ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

סימן מתנגדים ואסף מידע פרטי: ראש העיר מוצקין יועמד לדין בכפוף לשימוע

חיים צורי יואשם בשורה של עבירות חמורות בשתי פרשות שונות. באחת מהן הוא יואשם בכך שניסה לשחד תושב כדי שירגל עבורו בשורות האופוזיציה. בשנייה הוא יואשם באיסוף מידע פרטי על תושבי העיר - החל מטלפונים וכתובות ועד התבטאויות נגד ראש העיר ברשתות החברתיות • יו"ר תנועת האופוזיציה בעיר: אחרי 6 קדנציות בשלטון - קשה היה לצפות לפחות מהשחתה וסיאוב
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

סימן מתנגדים ואסף נתונים? ראש העיר חיים צורי

כמעט שנתיים עברו מאז המליצה המשטרה להעמיד לדין את ראש העיר קריית מוצקים חיים צורי, על שורה של עבירות שוחד, מרמה ופגיעה בפרטיות. אתמול (שני) החליטו לבסוף בפרקליטות על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע. צורי מואשם שבנה מאגר מידע על תושבי העיר בניגוד לחוק וניסה לשחד את תושב העיר כדי שירגל עבורו בתוך תנועה שהתנגדה לו. ולמרות כל זאת – צורי ממשיך כרגיל. בעבר חשפנו ב"שקוף" שורה של התנהלויות בעייתיות של ראש העיר שמכהן כבר עשרות שנים.

על פי החשד, במשך שנים מימן צורי שירות של בניית מאגר מידע חדש עבור סיעתו "מוצקינטו", על יסוד בסיס הנתונים של העירייה, מכספי העירייה, תוך שימוש במצגי שווא כלפי הגזברית והיועץ המשפטי של העירייה. ומה זה אומר בפועל?

על פי התחקיר של יוסי מזרחי שהוביל לפתיחת החקירה, מדובר היה על מאגר מידע נרחב שכלל כתובות, שמות, מספרי טלפון ואפילו סיווג את התושבים על פי תמיכתם בראש העיר הנצחי. חלק מהמידע כלל גם קשרים משפחתיים של תושבים והתבטאויות שלהם ברשתות החברתיות. ראש העיר הוקלט מדבר על מאגר הנתונים הזה וכיצד הוא מתכנן להשתמש בו בקמפיין הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018. 

"שורש הבעיה – ריבוי קדנציות". קריית מוצקין, ארכיון

בפרשה השנייה יואשם צורי בעבירת שוחד. על פי החשד, בשנת 2017 הוא שידל תושב שכתב באופן ביקורתי כלפיו לחדול מהפרסומים בתמורה לסידור עבודה לו ולאשתו. אותו תושב היה פעיל בתנועת האופוזיציה "רוח חדשה במוצקין", שבראשה עמד ציקי אבישר. עוד התבקש התושב להעביר מידע מתוך הנעשה בפגישות הפעילים של התנועה. התושב אכן נענה לצורי וריגל למענו אחר סיעתו של אבישר. 

"חיים צורי עשה ותרם למוצקין בשנותיו הראשונות כראש עירייה", אמר אבישר אחרי הודעת הפרקליטות. "שורש הבעיה היה ונותר ריבוי קדנציות. אחרי 6 קדנציות רצופות בשלטון קשה לצפות לתוצאה אחרת מאשר השחתה וסיאוב".

"קוף אמור לתחזק את השליטה בעיר"

מעבר לחשדות הקשים נגד צורי מצאנו בשנים האחרונות ב"שקוף" התנהלות בעייתית של ראש העיר, בלשון המעטה. בין היתר גילינו כיצד הוא מעודד אלימות מילולית נגד סיעת האופוזיציה במועצה, ואיך בדיון בבית המשפט העיד שניסה למצוא דרך לשחד את העיתונאי מוטי גילת.

וזה לא הכול: בספטמבר האחרון פרסמנו שצורי מינה לתפקיד סגן ראש העיר אדם שהתמודד בכלל בבחירות בעיר רמלה, במהלך שהרים לא מעט גבות. על פי טענות האופוזיציה, הכל היה מהלך מתוכנן שנועד להציב ממלא מקום נוח לצורי במקרה שיידרש להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום. 

צפו בכתבה של כאן 11 על סגן ראש העיר

תחת ידו של צורי גם נותקה תחנה לניטור אוויר בעיר, למורת רוחו של המשרד להגנת הסביבה, וכדי להסתיר מידע מהתושבים. נוסף על כך, צורי סירב בעבר למסור את יומנו במענה לבקשת חופש מידע. 

קיבלנו בשנים האחרונות אין ספור פניות על התנהלות בעייתית של ראשי ערים ועל חלק גדול מהם גם כתבנו.  טרם נתקלנו בתופעה כמו צורי, שנראה שהאינטרס האישי שלו לא חופף לאינטרס התושבים. אם יוגש לבסוף כתב אישום נגד צורי הוא יאלץ לפרוש מתפקידו אבל גם אם לא, התנהלותו מצביעה על כך שכבר היום הוא לא כשיר לתפקיד. 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

תגובה אחת

  1. לא לעולם חוסן…

    תם עידן… עשה דברים יפים בסך הכל ואז התחיל להתקלקל…

    איש נוראי בלי שום קשר עם פרצוף תמים של סבא ג'פטו.

    דפנה צריכה להרשם בלשכה…לא מוכשרת ולא יעילה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,908 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!