ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

נגיף הקורונה ורשת ה- 5G: איזו מהקונספירציות נכונה?

אני סקפטי. כשאני שומע על תיאוריות קונספירציה, אני דורש ראיות. הוכחות. הגישה הזו הוכיחה את עצמה בהפרכת תיאוריות קונספירציה בהן נתקלתי. אבל מאז נחשפתי לתיאוריה שמקשרת בין רשתות ה- 5G ונגיף הקורונה, הבנתי שבאמת יש כאן קונספירציה - אבל לא זו שכולם מדברים עליה. על טכנולוגיית דור 5, כיצד רוסיה מצליחה לגרום לנו להאמין בשקרים מסוכנים בעזרת הפצת פייק ניוז, וכמה חשובה קריאה ביקורתית - דווקא בימי קורונה. טור אורח של ד"ר רועי צזנה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

| רועי צזנה |

לקראת סוף ינואר, כשנגיף הקורונה רק החל לעשות כותרות בעולם, פרסם עיתון בלגי ריאיון עם רופא בשם קריס ואן קרחובן. כותרת המאמר, באותיות גדולות – "5G היא איום-קיומי, ואף אחד לא יודע על זה".
שעות ספורות לאחר שהמאמר עלה לאתר, הוא הורד משם בחטף ונגנז. אבל את המהדורה המודפסת של העיתון היה קשה יותר להעלים, וכך הגיעה התיאוריה לעיני כל. ואן קרחובן היה ברור בדבריו: הוא טען שרשת ה- 5G מסוכנת, אבל יותר מכך, שהיא עשויה להיות מקושרת לנגיף הקורונה.

קונספירציה חדשה נולדת

הנגיף עדיין לא התפשט לשאר העולם באותו הזמן, וכמעט כל הנדבקים והמתים המתועדים היו מהעיר ווהאן. וראו זה פלא: בשנת 2019 הוקמו מספר מגדלי תקשורת 5G מסביב לווהאן והציפו את העיר בשידורים. קרחובן הזהיר שייתכן שיש לכך קשר לנגיף.

כך נולדה תיאוריית הקונספירציה אודות הקשר בין רשת ה- 5G לנגיף הקורונה, והחלה להתפשט בעולם במהירות שעלתה בהרבה על קצב ההתפשטות של הנגיף עצמו.

בשעות המעטות שחלפו בין פרסום המאמר אונליין לבין גניזתו, הספיקו אקטיביסטים בלגיים להפיץ את הציטוטים בפייסבוק. בשלב זה, עורך העיתון שפרסם את הכתבה הבין איזה ג'יני הוא שחרר מהבקבוק, והוריד את המאמר מהאתר, עם הסבר שהסיפור והציטוטים לא היו מבוססים. זה לא עזר. תיאוריית הקונספירציה כבר תורגמה לאנגלית והגיעה לעשרות עמודי פייסבוק חובבי-קונספירציות, שם היא גדלה, ועברה הקצנה. לא לקח לה הרבה זמן לחלחל לתודעה הציבורית, וכוכבי רשת וסלבריטאים הפיצו אותה למיליוני עוקבים, וכך היא הפכה לאמת מוגמרת עבור רבים.

היום, יש הטוענים שרשת ה- 5G מסוכנת לבריאות בפני עצמה. אחרים קובעים שהיא מחלישה את מערכת החיסון וכך מסייעת לווירוס להתפשט. ישנן טענות ששידורי הרשת עצמם גורמים לתסמינים הדומים לאלו של הדבקה בנגיף הקורונה. או שבעצם הנגיף הוא רק אמתלה, ודרך עבור הממשלות להשאיר את האזרחים בסגר בזמן שאנטנות 5G מוקמות מסביבם. וכמובן, ביל גייטס מעורב. הוא והאילומינטי.

התוצאות לא איחרו לבוא: אנטנות 5G הושחתו בעשרותיהן בבריטניה. אזרחים שלחו מכתבים נזעמים לממשלותיהם בדרישה לעצור את פריסת הרשת החדשה.

ביל גייטס, מייסד מייקרוסופט

האמת שמאחורי רשת ה- 5G

מהי בכלל אותה רשת 5G הידועה לשמצה? ובכן, היא פשוט שדרוג של רשתות התקשורת האלחוטיות הקודמות. ה- G מייצגת את המילה generation, או "דור". כלומר, רשת דור 5. הדור הראשון של רשת התקשורת האלחוטית הומצא בסוף שנות השבעים, ואיפשר להעביר בערך 2.4 קילובייט בשנייה. במילים אחרות, אם הייתם רוצים להוריד דרך הרשת הזו תמונה ברזולוציה סבירה, הייתם צריכים לחכות בערך 30 דקות לתמונה.

