ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מדגל ישראל בכיתות ועד שלילת אזרחות מזורזת: חמש הצעות חוק שכדאי לשים לב אליהן

בחסות המלחמה, מוגשות מגוון הצעות חוק - חלקן נועדו לענות על קשיים בשטח, חלקן רוכבות על גלי הלאומנות, ואחרות מבקשות לחתור תחת יסודות הדמוקרטיה • "שקוף" שופך אור על חמש הצעות שכדאי לתת עליהן את הדעת כבר עכשיו
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

חברי כנסת עומדים דקת דומייה ב-16 באוקטובר, לזכר הרוגי הטבח (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

בזמן שבחזית מנסים להשיב את יכולת ההרתעה של ישראל בשטח, בעורף מבקשים לעשות זאת דרך חקיקה שעל טיבה אפשר להתווכח. 

עם הקמת ממשלת החירום בתחילת הלחימה הוסכם בין הקואליציה והאופוזיציה כי הצעות פרטיות יעלו במליאה רק בהסכמת שני הצדדים. אך כשההסכמה הזו תתמוסס, מליאת הכנסת תצטרך להתמודד עם החוקים הרבים שהונחו על שולחנה בזמן הזה.

"שקוף" בחרה לשפוך אור על חמש הצעות כאלה שהוגשו לאחרונה, שמשקפות את הלך הרוח במשכן. אף שבדברי ההסבר של חלק מהצעות החוק מוזכרת מתקפת חמאס, מעניין לשים לב שמעטות מההצעות באות לתת מענה לקשיים שעולים מהמצב בשטח. דוגמה לאחת כזו היא הצעת החוק שהגיש יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), שנועדה להחמיר את הענישה במקרים של עבירות ביזה של קורבנות הטבח. לא ברור, לעומת זאת, על איזה צורך עונות הצעות חוק כמו זו של ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), שתחייב הנפה של דגלי ישראל בכיתות בתי הספר. בתווך, מקודמות הצעות חוק מסוכנות, שבחסות המלחמה מבקשות לחתור תחת אופיה הדמוקרטי של המדינה.

שלילת אזרחות לתומכי טרור

בהצעות החוק הרבות שהוגשו מאז הטבח, בולטת מגמה מדאיגה: הבקשה להטיל הגבלות מחמירות יותר על חופש הביטוי, תוך טשטוש המושג "תומך טרור". דוגמה להצעת חוק מסוג זה היא "הצעת חוק החמרת ענישה ושלילת אזרחות (תיקוני חקיקה)" שהגיש יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ (הליכוד) בתחילת השבוע (27.11). כץ הוא אחד מחברי הכנסת החרוצים במשכן וכיו"ר ועדת כנסת יש ביכולתו לקדם או לעכב חקיקה, לפי שיקול דעתו. 

הצעת החוק נועדה להחמיר את הענישה עם אנשים שמגלים הזדהות עם ארגון טרור ומסיתים לטרור, כמו גם אנשים שנקבע כי סייעו לטרור. 

"מוצע להרחיב את העבירה של הזדהות עם ארגון טרור כך שתכלול גם הזדהות עם פעילות של ארגון טרור או הזדהות עם מעשה טרור, ובנוסף, להחמיר את הענישה בגין עבירה זו לחמש שנים", נכתב בהצעת החוק. 

נכון להיום החוק קובע כי שר הפנים רשאי לבטל אזרחות של אדם לאור ביצוע מעשה טרור כהגדרתו בחוק המאבק בטרור, או אם אדם ביצע מעשה בגידה במדינה. החוק החדש מבקש לקבוע בנוסף כי שר הפנים יהיה רשאי לבטל אזרחות ישראלית של מי שהורשע בעבירה של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. אם המעשה בוצע במצב חירום בעורף, החוק מציע כי סמכותו של שר הפנים תאפשר לו לשלול אזרחות ללא ביקורת שיפוטית, אלא בדיעבד.

מניעת השתתפות תומכי טרור בבחירות המוניציפליות

הצעת חוק נוספת שמתמודדת עם תומכי טרור היא "הצעת חוק הרשויות המקומיות (בחירות) (תיקון – מניעת השתתפות של מועמד או של רשימת מועמדים בבחירות)". את ההצעה הניח בתחילת השבוע (27.11) על שולחן הכנסת ח"כ דן אילוז (הליכוד) יחד עם שורת חברי כנסת נוספים, בהם אופיר כץ (הליכוד), טלי גוטליב (הליכוד) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית).

