ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

שלושה חודשים אחרי המינוי – המנכ"לית ממשיכה להופיע בפרסום העסק שלה

מבדיקת "שקוף" עולה שמנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה, מירב שטרן, ממשיכה לפרסם בתמונותיה ובשמה את העסק שהייתה שותפה בו וחתמה לגביו על הסכם ניגוד עניינים. לאחר השיחה עם "שקוף" עלתה באתר העסק הבהרה, אולם דמותה ממשיכה להופיע ולפרסם אותו, כמו גם תקציר קורותיה. שטרן: "מהרגע שמוניתי הפסקתי לאלתר את פעילותי בעסק העצמאי"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

סרטון מתוך אתר "היהלום העסקי", מירב שטרן משמאל
סרטון מתוך אתר "היהלום העסקי", מירב שטרן משמאל

קיימים יתרונות רבים לפרסום עסק לייעוץ ואסטרטגיה באמצעות דמותה של מנכ"לית משרד ממשלתי המכהנת בתפקידה. פרסום כזה מקרין ללקוחות שאת אישה מקושרת ורצינית – בקיצור: כדאי ומומלץ לעשות איתך עסקים. אולם מרגע הכניסה לתפקיד היא מחויבת לחתום על הסכם ניגוד עניינים שלא מאפשר לה לקדם את עסקיה לשעבר או עסקים של קרובים ובני משפחה, כמו גם את ענייני לקוחותיה לשעבר.  

בתאריך 18 ביוני מונתה מירב שטרן למנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה. יומיים לאחר מכן חתמה על הסכם ניגוד עניינים כנדרש ממנכ"לי משרדי הממשלה. בסעיף 2 בהסדר מצוין כי מאז שנת 2009 שטרן בעלת עסק בתחום הייעוץ העסקי, כשמשנת 2020 שיווק העסק מתבצע יחד עם חדווה ארד תחת השם "היהלום העסקי". העסק מספק ייעוץ וליווי אסטרטגי ארגוני לעסקים משפחתיים. 

שטרן התחייבה להפסיק לאלתר לספק שירותים במסגרת העסק למשך כל כהונתה בתפקיד, ולא לעסוק במשך שנה מכניסתה לתפקיד בכל עניין הנוגע ישירות לעסק לשעבר, לחדווה ארד ולעסק שלה, או לטפל במי שהיו לקוחות מהותיים של העסק, כפי שמפורטים בנסח ב' שלא צורף לפרסום ההסכם. 

מבדיקת "שקוף" עולה שגם שלושה חודשים אחרי מינויה לתפקיד מנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה, שטרן ממשיכה לככב באתר "היהלום העסקי". דמותה של שטרן ממשיכה לככב בעסק המשותף לשעבר ובכך היא ממשיכה בפועל לפרסם את העסק. תמונת השער של האתר מציגה אותה עם שותפתה לשעבר, שטרן מככבת בסרטוני הפרסומת של העסק ועד אתמול מספר הטלפון נייד שלה וכתובת המייל עדין הופיעו בפרטי ההתקשרות עבור לקוחות המעוניינים בשירותי ייעוץ ואסטרטגיה במסגרת העסק.  

שטרן (משמאל) ממשיכה "ללטש" את האתר המסחרי שהייתה שותפה בו

לאור פנייתנו אתמול לקבלת תגובה, פרטי ההתקשרות עם שטרן הורדו מהאתר ובעמוד הראשי התווסף הכיתוב הבא: דכון חשוב – מירב שטרן מונתה למנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה ב 18.6.23 והחל ממועד זה איננה בעלים משותפת או פעילה ב'יהלום העסקי'", אולם במקום להוריד את תמונותיה של המנכ"לית שטרן או להודיע כי האתר נמצא בתהליך הסרת תמונותיה וקטעי הוידיאו הכוללים אותה, האתר נותר בעינו כשתמונותיה של שטרן ממשיכות להופיע בו יחד עם שותפתה לשעבר, קטע הוידיאו הכולל אותה נותר בעינו ואפילו תקציר העשייה הציבורית שלה ממשיך להופיע כמקודם רק עתה נוספה לו העובדה שהיא מונתה למנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה ואיננה שותפה פעילה. 