מאז העולם השתדרג לרשת מהדור השני, שהייתה מהירה פי עשרים, ואז הגיע הדור השלישי, שהמהירות המירבית שלו הגיעה ל- 21 מגה-בייט לשנייה. בדור הרביעי כבר הגענו לקצב העברת נתונים של ג'יגה-בייט שלם בשנייה. 

כל הרשתות האלו מבוססות על שידור של מידע באמצעות גלים מהטלפון הסלולרי לאנטנות סלולריות, מאנטנות לאנטנות, ומאנטנות לטלפונים ולמכשירים חכמים האחרים המחוברים לאינטרנט האלחוטי.

ההבדל המרכזי בין רשת מהדור הרביעי לדור החמישי, הוא שהעברת המידע – בקצב מסחרר של יותר ממאה ג'יגה-בייט לשנייה – נעשית באמצעות שידור גלים בתדירות גבוהה יותר. זה נשמע מפחיד, אבל למעשה מדובר בשידורים שאמורים להיות בטוחים אפילו יותר, מכיוון שהם מתקשים יותר לחצות את מחסום העור האנושי. אלא שמכיוון שהם אינם יכולים "לטייל" רחוק במיוחד, צריך להתקין מספר רב של נתבי 5G בערים. נכון להיום, אין שום מחקר שמעיד על כך שהנתבים האלו מסוכנים לבני-אדם. כל עוד הם ברמה סבירה. זו נקודה חשובה: כל דבר יכול לפגוע בנו במינון גבוה מספיק ולכן הממשלות קובעות חוקים ברורים לגבי שידורי הרדיו והשימוש בגלים מסוגים שונים להעברת מידע.

כמו שציינתי קודם, למרות כל הטענות שמתרוצצות ברשת בנוגע לסכנה של שידורים מסמארטפונים ומרשתות אלחוטיות באופן כללי, אין עדיין שום ראיה לכך שהם מזיקים בבני-אדם. הראיה החזקה ביותר לנזק מגיעה מניסויים בעכברים ובעכברושים – ורק אחרי שחושפים אותם לקרינה בעוצמות כל-כך גבוהות שאין סיכוי שבני-אדם מן השורה נחשפים אליהן. אז לא, קרינה סלולרית ברמות שהחוק מאפשר לא גורמת לגידולים במוח, לא לאוטיזם, לא למחלות נפשיות ולא לאפילפסיה. פשוט לא.

הדרך היחידה להאמין שקרינה סלולרית ברמות הקיימות כיום – או ברמות שרשתות 5G יגיעו אליהן – באמת מסוכנת, היא להניח שהממשלה נגדנו. שיש קונספירציה כנגד האזרחים מצד אלו שאמורים להגן עליהם. אבל בעצם, לא רק מצד ממשלה אחת. מצד כולן! כל ממשלות העולם מוכנות לשתף פעולה ביחד ולהסתיר את המידע שיש להן על נזקי הקרינה הסלולרית. 

אבל חכו. באמת שיש כאן קונספירציה.

הרוסים באים, הרוסים באים

משהו מוזר קורה לוולדימיר פוטין בשנתיים האחרונות. מצד אחד, פוטין הוא תומך גדול של רשת ה- 5G. הוא מבין עד כמה היא חשובה לעתיד הערים החכמות, למשל, מכיוון שהיא תאפשר לכל המכשירים החכמים להתחבר לענן ולתקשר ביניהם. בזכותה, ניתוחים-מרחוק בבתי-החולים יהפכו להיות דבר שבשגרה. המדינות הראשונות שמאמצות את התשתית החדשה הזו, מזניקות את עצמן קדימה, ומוודאות שלאזרחיהן יהיו חיים נוחים ובטוחים יותר בעתיד.

אין פלא שפוטין הודיע בתחילת 2019 כי רוסיה מתכוונת לפתח תשתיות מתקדמות לרשת 5G. עד 2024, רוסיה מתכוונת להשיק רשתות 5G בכל הערים הגדולות. פוטין בישר חגיגית לעם הרוסי כי: "עלינו להסתכל לעתיד. האתגר בשנים הבאות הוא לארגן גישה אוניברסלית לרשת במהירות גבוהה, להתחיל להפעיל את מערכות התקשורת מהדור החמישי".