ההצעה נועדה ליישב פער שקיים בין תקנות הבחירות לרשויות המקומיות לבין תקנות הבחירות הכלליות, כך שתתאפשר פסילה של מועמדים בודדים לבחירות מקומיות, אם ייקבע שהללו תומכי טרור. זאת בניגוד למצב כיום שבו ועדת הבחירות המרכזית יכולה לפסול השתתפות של רשימות שלמות – ולא של מועמד יחיד – על רקע מצע ומשנה רעיונית. 

החוק המקורי מאפשר לפסול רשימות מועמדים בגין העילות הבאות: שלילת היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית, שלילת אופייה הדמוקרטי של המדינה והסתה לגזענות. 

התיקון לחוק נועד למנוע גם ממועמד בודד (ולא רק מרשימת מועמדים) להתמודד בבחירות לכנסת מטעמים רעיוניים, ומעניק לוועדת הבחירות סמכות למנוע התמודדות של רשימת מועמדים או של מועמד בודד אם יוכח כי הם תומכים "במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור במדינת ישראל". 

החמרת הענישה בעבירות ביזה

בניגוד להצעות קודמות, "הצעת חוק העונשין (תיקון – החמרת ענישה בעבירות ביזה) (הוראת שעה)", שהניח ח"כ פוגל בתחילת השבוע (27.11) קשורה באופן ישיר למאורעות השבעה באוקטובר. 

ההצעה הגיעה בעקבות דיווחים על מקרים של גניבת רכוש מקורבנות הטבח, ובפרט קורבנות פסטיבל נובה. בין האירועים עליהם דיווחה התקשורת: מקרה בו נגנב ציוד הגברה בשווי מיליון שקלים, וכן מקרה של גניבת תכשיטים למכירה, שייצר דור מלכה שנרצח בטבח.

בהצעת החוק של פוגל נכתב כי יש לקחת בחשבון את הנסיבות המחמירות של מעשי גניבה אלה, ולהכפיל את העונש. "מוצע כי הגונב או הפורץ למקום מגורים או לרכב בנסיבות מחמירות לשם ביזה לאחר שבעליו עזב את הרכוש בעקבות המלחמה, דינו – כפל העונש הקבוע לאותה עבירה", נכתב בהצעת החוק. 

רחבת פסטיבל נובה אחרי הטבח (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

הקפאת העברות כספים לרשות במצב חירום

בזמן שבאולפני החדשות תוקפים השכם והערב את מדיניות ה"הפרד ומשול" בה נתניהו נקט מול החמאס והרשות הפלסטינית (חסינות לחמאס מחד, והחלשת הרשות מנגד), יש בליכוד מי שממשיך לדבוק באותה מדיניות ממש. 

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) הניח השבוע (27.11) את "הצעת חוק הקפאה של העברת כספים לרשות הפלסטינית בזמן מלחמה, בעת ביצוע פעולות צבאיות משמעותיות ובתקופת מצב מיוחד בעורף". 

כחלק מהסכמי אוסלו, ישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית כספי מיסים, ומעבירה לה מדי חודש את הכספים שגבתה עבורה. החוק של קלנר מציע להקפיא את העברת כספי הרשות "כל עוד קיימת הכרזה על פעולות צבאיות משמעותיות או על מלחמה". עוד מוצע שתקופת ההקפאה תימשך במשך 90 ימים לאחר שהממשלה תודיע לוועדת החוץ והביטחון על סיום הפעולה או המלחמה, וזאת "על מנת לאפשר למערכות להתארגן". 

החוק מוסבר בכך שהרשות הפלסטינית ואש"ף משתמשות בכסף, בין היתר, "כדי לחנך לשנאה, להסית לטרור, לחתור תחת הלגיטימיות של מדינת ישראל" ו"לקדם מהלכים אחרים שיש בהם כדי לערער את יציבות המדינה".

הריסות בעיר אשקלון, בעקבות פגיעת רקטה בבניין (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

דגל ישראל בכל כיתה

אחת ההצעות המפתיעות יותר שהוגשו בחסות המלחמה הייתה זו מטעם ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד): "הצעת חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה (תיקון – הצבת דגל המדינה בכיתות במוסדות חינוך מוכרים ובמוסדות להשכלה גבוהה)". אם תעבור, יחויבו כל מוסדות החינוך, כולל מוסדות החינוך להשכלה גבוהה, להציב בכיתות את דגל ישראל. 

כיום, קיימת חובת הנפת דגל ישראל בכל מבנה של מוסד חינוכי. עם זאת, לדעת ואטורי, הדגל צריך להימצא גם בכל כיתה וכיתה. זאת, "מתוך אידיאולוגיה ציונית והבנה כי חינוך לציונות, אהבת הארץ והכרה במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי מתחילה כבר בשנים הראשונות בבית הספר ותמשיך בעתיד גם במוסדות לימוד אקדמאיים".

