ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

מפחד או מאדישות: התקשורת מדחיקה את החשש לפעולות נקם

על רקע מעשי הזוועה שביצע החמאס, גוברות הקריאות לנקמה כלפי כלל האוכלוסייה הפלסטינית, ובפרט בגדה המערבית • מעבר לפגיעה בחפים מפשע, פעילי הימין הקיצוני עלולים לגרור את ישראל לחזית נוספת • ואיפה התקשורת? • דעה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

ירי בפלסטיני, דרום הר חברון, 13.10.23 (צילום מסך מסרטון "בצלם")

ביום שבת ה-7 לאוקטובר ארגון החמאס פתח במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה. אנשי החמאס פעלו על פי שיטות הטרור של דעאש, רצחו מטווח אפס עוברי אורח (כולל ספורטאים שהתאמנו באותה השעה), צעירים שבילו במסיבה וגם משפחות שלמות בקיבוצים וביישובים האחרים.

אנשי החמאס שרפו למוות תושבים שהסתתרו בחדרי הממ"ד וגם עינו אנשים לפני שרצחו אותם. במהלך המתקפה המוני גברים, נשים, קשישים, ילדים ופעוטות נחטפו ולאחר מכן החמאס פרסם ברשתות החברתיות צילומים מחרידים של חלקם. ישנם גם נעדרים רבים שהחמאס טרם הודה שהם מוחזקים בידיו.

בזמן שמתקפת חמאס נמשכת והציבור הישראלי פועל לסייע לשחרור החטופים ולבני המשפחות שניצלו מהטבח, ישנם פעילי ימין קיצוני בגדה המערבית שרואים בזוועות שביצע החמאס הזדמנות.

למעט עיתון "הארץ" ואתר "שיחה מקומית", מרבית כלי התקשורת הישראלית ממוקדים במתרחש בצפון ובדרום המדינה ומתעלמים מהידרדרות המצב המהירה בגדה המערבית. נראה שממשלת החירום וכוחות הביטחון אף הם אינם מתעניינים בכך.

מאז השבעת הממשלה בדצמבר האחרון ישנה עלייה דרמטית בהסתה לאלימות ולטרור מצד קבוצות הימין הקיצוני, שמקבלות עידוד משרי ממשלה וחברי כנסת שמסיתים בעצמם לאלימות ולטרור. מאז הפוגרום שבוצע בכפר חווארה בפברואר השנה מתרחשת ברחבי הגדה המערבית שרשרת של פוגרומים ומקרי הריגה של תושבים בכפרים פלסטינים אחרים.

אם בשנים עברו היה מדובר בעיקר בהתארגנויות חשאיות לביצוע פעולות אלימות וטרור, עתה ההתארגנויות וההסתה נעשות בריש גלי ברשתות החברתיות והמשתתפים בפוגרומים מגיעים ללא כיסוי פנים.

פעילי הטרור היהודי והתומכים שלהם נוהגים להצדיק את מעשיהם בבתי המשפט וברשתות החברתיות כנקמה לגיטימית בעקבות פעולות טרור כלפי יהודים. למשל, רוצחי משפחת דוואבשה טענו שמדובר בנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד בפיגוע ירי בידי חוליית חמאס.

על רקע מעשי הזוועה שביצע החמאס בימים האחרונים בתושבי הדרום ועוטף עזה, גוברות ההסתה והקריאות לנקמה כלפי כלל האוכלוסייה הפלסטינית ובפרט בגדה המערבית. גם הפעם, הן מקבלות לגיטימציה משרי ממשלה וחברי כנסת שחזרו והצהירו שיש לנקום בתושבי עזה בשל פשעי החמאס.

עולה החשש שפעילי הטרור היהודי שמעוניינים במלחמת דת במרחב ינצלו לרעה את העברת הכוחות הרבים מהגדה לצפון ולדרום הארץ ואת תגבור כלי הנשק בהתנחלויות.

גם בעת "שגרה" כוחות הביטחון הישראלים אינם מונעים כראוי טרור יהודי וברוב המקרים הדין אינו ממוצה עם העבריינים. החובות להגנה על התושבים הפלסטינים מפני אלימות, שנקבעו בפסיקת בג"ץ ובחוק הבינלאומי, מופרות שוב ושוב.

יש חשש ממשי כי בימים הקרובים יתרחש גל טרור יהודי חסר תקדים בהיקפו בגדה המערבית. על פי הדיווחים, מאז תחילת מתקפת החמאס הוצאו להורג מספר פלסטינים על ידי מתנחלים שנכנסו לכפרם. החשש הוא מפני אירועי טבח בפרופורציות של טבח מערת המכפלה ואפילו של טבח סברה ושתילה.

לא רק שבני אדם פלסטינים שנבראו בצלם עלולים להיפגע, אלא שגל טרור יהודי עלול להביא להגברת הלהבות גם בגדה המערבית ולצורך של מדינת ישראל להתמודד במקביל עם שלוש חזיתות.

הכתובת "תג מחיר" כתובה על הקיר – ממשלת החירום, השב"כ, צה"ל והמשטרה לא יוכלו לטעון שלא ידעו. למקרה שהם לא רואים ולא שומעים את המתרחש בקבוצות הימין הקיצוני, וגם לא קוראים חדשות באתרי "הארץ" ו"שיחה מקומית", "פורום תג מאיר" שלח להם התראה על הסכנה הממשית.

עו"ד איתי מק מלווה יחד עם "פורום תג מאיר" נפגעי טרור יהודי ושלח את הפניה המוזכרת במאמר

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!