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה

זוהי האישיות האחת של פוטין. אבל האישיות השנייה שלו שונה, ובאה לידי ביטוי לא בדבריו – אלא במעשיו. אנו עדים לה בפרסומים של תחנת הטלוויזיה הרוסית RT America, שנשלטת לחלוטין על-ידי פוטין ועושי דבריו, אבל משדרת באנגלית צחה בארצות הברית. התחנה משדרת תכניות תעמולה מסוג חדש: לא בעד הרוסים, אלא נגד הטכנולוגיה. ובשנה האחרונה ספציפית, נגד רשתות ה-5G.

מה לא אמרו על רשת ה- 5G באותם שידורים רוסיים שמכוונים ישירות לארצות הברית ולמדינות המערב? התריעו שהיא עלולה להרוג את המשתמשים בה. הודיעו שילדים שייחשפו לשידורי רשת 5G יסבלו מסרטן, דימום מהאף וקשיי למידה. הזהירו שמבוגרים שמשתמשים בשירותי הרשת הזו חושפים את עצמם לעקרות, גידולים בלב, אוטיזם ומחלת אלצהיימר.

וכל אותו הזמן, פוטין מקדיש משאבים עצומים במדינתו כדי לזרז את הקמת אותה רשת ממש.

הקונספירציה האמיתית: רוסיה מפיצה מידע כוזב לכל העולם

אלא שלא נראה שלפוטין יש בעיה נפשית. האמת – עליה מסכימות סוכנויות המודיעין של המערב – היא שהרוסים ממשיכים בקמפיין דיסאינפורמציה. כלומר, הם מפיצים מידע כוזב שאמור לערער את אמון הציבור בטכנולוגיות בהן נעשה שימוש במדינות המערב. הרעיון פשוט: לא משנה כמה מדינות המערב מתקדמות טכנולוגית כל עוד הציבור בהן מסרב לנצל את הטכנולוגיה לטובתו.

רשת ה- 5G היא רק אחת הטכנולוגיות שהרוסים החליטו לערער את אמינותה. מחקר מ- 2018 חשף שבשנת הבחירות בארצות הברית, "טרולים" רוסים שממונו הונחו ע"י השלטון, הפיצו שמועות שהופרכו מזמן בנוגע לבטיחות החיסונים. במקרים אחרים הם טענו שהחיסונים הם חלק מהתכנית הסודית של האילומינאטי להשתלט על העולם.

הערוץ RT אמריקה מפיץ ידיעות כוזבות על רשת 5G. מתוך יוטיוב

הרוסים לא עצרו שם. בשנים האחרונות מפיצה רשת RT America פאניקה גם בנושא הגידולים המהונדסים גנטית. מחקר שנערך בנושא הוכיח שהרשת מזכירה את הגידולים הללו בכל הזדמנות – יותר מכל ארגוני החדשות האמריקניים גם יחד. כמעט תמיד הם מופיעים בהקשרים שליליים.

ריאן פוקס, מנהל בכיר בחברת New Knowledge שעוקבת אחר הפצת מידע כוזב באינטרנט, הסביר בריאיון לניו יורק טיימס שמדובר ב- "לוחמה כלכלית… לרוסיה אין התקדמות טובה עם 5G, אז היא מנסה לחתור תחת הרשת שלנו ולהכפיש אותה".

וזוהי הקונספירציה האמיתית: מצב בו מעצמת-על עוינת מנסה להשפיע על דרכי החשיבה שלנו כדי לגרום לנו לזנוח טכנולוגיות חשובות, בזמן שהיא מאמצת את אותן טכנולוגיות בעצמה. רוסיה מנסה לחבל בכלכלה, בביטחון, ברפואה ובאמון הציבור במדינות המערב. ממשלה אחת גדולה שפועלת נגד הציבור בכל העולם.

קורונה-ספירציות

רוסיה אינה היחידה שעושה שימוש בידיעות כוזבות. רשת הטלוויזיה PressTV האיראנית משדרת מדי בוקר וערב את הרעיון שהנגיף הוא למעשה נשק ביולוגי מתוצרת ארצות הברית, ושהמדענים הישראליים הציוניים הנדסו זן קטלני במיוחד של הנגיף ושחררו אותו באיראן. הקרמלין ראה את ההזדמנות ושמח לקפוץ גם הוא על הרכבת ולהצטרף למסיבה. וכך החלה רשת הטלוויזיה RT America לשווק ולהעצים את תיאוריות הקונספירציה מתוצרת איראן.

