ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

יומני השר לוין: הסתרות וחוסרים בנוגע למפגשים עם קהלת

פרסום יומני שר המשפטים מגלה הסתרות של פרטים חשובים בנוגע למפגשים התכופים עם פורום קהלת • ב"ישיבת השיווק" שהוסתרה בדיווח הקודם, השתתפו לצד קהלת גם חיים רמון, שרה העצני-הכהן והפרסומאי גיל סמסונוב • היומנים עוזרים לסמן את מועמדו של לוין לעליון, ד"ר רפי ביטון, כצלע האחרונה במשולש לוין-קהלת-ביטון שגיבש את החקיקה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יומן הפגישות של שר המשפטים יריב לוין פורסם השבוע במלואו, וחושף הסתרה מכוונת של מידע על ידי לשכתו ועל חוסר במידע שהיומן שפורסם הנגיש לציבור. ניסיון ההסתרה עולה מהצלבת המידע מיומן הפגישות של לוין, עם נתונים שקיבלנו בבקשות חופש מידע שהגשנו לגבי מפגשי השר ונציגי פורום קהלת. היומן המלא נחשף כעת במסגרת בקשת חוק חופש המידע של עמותת "הצלחה" בראשות עו"ד אלעד מן, ומכסה את פרק הזמן שבין אחד בינואר ועד 18 ביוני. 

הסתרת פרטי הפגישה ב-24 בינואר

בתשובה לבקשת חופש המידע שקיבלנו לגבי מפגשי השר עם נציגי פורום קהלת צוינה פגישה שהתקיימה ב-24 בינואר בשעה 22:00, במשרד האוצר. לשכת השר לוין תיארה אותה כ"פגישה מרובת משתתפים ביניהם נציג פורום קהלת, אביעד בקשי", אך סירבה לפרט מה היה נושא הפגישה ונקבה במשרד האוצר ככתובת לבירור הפרטים. ביומניו שפורסמו לאחרונה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתאר את נושא הפגישה במילים "הרפורמה המשפטית עם ארגונים אזרחיים". 

עתה, בהתבוננות ביומני השר לוין ניתן לראות כי לשכתו הגדירה את הפגישה כ"ישיבת הסברה – רפורמת המשילות". קשה להעריך מדוע בחר השר לוין להסתיר מידע פשוט כמו נושא הפגישה, ואת זהותם של הנוכחים בה. בקשת חופש מידע שהגשנו בנושא מטופלת בימים אלה במשרד האוצר. 

הסתרת משתתפי "הפגישה המרתונית" – 8 במרץ

השבוע דיווחנו על חשיפת פגישה נוספת, 12 במספר, שלא דווח על קיומה בתשובות משרד המשפטים בנושא מפגשי השר עם נציגי פורום קהלת. את הפגישה איתרנו ביומני שר האוצר סמוטריץ', בהם היא מצוינת תחת "יריב + שמחה + אביעד בקשי: התייעצות רפורמה".

בכיר פורום קהלת ד"ר אביעד בקשי (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)

עתה ניתן לראות שביומני שר המשפטים הפגישה קיימת, אולם מצוינת כ"פגישה עם השר בצלאל סמוטריץ'" בלבד. אולם גם אחרי הפרסום שלנו, יומני השר משמיטים מידע חשוב על זהות המשתתפים הנוספים בפגישה – יו"ר ועדת החוק, חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן, וד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת. משך "הפגישה המרתונית" היה שלוש שעות, והיא התקיימה בצאת שושן פורים. 

הסתרת "פגישת השיווק"– פגישה ב-8 בפברואר

בתשובה על בקשת חופש המידע שקיבלנו מוזכרת פגישה שהתקיימה ב-8 בפברואר בשעה 21:30. נושא הפגישה תואר כ"תיקונים בחוקי הרפורמה המשפטית", ובמקום בו לשכת השר נדרשה לציין את רשימת הממשתתפים התשובה הייתה "פגישת מרובת משתתפים ביניהם נציג פורום קהלת, אביעד בקשי". 

ביומני השר לוין ניתן לראות כי אותה פגישה מוגדרת כ"ישיבת הסברה", כשהיומנים כוללים גם את פרטיהם המלאים של המשתתפים בפגישה עם השר לוין: ד"ר אביעד בקשי – נציג פורום קהלת, ד"ר רפי ביטון – מועמדו של השר לוין לבית המשפט העליון וחבר בדירקטוריון העיתון גלובס, שר המשפטים לשעבר חיים רמון, הפרסומאי גיל סמסונוב, ושרה העצני-הכהן – יו"ר תנועת "ישראל שלי" שעסקה לאחר מכן בשיווק המהפכה במשפטית. הפגישה התקיימה בזום ואורכה היה 45 דקות. 

תיעוד "פגישת השיווק" מיומן לוין

זהות המשתתפים הייתה ידועה ללשכת השר לוין, וזאת ניתן לראות מפרסום היומן, אולם היא הוסתרה מסיבה כלשהי בתשובת לשכת השר לבקשת חוק חופש המידע של "שקוף". 

