ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

התנאי למימון למלון שהעניק מחסה למפונים מעוטף עזה: לפנות מפונים

סמי אלקרנאוי, יזם תיירות ממצפה רמון, מארח במלונותיו מאות בני אדם שברחו מהמלחמה, אך נתקל בדרישה הזויה - כדי להיות זכאי למימון של המדינה שנועד להענקת מחסה לישראלים שברחו - עליו לפנות כל מי שמגיע מיישוב שנמצא במרחק של יותר משני קילומטר מהרצועה • בשיחה עם "המקום הכי חם" הוא אומר: "זה ביזיון, שאני אפנה אנשים?"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מפונים מעוטף עזה במלון במצפה רמון (צילום: קטיה גל)
מפונים מעוטף עזה במלון במצפה רמון (צילום: קטיה גל)

הכאוס שבו מתנהלת מדינת ישראל מאז תחילת מלחמת סוכות משתקף היטב בסיפור הבא: מלונאי ממצפה רמון התבקש לפנות תושבי עוטף עזה שמתארחים אצלו בחינם – כתנאי לקבלת מימון להענקת מחסה לישראלים אחרים שיתפנו מהאזור. "יש לי כאן אנשים מבארי, מצאלים ומכל היישובים בעוטף עזה, מאשקלון, נתיבות, שדרות", אומר סמי אלקרנאוי, יזם תיירות תושב מצפה רמון, בשיחה עם "המקום הכי חם בגיהנום".

"מהיום הראשון של המלחמה פתחתי את כל הדלתות של בתי המלון שלי", מתאר אלקרנאוי. "אני מארח 260 או 270 איש שהתגלגלו מהמלחמה. אם סופרים את כל החדרים, זה יוצא בערך 1,800 לילות. השקענו בזה מיליון שקל, התגייסתי כל כולי רק לעניין הזה – בגדים, אוכל – כל היום אני מתרוצץ. מה שאמרו לי הוא פשוט: כדי לקבל מימון, אני יכול לארח אנשים רק משדרות ומיישובים שנמצאים עד שני קילומטר מרצועת עזה. אמרו לי: 'תפנה אותם, נשלח לך אנשים משדרות'. אז מה, אני אגיד עכשיו לכל האחרים 'תצאו החוצה'? שאני אפנה אנשים? זה לא יכול להיות הדבר הזה, זה ביזיון".

לדברי אלקרנאוי, חלק קטן מההוצאות שלו, כ-250 אלף שקלים, כוסה בזכות תורם אמריקאי שככל הנראה גויס על-ידי משרד התפוצות. "המדינה חילקה כסף רק למלונות באילת ובים המלח. דיברתי עם התאחדות המלונות ועם שר החקלאות, אבי דיכטר, אבל כרגע היחיד שהתחיל לטפל בעניינים, ועזר לנו, היה עמיחי שיקלי, שר התפוצות. עוד לא פגשתי אותו, אבל הוא אמר לי: 'אני אקים חמ"ל, ואנחנו נעשה את זה מסודר'", הוא אומר.

לפי התיאור של אלקרנאוי, ההוראה שקיבל – לפנות את כל מי שאינו תושב שדרות והקיבוצים שנפגעו במתקפת חמאס כתנאי לקבלת מימון – נובעת מההתנהלות הכאוטית של רשויות המדינה.

"שאני אפנה אנשים?" סמי אלקרנאוי
"שאני אפנה אנשים?" סמי אלקרנאוי

"מה שאני הבנתי זה שקיבלו תקציב של 100 מיליון שקל עבור מפוני שדרות – ושאם אני מארח אנשים מיישובים אחרים, אי אפשר לקבל עבורם תקציב וצריך לפנות אותם", מפרט אלקרנאוי. "אבל אני לא מפנה אף אחד, שהמדינה תמצא דרך לדאוג להם. שבצלאל סמוטריץ', שר האוצר, יפתח את הכיס מהר, כי אנחנו משלמים מיליונים ומיליארדים במסים. איפה הכסף הזה? אני לא יודע לאן הוא הלך. שלא יחלקו אותו עכשיו לקואליציה, שייתנו רק לעורף. שיפתחו את כל המלונות וכל הצימרים בכל הארץ כך שכל מי שיכול לצאת מהבית שלו בעוטף עזה יוכל למצוא מקום להיות בו".

גם כרגע, הוא מבהיר, שוהים אצלו מפונים משדרות. "יש פה משפחה משדרות שנמצאת פה כבר חמישה ימים. אתמול באה האשה, מחבקת אותי ובוכה. ואני אומר לה: 'מה הסיפור? הכל בסדר'. והיא אומרת לי: 'אתה לא מאמין מה קרה. יש לי בן חייל, והוא דיבר בשבת עם אח שלו. חשבתי שמשהו קרה, אז חטפתי את הטלפון. הבן שלי החייל אומר לי: אמא, הכל בסדר, רק רציתי להגיד שאתם ניצלתם'.

"אז היא אומרת: 'מה זאת אומרת? אנחנו אצל סמי, הכל בסדר'. והוא אומר לה: 'לא לא לא. בשעה שתיים בלילה נפל טיל מעזה והרס לכם את הבית – וטוב שאתם אצלו, ככה אתם חיים'. ואז היא מחבקת אותי ובוכה. אמרתי לעצמי: ואללה, הצלתי ישראלים משדרות, זה הצדיק את כל ההשקעה ועשה לי טוב על הלב".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

6 תגובות

  1. אשכרה ממשלה ומדינה פחח אשפה.רוצים שהוא יוציא אנשים החוצה…זה כבר בלתי נתפס ..

  2. לשלוח מיגוניות לבדויים עכשיו.
    בזיון ונודף ממנה ריח של גזענות,אטימות …..בושה.

  3. בושה כבר אמרנו ? ממשלה של לא יוצלחים לא יודעת לפעול נכון. יש המון דוגמאות לזה. זאת אחת מהן. לך וקח את שרה עימך.

    1. לשלוח מיגוניות לבדויים עכשיו.
      בזיון ונודףצפה ריח של גזענות,אטימות …..בושה.

  4. אדם יפה ערכי ומוסרי, בשעה קשה זאת נחשף הפער העצום בין ממשלת הדמים לבין העם הנהדר שלנו שלא ראוי לממשלת עבריינים כזאת !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!