ריסוס נגד קורונה באיראן

מכון המחקר EUvsDisinfo הוציא דו"ח מיוחד בסוף מרץ, בו סקר את הידיעות הכוזבות שמפיצות המדינות השונות אודות הנגיף. שלא במפתיע, רוסיה היא אחת מאלופות הידיעות הכוזבות, עם יותר מ-150 מקרים של הפצת ידיעות כאלו בשלושת החודשים האחרונים.

אז כן, יש בהחלט קונספירציה. לא כזו בה כל ממשלות העולם פועלות כנגד הציבור האומלל, אלא אחת הגיונית ואמינה הרבה יותר. הקונספירציה האמיתית היא זו בה מדינה אחת לפחות – רוסיה במקרה זה – משתמשת במידע כוזב כדרך לתמרן את כולנו, תוך שהיא מסתירה את המעורבות האמיתית שלה בקמפיינים הללו, ומנצלת את הפניקה שנוצרת כדי לקדם את עצמה באותו הזמן.

בימי קורונה כולנו חייבים להיות ספקנים יותר

במיוחד בזמנים הנוכחיים, ההתנהלות הזו הופכת לסיכון גלובלי ממשי. הידיעות הכוזבות שהפיצה רוסיה בשנים האחרונות גרמו בוודאי לרבים להימנע מלהתחסן – וכך חשפו את האוכלוסיה למחלות כמו שפעת, חצבת, פוליו ואחרות. עכשיו תיאוריות הקונספירציה שרוסיה אוהבת כל כך לקדם מקשרות בין רשת ה- 5G ונגיף הקורונה, וחלקן טוענות שהנגיף כלל אינו קיים, או שהוא אינו מסוכן.

כשמספיק אנשים מקשיבים לתיאוריות האלו, ממשלות מתקשות לנקוט בצעדי מנע קיצוניים מספיק כדי לעצור את התפשטותו. אין פלא שבמדינות הדרום העניות בארצות הברית, שם האמונה בתיאוריות קונספירציה רווחת במיוחד, ההיערכות לעצירת הנגיף הייתה איטית ביותר, ועדיין מיושמת בהססנות במקומות רבים.

אם נרצה לעצור את הנגיף – ולהתקדם כאנושות באופן כללי – נצטרך להפוך להיות ספקנים יותר בנוגע לכל מה שאנו שומעים וקוראים. נצטרך ללמוד להפעיל יותר שיקול דעת, להבין מתי אפשר לסמוך על הממשלה ועל גופים בינלאומיים ומתי הם מנסים לתמרן אותנו. נגיף הקורונה הוא תזכורת טובה לכך שאם לא נצליח להתקדם ביחד לנקודת מבט רציונלית ושקולה יותר, הרי שכולנו עלולים גם ליפול ביחד.

בהצלחה לנו.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

37 תגובות

  1. המגיפה עולמית עם מספר לא מבוטל של מתים לכאורה לכאורה לכאורה – נשמע לי חורק ההגיון שיש נחת לזמן לייעל תשתיות אינטרנט, משהו בויברציה גם בלי הוכחה או ראייה , עצם תיווך הארועים סותר את מהות מגיפה עולמית , אם יש זמן לשדרוגים בעת מגיפה עולמית המאוחצנת ביותר אי פעם. יש כאן הסחת דעת הכי גדולה שהייתה אי פעם. קסם של אמריקאים כזה , שמנסרים את הבחורה ,הרגליים שלה זזות ורק בסוף רואים שהיה שותף נסתר לביצוע "הקסם" .