בשעה שבה, לפי דיווח של דה מרקר, משרד האוצר בוחן קיצוץ של 20% בשכר המורים בתיכונים, אפשר כי תימצא למורים נחמה בנוכחותו המוגברת של הדגל בכיתות.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שבי גטניו

שבי גטניו
עיתונאי ב"שקוף", מסקר את הכנסת, עבודת הלוביסטים והקשרים בין הון-שלטון-עיתון. החל מ-2008 פעיל בסוגיות תחלואי קשרי הון-שלטון-עיתונות ואסדרת פעילות השדלנים בישראל. בין השנים 1998-2008 פעיל במאבק לקידום זכויות להט"ב (יוצר הקיצור להט"ב). דובר לשעבר של עמותת 'רופאים לזכויות אדם'. בוגר תואר ראשון במדעי החברה והרוח ובדרך לסיום תואר שני במסלול מצטיינים עם תזה בלימודי דמוקרטיה בין-תחומיים באוניברסיטה הפתוחה. גר בתל אביב, אב לילד.

84 תגובות

  1. ואז יבואו בגץ ויבטלו את זה עם איזה צו מיותר. בדיוק כמו שהם עשו לכל חוק תקנה והצעה שהיתה אמורה להגן עלינו עד היום (תנאי אסירים, הריסת בתי מחבלים, שלילת אזרחות לפעילי טרור).
    ואז נמצא את עצמנו עוד כמה שנים בדיוק איפה שהייתי לפני 3 חודשים – כי חצי ירצו להוריד לבגץ את הכח, וחצי לא יבינו למה צריך להוריד לבגץ את הכח אבל יצאו לעצור את המדינה בכל מקרה.

  2. הכתבה נכתבה בהטיה בוטה, איפה לעזאזל האובייקטיביות העיתונאית שאמורה להיות לכם? אתם רוצים סטודנטים שמהללים את הטבח בכיסא לידכם באוניברסיטה, שכנים שלכם בישוב שאתם גרים בו או חלילה וחס – רצים לכנסת?! החוק היחיד שהייתי אולי מוותרת עליו מהרשימה הזאת הוא הדגל המחויב בכל כיתה, כל ב"ס זה בעיניי מספיק, אף כי ברוב המוחלט של הכיתות יש דגל ובעיניי זה מבורך, לא חושבת שזה מוכרח להיות חובה. כל שאר ההצעות חייבות חייבות לעבור, והניסיון לגרום להן להישמע לא דמקרטיות הוא מגוחך ופסול. חופש הביטוי לא תקף כשהוא בא מאזרח של המדינה שמהלל עינויים וטבח באזרחים אחרים!! תתבייש לך, שבי גטניו.

    1. אנחנו מדינה יהודית, לפני כל תוספת ופרשנות מיותרות. ברוח זו יש לבצע חקיקה מהיום ועד עולם.

    2. האמת שבעיניי אחת הכתבות היותר אובייקטיביות שהיו כאן. בלי שום פרשנות למעט העקיצה בסוף וגם היא עקיצה לא מוטה פוליטית, פשוט נכונה- הם מתעסקים בבול***. כנראה שהפרשנות היא שלך.

    3. איבדו את זה בשקוף, כתבה מקוממת על זה שרוצים את דגש המדינה בכל כיתה אוי ואבוי לנו ממש אסון דחוף לכתוב לכולם

    1. כל מה שקשור לשמירה על הדמוקרטיה כתבי השמאל מאוד לא אוהבים!! מענין בארהב הדמוקרטית מה היה קורה אם מישהו היה חושב שלא להניף את דגל ארה"ב??
      מי שרוצה את מדינת כל אזרחיה משתמש בכלים כאילו דמוקרטים כדי לבטל הצעות חוק לאומניות

      1. נראה את הממשלה הסאת מחייבת את תלמודי התורה של החרדים מניפים את הדגל. הרי הם אנטיציונים אבל מאוהבים בכסף הציוני !
        מעניין אם יבטלו לחרדים את התקציבים

      2. לעמית.

        ת.תורה חרדיים שמקבלים כסף מהמדינה יניפו גם יניפו או שיסתדרו בלי…

        אני מבין את החשש הריאלי מפרעות שומר החומות של החרדים המפחידים.

        מאז הרצח\אונס\התעללות של לוחמי החופש, החרדים מראים הזדהות פעילה מאוד עם המדינה. ועל מהות ומשמעות הציונות של לוחמי חרדים בימינו נדון בנפרד… הקשר בין ציונות יהדות 'ישראליות' וכו'.

        אלו שבאמת אנטי ציוניים, למיטב ידיעותי הבורות (ביחס אליך, מן הסתם), מקפידים – רשמית לפחות, לא לקחת כסף מהכיבוש הציוני.

