי בעייתי – מאד. בפתיחת היומן נכתב כי נמחקו פגישות עם תושבים, עובדים ישיבות בלשכה ואפילו מיילים שהופיעו בו. מה נשאר מהיומן? לא הרבה. וגם מה שכן – לא ברור. לדוגמא, בשבעה באוגוסט נכתב כי חדר הישיבות שמור למשאבי אנוש ואז לוועדת ההנחות. האם ראש העיר היה שם? אי אפשר לדעת. 

ב-12 באוגוסט נפגש עם עובדי עירייה בבוקר ואז עם שר הכלכלה בשעה 16:00. מה קרה באמצע? אי אפשר לדעת. 

ב-22 באוגוסט הייתה "ישיבה סגורה" בחדר הישיבות. מי היה שם? על מה הייתה הישיבה? אי אפשר לדעת.

האמת, מזל לא שילמנו – היומן של דהרי לא משקף את המציאות של סדר היום של ראש העיר, ספק אם הוא משקף מציאות בכלל. על כך העירייה גם תעיד בעצמה. 

היומן הלא מהימן

יומן של נבחר אמור לשקף את מה שעשה למען הציבור ביום עבודתו: באילו שכונות הוא מסייר, למשל, ועם מי הוא נפגש. אלא שהעירייה שמסרה לבקשתנו את חודש אוגוסט 2018 צירפה מכתב שלמעשה מבטל את החומר שהם עצמם מסרו. 

באותה המידה היו יכולים להוציא ניירת מהפח בחצר המתנ"ס ולהגיש לנו אותו כיומן. כך כתבו: "יודגש כי המידע ביומן אינו משקף בהכרח את שאירע בפועל, לאור שינויים שחלו, פגישות שבוטלו, וכד';  משכך אין באמור ביומן כדי להציג את הדברים באופן מהימן ואין ללמוד על אמינותו או דיוקו, לרבות השתתפות של ראש העיר או אחרים בהם". 

ובכן המכתב מצדיק את קיומו, לא ניתן ללמוד מהיומן כלום.

אסור לכם לפרסם את היומן מבלי לבקש אישור

במכתב הנלווה ליומן כתבו לנו בעירייה כי אסור לנו לפרסם את היומן מבלי "לעדכן". מה זה אומר? לא ברור. 

כך נכתב: "יודגש בזה, כי ככל שיעשה על ידכם שימוש במידע המצורף, שאינו אסור על פי דין, מחובתכם למסור הודעה כאמור".

הערה מופרכת במיוחד, מאחר ומדובר בבקשת מידע שאת תשובתה מותר לפרסם  ברבים. הנה היומן לעיונכם.

לסיפורים קשורים:

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!