  2. לצוות שקוף . ממש כואב הלב שאתם מתעלמים וכאילו לא רואים את העוול הנורא שעושים לבני אדם כשאדם נכנס לבדיקת וירוס וקובעים שהוא אם הוירוס .הרופא אין לו מושג וחצי מה הוירוס מה השפעת כי ארגון המוות העולמית קבעה .שכל שיעול וכל חום וכל גרבעס וכל פלאץ שבן אדם יעשה יגידו שזה קורנה ויש מאות סיפורים אזרחים בישראל שקיבלו כסף ממשרד הבריאות להגיד על בן אדם שמת שהוא מת מהוירוס כובד 19.הבעיה מתחילה שנוהרים בהמוניהם מאמינים לתישקורת שהם מונהגים על ידי הפולטיקאים. אתם לא באמת כותבים את האמת על הוירוס לא יתכן מגיפה .עשו טרור נגד אזרחי ישראל. בפסח שיהיה מאות אלפים הרוגים חס ושלום. ולא היה 5אחוז.זה מעשה טרוריסיטי דיקטטורי שמפעילים את כוחות הביטחון שאמורים3להגן על האזרח בפועל הוא מהוה איום כל שנייה על האזרחים מי שנתפס על חם בלי מסיכה קנס 500שקל מכות עד מוות לא נראה לכם משהו מכוון רוצים להפעיל ולפזר פחד למחוק את האנשים מיליון מובטלים בארץ הכל כדי לחייב חיסוני חובה של בייל גייטס רוצה לדלל את אוכלוסיית העולם זה התוכנית שלו במאת האחוזים עם ישראל בוטח הקדוש ברוך הוא שזה לא יקרה יש עשרות מקרים אנשים בריאים נכנסו לבתי חולים יצאו מתים לצערנו. איך בן אדם אם מחלה קשה הוא כבר ביין שמיים לארץ אומרים שהוא מת מקורנה.צריך כל העם בישראל לדרוש ועדת חקירה אמיתית מי עומד מאחורי כל השפעת האם זה לא מכוון

  3. * מקווה שאורך התגובה שלי לא יניא אתכם מלקרוא…
    עבור צוות שקוף,
    אתם עושים עבודת קודש בהשקפת התהליכים במוסדות ששולטים בנו, אנא המשיכו כך ואני אמשיך לתרום כל חודש.
    לאחרונה היה סקר באתר שבודק מה המוציאים לאור חושבים על הרחבת היריעה עבור כתבות כלכליות.
    אולי היה שווה לחשוב גם על הכיוון הזה לגבי פרסום דעות לגבי תאוריות קונספירציה כאלו ואחרות.
    להבנתי הבעיה המרכזית בפרסום דעות כאלו היא שהכותבים לרוב באים עם דעה נחרצת משלהם וחורגים עם מסקנותיהם מהידע שבאמת יש להם. לדוגמה, ד"ר צזנה (אותו אני מוקיר ומעריך) יכל לכתוב פה את אותו המידע, אשר מספר על מעורבותה של רוסיה והאנליזה שלו שהיא עושה זאת כדי לקבל יתרונות טכנולוגים על פני שאר העולם, אבל להשאיר את זה ברמת הדיעה במקום לדבר על זה כעובדה.
    קשה עד בלתי אפשרי להשיג הוכחות כיום בנושאים גיאו-פוליטים שכאלו (מקווה שהשתמשתי במינוח הנכון)!
    לכן להבנתי יש לנקוט משנה זהירות כשמביעים דיעה בנושאים אלו, ולהשתמש במלוא מאגרי האדיבות והצניעות שלנו, אפילו אם זה מספק כותרות חלושות יותר או נראה פחות משכנע.
    אני שותף להבחנה של ד"ר צזנה לגבי פקטור קריטי ברוב הנושאים המקוטלגים כ- "תיאוריות קונספירציה". הן נשמעות יותר מופרכות ומגוחכות ככל שאתה מאמין שהגופים השולטים בנו הם לטובתנו, ומאידך הן נשמעות יותר סבירות ככל שאתה מאמין את ההפך (גילוי נאות: אני משייך את עצמי יותר לקבוצה השניה).
    אני חושב שזה הפרמטר הכי חשוב בנטייה לקבל רעיונות כאלו ואחרים אשר לא מקובלים ומגובים ע"י ערוצי המדיה המרכזיים.
    הייתי מאוד שמח אם לפחות נבחרי הציבור (שמהווים חלק מן הגופים אשר שולטים בנו) היו משתדלים יותר לטפח את האמון שלנו בהם, אבל לצערי ההפך הוא הנכון ברוב המדינות שאני מכיר. אפילו בשוויץ "הנאורה" שמספקת אפשרות לציבור לפתוח משאלי עם על נושאים שמפריעים להם (איסוף X חתימות) הקלחת מסריחה וקשרי ההון-שלטון לא שקופים.
    בוא ניקח עכשיו לרגע את רשת ה- 5G. אולי היא בעייתית (אני שמעתי על דיווחים של להקות ציפורים גדולות שנמצאו מתות בגרמניה), אולי היא בטוחה לחלוטין, אני באמת ובתמים לא יודע.
    נשמע לי שהדרך הדמוקרטית והשקופה לקדם פריסת אנטנות דור 5 במדינה או מחוז היא בדיקה עם האנשים שגרים שם. נכון, זה יהיה לאט יותר, ובינתיים שאר המדינות יתקדמו. אבל קשה לי לראות איך פיגור של כמה שנים בפריסת אנטנות דור 5 יפגעו פה בכלכלה. אחרי הכל, יש כבר אחלה תשתית אינטרנט בארץ. האם בגלל שזה חדש ומבטיח, זה אומר שהמדינה חייבת למהר ולפרוס? וזאת על אף שהציבור מתנגד? (נגיד שזה נכון, רק לצורך הדיון).
    ביל גייטס מתראיין בכלי התקשורת (לדוגמה בגרמניה) ומדבר על חיסון כל אוכלוסית העולם עם חיסון בפיתוח מזורז שלא יעבור בדיקות רגילות כי אנחנו במצב חירום. האם מהירות פה היא באמת הצעד הנכון? או שאולי חסר פה קצת שיקול דעת? או שאולי יש סיבות אחרות שבגללן ביל גייטס רוצה לחסן את כולנו?
    הדרך השקופה אותה מקדם צוות שקוף היא אמנם איטית יותר, אבל לטעמי בטוחה ונכונה יותר. לא רק בפוליטיקה אלא גם בבריאות, בטכנולוגיה ובשאר תחומי החיים. לכן בשונה מהמגיבה מיכל, תהיתי לאחרונה דווקא להגדיל את התמיכה החודשית שלי (כרגע אני תורם 100 בחודש) כי זה באמת כל כך חשוב לי.
    יואל
    יואל