        כשלעצמי אתמיד בחיפוש המשותף. ודאי עם מי שיהודי, אבל גם עם מי שלא. אלא אם הוא חוגג במותי, כמו פוגרום צפת למשל.

  3. כל הכבוד …נראה את בג"צ שונאי ישראל פוסלים את החוקים שמזמן יש במדינות מתוקנות.

      1. באמת לא הבנתי מה מדאיג את האדם הסביר בהצעות חוק האלו. אני ממש לא ימני, ואני לא מבין מה הבעייה בלשנור על עצמינו?! איפה הבעייה?

  4. אני כאן כדי להזכיר לעיתונאי הקטן שלי, שתפקידו אינו לומר לנו הקוראים אם הצעת החוק האי טובה או רעה. תפקידו אינו לייעץ אלא רק לשקף.
    ולכן שב בשקט עיתונאי קטנטן שלי. כל ההצעות שסקרת פה מצוינות. ואם אתה זקוק לשיעור פרטי על מנת להבין מדוע, אתה מוזמן לפנות אלי.

    1. האתר הזה באמת תומך טרור. יותר גרוע מהארץ לא ברור לי איך הגיע לפושים אצלי.

  5. למרות הנסיון של הכותב לזלזל, ולהגחיך את הצעות החוק (דרך מכובסת להציג את הח"כים של הימין כבבונים) כל אחת מבצעות החוק ראויה, נכונה ויש מקום שתעבור! .
    אגב, הכתיבה אופייה בעיקר מלמדים ומצביעים על הכותב.. וחבל

    1. רציתי להגיב כגוודל המאמר, לא הצגת את השקפותיך הפולטיות שלך אאני יכול להבין מהתוכן שאתה שמאלן אפילו רדיקאלי לא מוצהר אם דגל בכתה נראה לך חתירה, אבל ביטול הקפות והפרעה לתפילה בציבור הם דמוקרטים.

    2. כל חוק נגד שמאלנים זבלים שתומכים בטרוריסטים יהיה מבורך! גם אם יגביל את חופש הביטוי!

      1. הגם אתה בין חסרי האונה, שלא מסוגלים להבין ש – מה לעשות, יש אנשים שחושבים אחרת ממך – וזה לגיטימי? ועוד דבר קטן – ה"זבלים" האלו הקימו לך מדינה כדי שיהיה לך איפה לשבת ולקלל, במקום להתנהג כבן אדם. תתבגר!

  6. גילוי נאות:איני מחסידי סמוטריץ',בן גביר וכיוצ"ב,גם איני ביביסט.
    יש בעולם 21 מדינות ערב ו 53 מדינות אסלאם,מי שכל כך רע לו במדינת-ישראל מותר לו לנסות לחיות שם ובעולם בכלל.
    עם כל המאמץ מודה אני שלא הבנתי מה רע בהצעות החוק שלהלן:
    1.שלילת אזרחות לתומכי טרור.
    2.מניעת השתתפות תומכי טרור בבחירות המוניציפליות.
    3.החמרת הענישה בעבירות ביזה.
    4.הקפאת העברות כספים לרשות במצב חירום.
    5.דגל ישראל בכל כיתה.

    1. אסביר לך – ההגדרה של "תומך טרור" או מי שהביע תמיכה או הזדהות עם מעשה טרור היא מאוד מאוד, מאוד, פלואידית. היום המשטרה תחליט שזה אויבך שמזדהה עם טרור, מחר היא תחליט שזה אתה. לא משנה למה, כי מאוד מאוד קל להכריז על מישהו שהוא מזדהה ברוחו ובנפשו עם מעשה כלשהו גם אם לא עשה כלום. יש סיבה שבחוק היום אין ענישה על "מחשבה ל-" (אולי למעט פדופיליה? לא בטוחה), כיוון שאז אפשר להפליל את כולם.

  7. לא הבנתי. מה לא דמוקרטי בלנעניש אנשים שבוזזים ?שמדברים ועושים רטרור? שנשללת מהם זכות בחירה ואזרחות.
    ומציגים בכתבה כאילו החוקים שוללים דמוקרטיה?.כאשר אבדנו אבדנו .

  8. הגיע הזמן מעולה ! ויפה שעה אחת קודם. מה שפעם היה ברור .. לכל ישראלי היום צריך חוק ! ששוב הרשות השופטת תיתערב בדברים לא בסמכותה .
    היום השמואל רואה ומרגיש את מה שהיה ברור לימין שנים .
    אז תשאלו את עצמכם היכן הלאומיות שלנו נעלמה ? הישראליות, היהדות ?
    רמסתם אותה במשך שנים .
    לנו יש מדינה אחת ! ישראל ואם לא נגן עליה הם יטבחו, יהרגו אותנו -זו משוואה פשוטה .