ד"ר ביטון – "הצלע השלישית"

בנוסף לפורום קהלת, ד"ר רפי ביטון הוא הדמות השנייה בהשפעתה על השר בכל הנוגע לקידום קובץ החקיקה במהפכה המשטרית. הוא פגש את השר לוין שלוש פעמים בחצי שנה, יותר לדוגמה מפרופ' משה קופל מפורום קהלת שפגש אותו פעמיים. מעבר לעניין הכמותי, עיתוי וסוג הפגישות מעיד על חשיבות דעתו לשר. 

פגישה ראשונה בין ד"ר ביטון והשר לוין התרחשה ב-4 בינואר, יממות אחדות לאחר שנכנס השר לתפקידו וביום החשוב בו הציג לציבור בישראל את "הרפורמה המשפטית". הפגישה נערכה בין השעות 16:00-17:00, כלומר שעתיים-שלוש לפני הצגת הרפורמה, והתקיימה מיד בתום פגישת השר עם נציג פורום קהלת, ד"ר אביעד בקשי. לא מן הנמנע שהשניים אפילו נפגשו ביציאה של האחד ובכניסה של השני לפגישה. הצגת קובץ החקיקה לציבור הוא האירוע המכונן בקריירה של השר לוין עד כה. לפני הצגתה הוא פוגש את שני היועצים הכי חשובים לו בהכנתה.  

נוכחות ד"ר ביטון בפגישה מרובת המשתתפים עם חיים רמון, גיל סמסונוב ושרה העצני-הכהן ב-8 בפברואר, שוב לצד ד"ר בקשי, מהווה המחשה לכך שמדובר בשני היועצים החשובים ביותר שלו בנושא החקיקה. הפעם השלישית שלוין פוגש בד"ר ביטון התרחשה ב-7 במאי, שבוע לפני הדיווחים העיקשים על קיום מתח בין נתניהו והשר לוין בשל רצונו של ראש הממשלה להתגמש בנוגע לחקיקות. 

ניתן לומר כי ד"ר ביטון הוא "הצלע השלישית" במשולש לוין-קהלת-ביטון, המשולש שצלעותיו עיצבו יחד את יוזמות החקיקה וניסיון ההפיכה המשטרית בישראל. 

פגישה שלא מופיעה ביומני השר – 11 בינואר

בתשובה שקיבלנו במסגרת חוק חופש המידע, דווח כי ב-11 בינואר התקיימה בין השר לוין וד"ר בקשי "פגישת זום בכנסת. לא קיים תיעוד של שעת הפגישה". בדיווח על נושא הפגישה נכתב "בפגישה דנו בהתייחסות להערות שנשמעו מהציבור לאחר הצגת הרפורמה ובאופן הצגת ההתייחסות". 

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

התבוננות על לו"ז פגישות השר מעלה שהפגישה האמורה נעדרת מיומנו. באותו יום לא מוזכרת ביומן פגישה עם ד"ר בקשי ומופיעות פגישה עם "עיתונאי" ב-18:00, ופגישה עם "יו"ר ועדת חוקה" ב-19:00. היעדר הפגישה ביומן מעלה שאלה לגבי מקור המידע הנוגע לפגישה, שמידע עליה נמסר לנו במענה על בקשת חופש המידע, אם היא איננה מופיעה ביומן השר?

ממשרד המשפטים נמסר כי אינם מעוניינים להגיב.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שבי גטניו

שבי גטניו
עיתונאי ב"שקוף", מסקר את הכנסת, עבודת הלוביסטים והקשרים בין הון-שלטון-עיתון. החל מ-2008 פעיל בסוגיות תחלואי קשרי הון-שלטון-עיתונות ואסדרת פעילות השדלנים בישראל. בין השנים 1998-2008 פעיל במאבק לקידום זכויות להט"ב (יוצר הקיצור להט"ב). דובר לשעבר של עמותת 'רופאים לזכויות אדם'. בוגר תואר ראשון במדעי החברה והרוח ובדרך לסיום תואר שני במסלול מצטיינים עם תזה בלימודי דמוקרטיה בין-תחומיים באוניברסיטה הפתוחה. גר בתל אביב, אב לילד.

3 תגובות

  1. מהנאמר עולה שפורום קהלת מתערב בשיקולי השרים שמנהלים את המדינה ותומך בצורות שונות במהפכה המשטרית מה שמקדם דיקטטורה בישראל בניגוד לרצון רוב תושביה. אלמנטים דתיים מעורבים בחקיקת חוקים ביזריים לטובת הסקטור הדתי. לדעתי מוטב שפורום זה יחדל מלהתקיים.

  2. נו, ואם הסתיר פגישה – האם זוהי הבעיה? הרי מדובר על חבורה עם מגמות אידיאולוגיות (מסוכנות להבני) שאין לה שום מחסומים או בלמים. זוהי חבורה הזויה ומטורפת שלמעו מטרותיה תעשה כל הנדרש – גם אם זה יעלה בחיי מאות אלפי ישראלים. אז אתם מתרגשים מהשקרים והמירמות הקטנים?

    1. מה כוונתך לא להתרגש ? אז למה לווין מסתיר ? מדוע לא יוצא בראש חוצות ? ממה פוחד ? למה במחשכים ? פוחד מתגובה? מה הבעיה שלו ושלך ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,903 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!