ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

האם יאפשרו לעיתונאים להתלוות לכוחות צה"ל בעזה?

תשובה לשאילתא בנושא נותרה ללא מענה רשמי מצד דובר צה"ל. נחמן שי: "אני סבור שיאפשרו לתקשורת להצטרף גם הפעם"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

חיילי צה"ל על גבול רצועת עזה, ב-16 באוקטובר (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

דובר צה"ל אינו מוסר האם יאפשר לעיתונאים ישראליים או זרים להתלוות לכוחות הלוחמים, ככל שתהיה פעולה קרקעית בתחומי רצועת עזה או ככל שתתפתח חזית נוספת בצפון. תשובה לשאילתא בנושא נותרה ללא מענה רשמי מצד דובר צה"ל.

עם זאת נודע כי בשלב זה אין בכוונת הדובר לשקף את המדיניות שתונהג בקשר לחיילים המלווים את הכוחות או נטמעים בהם, משום שטרם התבצעה כניסה קרקעית משמעותית לעזה או לשטחי לבנון. יצויין כי כיום, בתוך שטחי מדינת ישראל קיים ליווי וסיקור עיתונאי של הכוחות הפועלים בשטח ישראל ומעבר לגדר, וחלק מכוחות אלו ובעלי תפקידים בהם, מתראיינים ביוזמת דובר צה"ל לכלי תקשורת שונים.

השר לשעבר נחמן שי, שכיהן בעבר כדובר צה"ל וקודם לכן היה כתבי צבאי, אומר ל"עין השביעית" כי "במלחמת לבנון הראשונה נכנסה התקשורת פנימה עם הכוחות, תחילה בצורה מסודרת ואחר כך כבר התפרצה. בלבנון השניה, גם כן הצטרפו. במלחמת כיפור בהחלט ובהחלט".

שי מוסיף כי "אני סבור שיאפשרו לתקשורת להצטרף גם הפעם, זה יהיה מסובך וגם מסוכן, אבל אי אפשר יהיה למנוע זאת משתי סיבות: ייצאו מהשטח חומרים של החמאס ולחילופין של החיילים. עמדתי: אם אתה רוצה שליטה מסוימת על המידע, עדיף לתת לתקשורת נגישות לשטח".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!