ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

דחיפות, קללות ואיומים: עיתונאים שוב הותקפו בהפגנות

מפגינים בעד חוקי ההפיכה תקפו עיתונאים: כתב כאן 11 נפגע בעינו, כתבי חדשות 12 חולצו על-ידי המשטרה • מפגין נגד חוקי ההפיכה קילל כתב של ערוץ 14 והפריע לשידור • ארגון העיתונאים: "הסתה מצד פוליטיקאים מתורגמת להתקפות פיזיות ברחוב. אנחנו דורשים מפוליטיקאים להפסיק להסית"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שוטרים ומפגינים במחאה בתל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
שוטרים ומפגינים במחאה בתל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

עיתונאים ממשיכים לספוג אלימות, גם מצד שוטרים וגם מצד מפגינים בזמן סיקור המחאות הסוערות בימים האחרונים. כתב כאן 11 איציק זוארץ ספג פגיעה של בקבוק בעינו במהלך הפגנת תומכי ההפיכה המשטרית שלשום (ראשון) בתל אביב, ועיתונאי חדשות 12 גלעד שלמור ואורי איזק פונו יחד עם צוותיהם על ידי שוטרים לאחר שספגו קללות ואיומים באותה הפגנה, וכתבת חדשות 13 נגה ניר נאמן ספגה קללות ממפגינים בעת ששהתה ברכבה.

אתמול (שני), בהפגנה שהתקיימה בירושלים נגד חוקי ההפיכה, נפגע צלם חדשות 12 תומר אילן מדחיפות שוטרים במקום. מפגין קילל והתקרב באיום לכתב עכשיו 14 עתי שלו.

בארגון העיתונאים והעיתונאיות גינו את התקריות ואמרו כי "אין מקום לגילויי אלימות כלפי עיתונאים וצוותי תקשורת". בארגון הודו לצוותי המשטרה "על ההתערבות ופעולת החציצה המהירה" באירועים.

מנהלת תחום חופש העיתונות בארגון ענת סרגוסטי ייחסה חלק מהתקריות הללו ל"הסתה מצד פוליטיקאים שמתורגמת להתקפות פיזיות ברחוב. אנחנו דורשים כבר חודשים מפוליטיקאים להפסיק להסית". בשיחה עם "העין השביעית" טענה סרגוסטי כי המשטרה לא תמיד מייחסת חשיבות מספקת להסתה נגד עיתונאים ברשתות, אך הוסיפה כי "למרבה ההקלה יש יותר הבנה של שוטרים בשטח לחשיבות עבודתם של עיתונאים".

עם זאת, אומרת סרגוסטי, "אסור לשכוח גם אלימות של שוטרים נגד עיתונאים שברוב המכריע של המקרים לא מקבלת מענה בתוך המשטרה עצמה או באמצעות מח"ש". בארגון מתעדים מאז תחילת 2020 תקריות של אלימות כלפי עיתונאים.

בחדשות 12 מסרו כי "בשתי היממות האחרונות חווים צוותי חדשות 12 במגוון מוקדים בשטח אלימות חסרת תקדים מצד מפגינים ומצד שוטרים. האלימות מסכנת ופוגעת בעבודת הסיקור העיתונאי שהיא שליחות חשובה בשגרה, ודאי בימים דרמטיים ומכריעים שכאלה".

"נוכח הנורה האדומה הנדלקת שוב ושוב אין ספק כי יש לוודא הגברת מאמץ כדי להבטיח פעולה מהירה למניעת כל איום על אלה העושים את שליחותם העיתונאית", אמרו במועצת העיתונות בהודעה על כינוס "דיון חירום" בשל "שרשרת התקיפות הנמשכת של עיתונאיות ועיתונאים במהלך סיקור הפגנות נגד ובעד הרפורמה המשפטית".

על רקע מספר מקרים בתקופה האחרונה שבהם עיתונאים סבלו מאלימות ומעצרים אגרסיביים במחאות נגד ההפיכה המשטרית, ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון בנושא "תופעת האלימות הגוברת נגד עיתונאים וגופי תקשורת". היו"ר ביטן דרש בסיום הדיון מהמשטרה לגבש נוהל הנוגע ליחס לעיתונאים ביחד עם מועצת העיתונות.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שירי בלומברג

שירי בלומברג
עורכת משנה. קיבוצניקית מעמק יזרעאל במקור, ולכאן גם חזרתי אחרי 12 שנים במרכז. את דרכי העיתונאית התחלתי כעורכת באתר חדשות 2. בשנים האחרונות הייתי ראש דסק במחלקת הדיגיטל של כאן חדשות. הבנתי במהלך השנים, במסגרת תפקידיי בתוך מערכות חדשות גדולות, שאני נסחפת עם האירועים. הרבה פעמים, גם כשרציתי, לא הצלחתי לעצור ולתפוס את הגודל, את המשמעות ואת ההשפעה של האירועים שסיקרתי על חיי ועל חייהם של יתר האזרחים במדינה. מאמינה שבתוך עולם התקשורת הכאוטי צריך שיהיו גם מי שיעצרו, יחפרו ויתעקשו שוב ושוב על אותם נושאים - כדי ליצור שינוי. זה מה שאני רוצה לעשות עכשיו.

2 תגובות

  1. הפיכה משטרית? או איזון רשויות ….

    חבל שמי שקורא לעצמו אובייקטיבי, מזלזל ככה באינטליגנציה של הקוראים…

    וטוב שנכרת לכתוב 5 מילים על האלימות נגד כתב ערוך 14.

    כל הכבוד !

    1. עזוב, גם שקוף כבר נגועים… איזה כתב יעיז היום לכתוב משהו נגד הקדושים שמפגינים? ינדו אותו חברתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!