    1. הצעת חוק
      כל אדם שנושא נשק ארוך ללא רשיון יקבל בלי מישפט 12 שנים
      כל אדם שנושא נשק קצר שש שנים
      אין מחילות ואין חנינות חוק
      בנוסף אם ימצא נשק בבית בחיפוש על המישפחה לתת שם של בן מישפחה והוא ישב בכלר. אין יותר לברוח מאיתנו. בהצלחה

  9. בענין הדגל: אני אניף אותו ביום שניפטר מהיצור הקיסרי וכנופייתו המורחבת!

    1. מה הקשר? .. אך תחליף אותו בדרך דמוקרטית בבחירות .. לא במחטף , לא בהסתה, לא באמצעים דיקטטורים שהשמאל נוהג .
      התבלבלתה .

      1. גירוש מחבלים דחוף….😠 זה ירתיע גם את חברי הכנסת הערבים שמסיתים וראשי מועצות שמדינת ישראל ממנת אותם ואת מחבלי הטרור 💀💀💀 זו מדינה יהודית וישראלית כאחד 🇮🇱🔯🇮🇱

      2. חביבתי, אם את יהודיה וישראלית, את בוודאי מבינה שעוללות השנה האחרונה יחד עם חוסר המוכנות והיכולת של היצור הקיסרי ולהקת כרותי האונה שסביבו לקחת אחריות ולנהוג על פי צו השעה – הם סיבה מצוינת ואפילו יותר מכך להעיף אותו מחיינו בכל דרך שהיא בין אם היא לגיטימית בעינייך ובין אם לא. אדם שרואה את תפקיד חייו בהחרבת הדמוקרטיה – את מחפשת דרך דמוקרטית להעיף אותו? פשוט להראות לו את הדלת ואם יש צורך – לעזור לו לעבור דרכה.

    2. כל חוק חשוב
      מסכים עם כולם ויפה שעה אחת קודם כל משבר הוא הזדמנות לטלטל את הקונספציה
      המכילה
      שבענו מההכלה
      לא לחכות קדימה לעבודה

    3. הכינוי 'קיסר' מלמד, לכאורה, שאינך מצביע ימין.

      והוא יוחלף, כנראה.

      ולא בגלל המשפט שלו. אלא בשל המדיניות שלו. תיאלץ להתאזר בסבלנות, כי בינתיים מלחמה באופק. אם בג"ץ יושיע אותך מהקיסר, יכרות את הענף שעליו אתה יושב(אא"כ אתה מייעץ מחו"ל), כי הסכמה ציבורית לא תהיה ואז מי יילחם.

      מעולם לא תמכתי בו או הצבעתי עבורו. ובכ"ז כמה שאלות:

      א. האם עראפת נלחם בחמאס? אנשיו צוידו בנשק ואימון אמריקניים.
      עראפת קיבל 'עזה ויריחו תחילה' וודאי שנהנה בשעתו מעדיפות מכרעת על כל גורם אחר באזורי שליטתו. בימים שלאחר רצח רבין, קיבל לידיו גם את רוב השטח של הסכמי אוסלו. את טבח הדולפינריום ומלון פרק, למשל, היה בידו למנוע.
      To cut a long story short, אבו מאזן שלט בעזה. היו בחירות בלחץ ממשל בוש הבן. חמאס עלה למרבה הפלא. ביבי העלה אותו? ביבי השליך אנשי פתח מהגגות?

      מי יצר את ההפרדה בין עזה לגדה? הקיסר?

      ב. 1. אתה סבור שאילו קמה מדינה פלסטינית והזלת ריר על חורבות ההתנחלויות, חמאס לא היה שולט בה? על סמך מה? באמת בטוח שההישג היה עומד לאבו מאזן מול האחים המוסלמים? כמו מובארק, קדאפי? בהנחה שהדובון אכן חמוד, ויחד איתו דחלאן, למשל.

      ב. 2. אם בכ"ז כן, מוצדק לקחת הימור כזה על המדינה? זה אחראי יותר ממדיניות הקיסר? את האוטו שלך היית קונה על סמך "חזון"? את דלת הבית?

      ג. 1. נניח שקיים הקיסר את התרברבותו ויחד עם ליברמן היו 'ממוטטים את חמאס'. כמה חיילים היית מסכים לשלם?

      ג. 2. בגין הואשם בשוחד בחירות בחיסול הכור בעירק לפני בחירות 81'.
      במהלך שנים של מערכות בחירות, לא היית מאשים את הקיסר בספסור בדם חיילנו והבלתי מעורבים העזתים למען כסאו?

