ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הצנזורה אישרה, אבל דובר צה"ל לא מוכן להתייחס למלאי הרקטות של חמאס

מידע גלוי כבר פורסם בנושא, אך בדובר צה"ל אומרים כי לא ימסרו תשובה מטעמים של ביטחון מידע • הכתב הצבאי שי לוי: "דובר צה"ל נקמנים מאוד מול כל מי שמבקר אותם. הם משתמשים בחומרים כדי לקבוע סדר יום ולחנך כתבים"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מבנה בראשון לציון שנפגע מרקטה שנורתה מעזה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

על פי הערכות נוכחיות, כמה רקטות עוד נשארו לחמאס? מאילו סוגים? כמה חמושים נשארו לו? אילו כלים ויכולות צבאיות עוד נותרו לו? מה ניתן להערכת צה"ל להשמדה ללא כניסה קרקעית?

האם ניתן בכלל לפגוע בכוח לוחם שמחופר רובו כולו במנהרות – באמצעות הפצצה אווירית? האם ישראל לא מיצתה כבר את בנק המטרות האוויריות האסטרטגיות בעזה והאם בפעילות ההפצצה ישנו מימד של תודעה/הפחדה/ראווה ועד כמה?

השאלות הללו, שוודאי מעניינות את הציבור בישראל, הועברו בשבת (21.10) על-ידי מערכת "העין השביעית" לדובר צה"ל. לאחר זמן קצר ענתה הדוברות הצבאית כי לא ימסרו תשובה כלשהי, מטעמים של ביטחון מידע. ואולם, מידע גלוי המתפרסם בעניין זה, גם ב"העין השביעית" עצמה, מעמיד בסימן שאלה את טענת דובר צה"ל.

במסגרת ראיון עם הכתב הצבאי של Mako, שי לוי, שיתפרסם בקרוב ב"עין השביעית", נשאל לוי על ידי כותב שורות אלה בנוגע להערכת הכוח הנוכחי של חמאס. לוי סיפק תשובה מפורטת, והתייחס גם למלאי הרקטות ומדיניות השיגורים של חמאס. הערכות בדבר כמות החימוש שבידי חמאס פורסמה על ידי לוי גם מוקדם יותר השנה, במאי האחרון. פרסומים נוספים מהימים האחרונים התייחסו למלאי הרקטות של החיזבאללה. כך למשל, העיתונאי יוסי מלמן ציין לאחרונה כי ברשות החיזבאללה כ-150 אלף רקטות.

החלקים בראיון עם לוי שהתייחסו למצב העדכני של כוחם הצבאי של החמאס והחיזבאללה, הועברו לבחינת הצנזורה. זו אישרה אותם לפרסום ללא כל שינוי, תיקון או השמטה. מדוע אם כן דובר צה"ל מסרב להתייחס למה שגם הצנזורה לא רואה בו בעיה? האם יתכן כי לדובר ישנם שיקולים אחרים, שאינם בהכרח ביטחון המדינה?

במסגרת הראיון הביע לוי ביקורת רבה על אופן פעולתו של דובר צה"ל מול הכתבים הצבאיים. "דובר צה"ל נקמנים מאוד מול כל מי שמבקר אותם. משתמשים בחומרים שהם שולטים בהם כדי לקבוע סדר יום ולחנך כתבים". לוי ציין כי הדברים מתרחשים כך גם בימים אלו, בעת הלחימה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!