ההתנהלות מעלה עתה את השאלה מדוע נותרו פרטי העשייה של המנכ"לית באתר חברה שלטענתה היא כבר לא שותפה בה, היא לא פעילה בעשייתה והיא חתמה על הסכם ניגוד עניינים הנוגע אליה? 

קורות חיים / תקציר העשייה שעודכן אך נותר באתר

הסתרת רשימת הלקוחות 

הסכם ניגוד העניינים של שטרן שפורסם באתר משרד המשפטים איננו כולל את נספח ב' עם רשימת הלקוחות המהותיים של החברה שבבעלותה. "שקוף" הגיש בקשת חופש מידע על מנת לקבל את הרשימה המלאה. למרבה הפלא, באתר החברה ניתן למצוא ציון רשימת לקוחות הכוללת את הלקוחות: מנורה מבטחים, שטרן ורסנו אחזקות, בנות בית, Eshkol4U, כלל ביטוח ופיננסים, פוריה, עיריית תל אביב, BuyByeCar, או-חק הנדסה, רונה – המרכז לאסתטיקה מתקדמת, ambition מתקדמות להצלחה ועידית אגוזי לוי – מגשרת ועורכת דין. במידה ואלה מקצת או רוב הלקוחות שבנספח ב' הרי שלא מובן מדוע לא צורף הנספח המלא לפרסום ההסכם. 

תגובת מירב שטרן:

 "מהרגע שמוניתי לכהן כמנכ״לית המשרד לקידום מעמד האשה, הפסקתי לאלתר את פעילותי בעסק העצמאי ואינני פעילה עוד ב'יהלום העסקי'. העסק המשיך בפעילותו גם לאחר עזיבתי והאתר עדיין פעיל ולכן הועלתה בו הערה לגבי הפסקת פעילותי בחברה. 

לגבי מסמך ניגוד העניינים – הלקוחות המופיעים באתר החברה הביעו את הסכמתם לכך לאחר סיום תהליך הליווי. בנספח הלקוחות, במסמך ניגוד העניינים, מצויינים מספר לקוחות שנמצאים עדיין בתהליך ליווי על ידי שותפתי לשעבר. על מנת לשמור על פרטיותם של לקוחות אלו, הנציבות נעתרה לבקשתי שלא לפרסם את שמם, פרט כמובן לייעוץ המשפטי שנחשף למידע המלא והיה אמון על עריכת המסמך".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שבי גטניו

שבי גטניו
עיתונאי ב"שקוף", מסקר את הכנסת, עבודת הלוביסטים והקשרים בין הון-שלטון-עיתון. החל מ-2008 פעיל בסוגיות תחלואי קשרי הון-שלטון-עיתונות ואסדרת פעילות השדלנים בישראל. בין השנים 1998-2008 פעיל במאבק לקידום זכויות להט"ב (יוצר הקיצור להט"ב). דובר לשעבר של עמותת 'רופאים לזכויות אדם'. בוגר תואר ראשון במדעי החברה והרוח ובדרך לסיום תואר שני במסלול מצטיינים עם תזה בלימודי דמוקרטיה בין-תחומיים באוניברסיטה הפתוחה. גר בתל אביב, אב לילד.

תגובה אחת

  1. באינסטגרם השם שלה מופיע ובלינקדאין השם וגם מספר הטלפון מככב בעמוד העסקי וגם כטלפון ראשי לחברה. טוב שפניתם אליהם, לא נראה שאכפת להם. גם ההודעה המוזרה של: "
    עדכון חשוב –
    מירב שטרן מונתה למנכ"לית המשרד לקידום מעמד האישה ב 18.6.23 והחל ממועד זה איננה בעלים משותפת או פעילה ב"יהלום העסקי".

    *** העסק איננו פעיל ***"
    מה זה אומר העסק לא פעיל?! אז אי אפשר לפנות לאתר יותר?! הזוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!