      ד. 1. ברור שהכסף הקטארי זרם לצבא לוחמי החרות הפסיכופתים. בטוח שאיראן לא השלימה את החסר?
      לפני קטאר, לא נכנס כסף לעזה? מישראל? אתה בעד הסמוטריצ'ים שמנסים למנוע כסף ישראלי מעזה?
      כסף מארה"ב לא נכנס? מאיחוד בריסל? מהמשועממים בפיורדים? רק עכשיו גרמניה הודיעה על הפסקת מימון. נראה.

      ד. 2. האם ראשי השב"כ, מוסד, בקיצור – האחראים הרציניים באמת! כפי שחווינו ועדיין חווים, ייעצו לו לא להזרים כסף? כי חמאס ישבו בשקט?

      אישית, לא בטוח שהייתי תומך בקיסר אילו היה קיצוני כלפי חמאס. כי סמכתי על האנשים הרציניים, על קו בר לב הטכנולוגי בעלות 4.5 מיליארד וכו'.

      כך או אחרת, בשבילי קודמים בתור האחראים
      —הישירים— להפקרתנו לחיות הטרף המתעללות.

      והם פוליטיקאים, כן. אבל במערכת הביטחון, לא בכנסת ובממשלה. וזו אם החטאת.

      אין באפשרותנו לשכוח ולסלוח, כי הוברר שעתידנו בסיכון מוחשי.
      גוש דן זקוק לפריפריות. אבל הנגב בדואי, הגליל המערבי מערבי ללא בי"ת, אתה תגור בשלומי? בניר עוז? אתה בעל משפחה?

      ולכן קמפיין הכסת"ח התקשורתי רק יגביר ויקצין את התסכול הציבורי למול האחראים להפקרת התצפיתניות המסורות,למשל! לא אשתכנע מנפוח זה או אחר באולפנים שזו אחריותו הישירה של 'הקיסר'.

      אני רוצה להאמין שהמפקדים של התצפיתניות נפלו בגאווה. כי אם השיקולים היו 'הפיכה משטרית', זה כבר בגידה בחיילות האלה, בילדות שבורות העצמות מאונס שטוב מותן מחייהן, בתינוקות האפויים

      1. אה… קצת התבלבלת מרוב מילים, סעיפים וסימני שאלה.
        אריק שרון יצר בשתיקה את החמאס.
        בנימין נתניהו יצר את ההפרדה בין עזה לגדה
        בנימין נתניהו האכיל את החמאס בערימות של כסף.
        בנימין נתניהו, בהיותו המנהיג העליון, הוא גם האחראי העליון. כמו שידע להטיח בזמנו באולמרט – הגיע הזמן שיביט במראה וילך הביתה מהסיבות שהוא מנה אז. האחריות לכל המינויים שיא עליו, ועליו בלבד. אבל ההפיכה המשטרית של יחריב לוין ושפמראש הייתה חשובה יותר. ומינוי עבריינים (וטיפשים גמורים…) לשרים (!) היה חשוב יותר.
        הנכון בדבריך שכל צמרת המדינה, הפוליטית והצבאית – צריכה ללכת הביתה. בודדים – אפילו לכלא.

  10. כתבה טובה חשובה ומעניית עבודה טובה. אין שום דבר רע באף אחת מהצעות החוק הללו במיוחד בזו של הדגל. היו טובים. עם ישראל חי

    1. דמוקרטיה????
      ספרו את זה לחטופים!!!דמוקרטיה לא מתאימה לשכונה שלנו !!!!
      מחבלת רוצחת תובעת ניתוח פלסטי מהמדינה בחסות הדמוקרטיה אז אני רוצה דיקטטורה!!!

      1. אנו לא חיים בשוייץ, צריכים חוקים שיגנו עלינו מפני אוייבינו.

    2. הבעיה שהתלמידים יגיעו בבוקר לכיתות ויראו דגל קרוע על הרצפה כי המנקים המוסלמים ידאגו שזה מה שיהיה.כן הער ים הישראלים שלא עוזבים את ישראל כי באף מדינה לא סובלים אותם

    3. בזבוז זמן מוחלט.
      אתה אשם שיושב אי שם במגדל השן ומנותק מהעם ומהמורשת שלך.

      חבל… לא למדת כלום מההסטוריה ומהחיין כאן בארץ.
      כנראה חלק מאיזו קבוצה קטנה שלא הבינה מה רצון העם. כי פשוט אין חיים מחוץ לתל אביב

    1. זכותך לשאול שאלות, תפקידך לעמוד על המשמר.
      מאידך, מועדון האידיוטים השימושיים המאוד מכובד גדול דיו. לא חייב להתנדב.

