ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בדובר צה"ל צנזרו את אביה של נועה ארגמני מודה לביידן על הסיוע בשחרור בתו

בצה״ל הפיצו סרטון של יעקב ארגמני מפרגן לצבא ומחקו בעריכה את דברי התודה לנשיא ארה"ב • השבוע דווח כי ארה״ב סיפקה לישראל מידע מודיעיני קריטי שאפשר את החילוץ
רויטל חובל , יעל געתון
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

"אני מבקש להודות לצבא האיכותי, האנושי והמוסרי ביותר בעולם, אין צבא כזה בעולם", אומר בהתרגשות יעקב ארגמני, אביה של נועה ארגמני, בפתח סרטון שהפיץ ביום שבת דובר צה״ל ובו תיעוד רגעי המפגש של ארבעת החטופים שחולצו בחיים עם בני משפחותיהם. לדברי מי שנכח במקום בזמן אמת ושמע את ארגמני מדבר למצלמה, בהמשך דבריו, לאחר שהודה לצה״ל, הוא הודה גם לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על עזרתו במאמצים לשחרור בתו. ממידע שהגיע ל"מקום הכי חם" מתברר כי בדובר צה"ל החליטו לצנזר את דבריו ולמחוק מהסרטון שהופץ את ההתייחסות לביידן. 

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, הפנטגון וה- CIA סיפקו לישראל מידע מודיעיני קריטי שאפשר לקיים את מבצע החילוץ, בין היתר כטב"מים ויירוט של שיחות טלפון של אנשי חמאס. שעות ספורות אחרי מבצע החילוץ הנשיא ביידן בירך על שובם של ארבעת החטופים לבני משפחותיהם והבטיח שלא יחדל לפעול לכך שכל החטופים יחזרו ונשיג הפסקת אש.

נזכיר כי ליאורה, אמה של ארגמני פנתה כמה פעמים לנשיא ביידן ישירות והתחננה בפניו שיסייע להשיב את בתה לחיקה, לפני שיהיה מאוחר מדי. בדצמבר האחרון שלחה אמה של נועה ארגמני, מכתב לנשיא ביידן וביקשה את עזרתו בהשבת בתה לחיקה. ליאורה כתבה לביידן כי היא חולת סרטן סופנית ושזהו הסיכוי האחרון שלה לראות את בתה לפני שהיא נפרדת מן העולם. 

בראיון ל AP במלאות חצי שנה ל-7 באוקטובר, ליאורה ארגמני פנתה שוב לביידן: "אני מבקשת ממך הנשיא ביידן, לא נותר לי הרבה זמן בעולם. זאת כנראה תהיה המשאלה האחרונה שלי. אני ממש מתחננת בפנייך, בבקשה תעזור לי". ארגמני היא אולי החטופה המפורסמת ביותר בארה"ב, אחרי אביגיל עידן. תמונות החטיפה שלה מובלת בכוח לעזה על אופנוע הפכו לסמל, הופיעו אחרי ה- 7 באוקטובר בשערי העיתונים והדהדו ברשתות החברתיות וערוצי התקשורת בכל העולם. גם ארגמני עצמו סירב להתראיין בנושא.

בדובר צה"ל סירבו לבקשה להעביר לידינו את דבריו המלאים של ארגמני וכן טרם מסרו תגובה רשמית.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

2 תגובות

  1. האם אתם מתחילים להבין מה זו "רוח המפקד"?
    זה מה שקורה כשכולם מנסים לְרַצּוֹת את "המנהיג".
    גם בצבא, לפני 7 באוקטובר היו מספיק מפקדים שניסו להתיישר עם נתניהו.
    מסקנה: גם המחבלים בצבא רשומים על שמו של נתניהו.
    חפשו ביוטיוב:
    זאת האחריות שלי
    תוכלו לגלות שנתניהו לוקח את האחריות על עצמו.
    היום הוא מגביל את אחריותו להצלחות.
    על כל אחד מאיתנו להסיק את המסקנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!