ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

"הייתי רוצה לשאול את בן גביר: למה אתה לא אוהב ערבים?"

באסל בן ה-15 מכסייפה חולם על מדינה שבה יהודים וערבים חיים אחד לצד השני ללא שנאה ועוינות, ועושה את מה שהוא יכול כדי לגרום לזה לקרות • ומה מפחיד אותו בהתבגרות? "האחריות על האנשים הקרובים אליי" • פותחים שנה ב"שקוף": בני הנוער שמנסים לשנות את העולם

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

שם: באסל אלעמור

כיתה: 15 כיתה י'

מגורים: כסייפה, דרום הארץ

איפה פעיל: ארגון אג'יק

עיקר פעילות הארגון: ארגון ערבי-יהודי לשינוי חברתי, שבסיסו בנגב, המקדם פיתוח קהילתי בחברות שעוברות תהליכי שינוי.

היה אירוע שהרגשת שהוביל לשינוי?

"אחרי הסגר הראשון כשהילדים חזרו לבתי הספר, הגעתי לבית הספר היסודי בתחפושת וחילקתי ממתקים לילדים במטרה למשוך אותם להישאר במסגרת ולא לנשור. בהזדמנות אחרת קיימנו הפגנה בשיא הקורונה במטרה לגרום לאנשים לשמור על הכללים כדי שנצליח להתגבר על המחלה אצלנו".

היה אירוע שהיה משמעותי עבורך?

"אני הולך השנה להדריך כיתה ו'. לפני כמה שבועות השתתפתי בקורס מדריכים שהיה בשדה בוקר. בסמינר למדנו איך להיות מדריכים טובים יותר ואיך להצליח בתור מדריכים. למדנו איך להעביר פעילויות לילדים, איך לגרום להם לסמוך עלינו, איך להיות אנשים טובים יותר, איך לחנך אותם לא להיות אלימים ולחיות בשלום עם היהודים ולא דרך הפגנות אלימות. "אירוע נוסף התרחש לפני כארבע שנים, הגענו לתל אביב להיפגש עם שר החינוך, ודיברתי מולו וסיפרתי על הפעילות שלנו. השינוי היה בתוכי, לא פחדתי לדבר מול האנשים ולספר על הפעילות שלנו ועל ההדרכה שעברנו".

אם עכשיו היית צריך לארגן מחאה, על מה היא היתה?

"על חיים משותפים בין יהודים וערבים, למשל שיהודים וערבים לא יחיו בנפרד, אלא ביחד. שלא יהיו יישובים נפרדים לערבים וליהודים, אלא שכן אחד יהודי ואחד ערבי".

איך היית רוצה שהמדינה שלנו תיראה בעוד שלושים שנה?

"הייתי רוצה שנחייה בשלום עם המדינות האחרות, שלום בינינו למדינות השכנות שלנו בעולם הערבי. הייתי רוצה למשל שנוכל לבקר בסעודיה, לנסוע לשם ישר ולא דרך חמש טיסות ולטייל במדינות נוספות".

אם לא היית צריך ללכת לבית הספר השבוע, לאן היית הולך?

"הייתי מגיע לבתי הספר של הילדים, להתנדב בארגון ולהדריך. בכל חמישי אנחנו עושים פעילות לתלמידי בית ספר יסודי ועושים פעילויות וחטיבת ביניים. המטרה של הפעילויות היא לשחק איתם ולהפעיל אותם אבל גם לעודד אותם להתנדבות ולהיות פעילים בעצמם בעתיד הקרוב".

מה אתה חולם להיות כשתהיה גדול?

"מהנדס מחשבים".

מה הכי מפחיד אותך בלהיות אדם מבוגר?

"האחריות על האנשים הקרובים אליי".

מה המבוגרים לא יודעים על הדור שלך?

"המבוגרים הרבה פעמים לא מכירים את הכישרונות של הילדים, ומי הם באמת בבית הספר".

איזה חוק, אחד, היית מחוקק?

"שלא תהיה אפלייה של ערבים מול יהודים. למשל דוד שלי לפני כמה שנים הלך לקאנטרי בערד ולא הסכימו להכניס אותו לבריכה. הוא הלך איתם לבית המשפט ולבסוף זכה. או למשל דוד אחר, בכל פעם כשהוא חוזר מחברון ורואים בתעודת הזהות שלו שהוא ערבי, מכניסים אותו לחיפוש, ועוצרים את האוטו שלו בצד. ליהודי לא עושים כלום, אם הוא נכנס, הוא ממשיך כמו מלך, אבל ערבי - מבקשים ממנו לחנות מימין".

יש לך הזדמנות לשאול משהו ישיר את אחד מחברי הכנסת, מה היית רוצה לשאול?

"הייתי רוצה לשאול את בן גביר למה הוא לא אוהב ערבים".

יש לך הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכיר/ה מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת יעל געתון

יעל געתון
כתבת סביבה. יעל געתון החלה את דרכה העיתונאית בעיתון העיר תל אביב, שם שימשה ככתבת חינוך עד לסגירתו בשנת 2010. בהמשך עבדה בחדשות המקומיות בטלוויזיה וסיקרה את אזור העמקים בצפון עד לשנת 2014. בשנת 2015 החלה לעבוד בוואלה!News במשך כחמש שנים, בשורה של תפקידים, בהם עורכת חדשות, כתבת מגזין וכתבת תרבות וצרכנות.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!