  11. בסוף שום דבר לא יחליף את הקשר שלנו למקורות היהודיים שלנו ואת ההחלטה לא לוותר על אופי האומה. אבל אסור גם להתעלם מהמקורות של אויביינו מההיסטוריה שלהם שרצופה ברצח ורצון לשלוט בעולם וסממני הפוליטיקה הדתית שלהם שמושרשת באיסלאם רדיקלי שמצטט דברים שמשמעותם חמורה מאוד.
    הבעיה שלנו היא קודם שאנחנו בתרדמה עמוקה ביחס למה שקורה סביבנו ושנית שאנחנו עסוקים בשמירה על זכויות אחרים בעוד שעל זכויותינו אנחנו מוותרים. במשך שנים אני אומר שמדינת ישראל לא מבינה מהי משמעות הרבונות ובטח לא מיישמת רבונות. מנהיגינו מתנהגים כמו בגלות. כנראה הגלות לא נגמרה.

  12. יסלחו לי הימנים (וגם אם לא, זה בסדר), אבל אני לא חושב שזה לגיטימי לשלול אזרחות בשום מצב. אזרח המדינה הוא אזרח לטוב ולרע. מה גם שנותנים את הסמכות לשר הפנים, שהוא בדר"כ ימני דתי. מה שאומר שהחוק ייושם רק על ערבים.

    1. אזרח המדינה הוא אזרח שנאמן לה. מי שחותר תחת יסודותיה לא צריך להיות אזרח.

      1. הפרקליטות והשופטים גומרים את המדינה והתיקשורת השמאל

    2. שלומפר אזרח רע התומך בטרור, ברצח עם ובהשמדתה של המדינה בה הוא חי, הוא ובני משפחתו אינם ראויים להיות אזרחים בה ולהנות מהזכויות שהיא מקנה להם. אגב אני בבחירות האחרונות לא הצבעתי לאף אחת ממפלגות הימין.

      1. קובי, תתבגר… צא מדפי המסרים העקומים של הליכוד ותמצא לך חיים…

    1. "כבשת הרש",ברכותי!קיבלת תעודת שפוי…
      "אחת",חוש הומור יש לך.לא ברור מה את חושבת על מדינת "סדום ועמורה"
      יהודה,לפחות אתה מנומס,זה גם משהו..
      יש גם כמה מגיבות מהצד הימין הלא כל כך שפוי,אבל לפחות לא מקללות…
      לעומת זאת,"השטן",יהושפט,שניר,אלה בדיוק,"כבשת הראש ידידי או ידידתי,היצורים שאין לי מושג לאיזה מין הם שייכים,אבל הומוספיינס הם לא,מין מוטציות,שבגללם,מי שיכול,צריך לברוח מפה.אתמול!אלה פאשיסטים גסי רוח וכנראה אלימים,שגומרים נפשו,יצחק מהם.
      לא ברור,עם כל הכבוד לחופש הביטוי,למה "שקוף",נותן ליצורים כאלה במה.הם לא שייכים לחברת בני האדם

    2. מה הבעיה בלבטל אזרחות לאדם שלא רואה בישראל כמדינתו? מה הבעיה לבטל אזרחות לרוצח חייל?…

      1. חייבים לחוקק לא רק שלילת אזרחות לעבריינים וגם גרוש מהארץ עם הערבים מהשטחים להעתקה הכתובת לעזה וזה לא גרוש וכל זה במידת

  13. שאלתי את צ'ט ג'יפיטי באילו ארצות מציגים דגלים בבית הספר ובכיתות. התשובה:
    ארה"ב, קנדה, בריטניה, הודו, אוסטרליה, ברזיל…
    סה"כ רעיון מצויין. מי שלא אוהב את הדגל יתכבד ויעבור למדינה שהוא אוהב ומכבד את הדגל שלה.

  14. החמרת הענישה בעבירות ביזה זה רעיון מצוין ויש להחיל אותו בראש ובראשונה על כל חברי ממשלת הביזה שמחריבים את הכלכלה בזמן המלחמה. יש לנו אוייב חמאס מבחוץ וממשלת חמס מבפנים.

    1. רעיון מעולה להתחיל עם ארגון בצלם .עופר כסיף .ואת כל הסייענים במיידי.

      1. אסף יוסף כהן – עופר כסיף? הוא זה ששקוע עד מרפקיו בקופת המדינה ומחלק מיליארדים למגזר לא יצרני תוך הפקרת הלוחמים והמפונים? הוא אחראי על המינויים הכושלים בממשלה ובצמרת הביטחונית? אם כן – להעיף אותו מיד!!!

    2. כבשת הרש צודקת לחלוטין. חמאס מבחוץ, ואנשי חמס מבפנים.
      כל כרותי האונה שסובבים את הנוכל הקיסרי חסר האחריות צריכים לשבת בכלא מאתמול בבוקר!!!

  15. היי שבי, לדעתי דמוקרטיה צריכה לדעת להגן על עצמה תמיד, במיוחד אם יש אויבים המאיימים במפורש על הדמוקרטיה. אני רואה בחיוב חוקים שמטרתם לסגור פרצות בהגנה על ביתנו הלאומי מפני ניצול לרעה של חופש הדיבור. 4 מהחוקים שציינתה הם כאלה.
    לגבי חוק הדגל, יתכן שזה רעיון טוב, להדגיש בפני כל אזרחי המדינה שזוהי מדינת הלאום של העם היהודי. חשוב שגם מיעוטים ובייחוד פלשתינאים החיים בישראל יבינו זאת ויכירו בזאת. אם לא טוב להם שיעברו מרצונם החופשי לארצות אחרות או לאוטונומיה.
    לא הגיוני שיהנו ממנעמי ישראל ובעת ובעונה יפעלו כנגד המדינה ובעד אויביה.

    1. יהודה, האויבים היחידים המאיימים על הדמוקרטיה הישראלית הם בנימין נתניהו, יחריב לוין, שמחה רוטמן, בן גביר, סמוטריץ' – כל עלובי החיים שהוא אסף סביבו כדי להיות קיסר.

  16. תגובה של שמאלן הזוי ומנותק.
    פה מלוכלך.
    שחרר אותנו מדעותיך ההזויות והמותקות מהמזרח התיכון ומהעולם הערבי המקיף אותנו.

    כתבה מצוינת ורעיונות מצוינים.

    1. בתלמודי תורה ובישיבות צריך להניף דגל ישראל שיזכרו כל יום על חשבון מי הם מתקיימים

      1. אתה קיים בזכות אלה תלמידים ששמרו על מורשת היהודות עוד מלפני 5000 שנה. מי אתה בכלל?!

      2. "אישה"? ומי את? הרי בזכות התפיסה המטופשת הזו שהצגת, שאין לה אחיזה לא במציאות ולא בהיסטוריה – המדינה מפרנסת מגזר שלם של יצרני אשפה מוחית…
        ובהחלט הגיע הזמן להיגמל מזה. לטובת כולם ובעיקר לטובת המדינה, כפי שאנו רואים בחודשיים האחרונים.

    2. הכתבה היא הוכחה הכי טובה שהשמאל לא התפכח, לא מוכן להסתכל למציאות בעיניים ומעדיף עדיין לכרות ברית עם ערבים מאשר עם ליכוד וימינה.

      1. החמאס הוא נכס.
        יש לחזק את החמאס !
        לידיעתך את זה אומר הימין כולל סמוטריץ בטלוויזיה.
        אז הייתי מציע לימין להתעורר או שהימין כמו הנאשם בפלילים שדאג למימון כל בניית החמאס בסיוע קטר ממשיך לחיות בסרט

      2. אבגד – אשמח להנחיה ממך – מי זה "השמאל"? איפה הוא גר?
        עוד לא הבנת שאין שמאל בישראל?
        רק בדפי המסרים העקומים של הליכוד – קיים "שמאל" שאיזה יופי, אפשר להאשים אותו בכל דבר…

  17. שבי גטניו לך חפש… בגלל חלאות כמוך אנחנו במצב הזה.
    שחרר אותנו מדעותיך החשוכות והמפלגות.

    1. תגובה של שמאלן הזוי ומנותק.
      פה מלוכלך.
      שחרר אותנו מדעותיך ההזויות והמותקות מהמזרח התיכון ומהעולם הערבי המקיף אותנו.

      כתבה מצוינת ורעיונות מצוינים.

      1. מסכימה . יש המון הגיון בחקיקת החוקים הללו. ואין פה שום שלילת חופש ביטוי. כאשר חופש הביטוי הופך לחופש השיסוי ראוי שתישלל אזרחות הבוגד. יש לנו די והותר אוייבים מבחוץ עלינו להקיא את כל האוייבים מבפנים

    2. אתם פשוט דוחים, רוצחים את החברים שלכם מהשמאל ואת האחים שלנו ואתם רוכבים על גל הדם לתעמולה השמאלנית שלכם

      1. מי שבנה את החמאס בארץ זה ממשלות הימין ובעיקר הנאשם בפלילים שנעזר בקטר .
        לא נשכח את האמירות של הימין שנאמרו בגאווה רבה "החמאס הוא נכס" ," יש לחזק את החמאס" , אגב אומרי אמירות אלו מנהלים כעת את המדינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,908 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!