    1. מסכימה עם יואל.
      מוצאת את עצמי יותר ויותר בקבוצה השניה…
      מצער לראות כתבה כזו באתר…

  4. לא ברורה הנחרצות שבה מבוטלת האפשרות של נזק לאדם מתדרים גבוהים. ברור שעוד לא הוכח "מדעית" מכיוון שעד עתה לא הצטבר מספיק חומר – הרי הרשת לא פרושה עדיין, ובטח שלא מספיק זמן כדי לאשש טענות. מאידך, כולנו רואים את הנזקים שגורמות הרשתות הנוכחיות, שפועלות על תדר נמוך בהרבה. ברור שמבחינה רפואית לא ייאמר דבר משום שיש מי שמרוויח ממכירת תרופות נגד כאב ראש ומוצרי כימותרפיה למיניהם, אבל מי שעובד בתחום יודע! תדר גבוה יותר, המהווה הפרעה לטבע, ללא ספק יהווה הפרעה גם לטבע האדם. איזו הפרעה עדיין לא ברור, אבל זה לא מבטל את הפוטנציאל הקיים. מעבר לכך, העובדה שמדובר בתדרים בהם נעשה שימוש בלוחמות שונות, מוסיפה נופך של לוחמה ביולוגית או כימית לכל העניין ומכאן הדרך לקונספירציה לא רחוקה. וכשנעשה שימוש כה ציני – אפילו אם רק בארץ – בפרישת הרשת "לצרכי מעקב אחר חולים" לא צריך קונספירציה אפילו. ברור לכל בר דעת מה הכוונה האמיתית.

    1. איזה גיבוב של שטויות.
      ״מאידך, כולנו רואים את הנזקים שגורמות הרשתות הנוכחיות, שפועלות על תדר נמוך בהרבה״. אמממ, לא. לא ראינו שום דבר כזה כי עד היום לא היה מחקר כלשהו שהראה איזהשהו נזק מרשתות אלחוטיות שמשדרות בתדרים ובעוצמות הקיימים.
      בקשר ל״שימוש בתדרים בלוחמות״ וערבוב של כל מיני נושאים אחרים לא רלוונטיים רק מראה על חוסר הבנה בסיסי בחוקי הפיזיקה. זה כמו להגיד שזרם מים זה דבר מסוכן ביותר שחייבים להמנע ממנו בכל מחיר בגלל שאפשר להשפריץ אותו על גוף של מישהו בלחץ של 250 באר וזה יהרוג אותו ומזה להסיק שלשים את היד מתחת לזרם של הברז במטבח זה גם מסוכן.

  5. עוד כתבה ארוכה, בלי קישורים למידע אמין, עם התייחסות נרחבת לנושאים לא רלוונטיים והקטנת הנושא המרכזי תוך לגלוג לא מבוסס.
    הנושא העיקרי *אינו* האם דור 5 גורם או מחמיר קורונה.
    הנושא העיקרי הוא *האם טכנולוגיית דור-5 בטוחה לאנשים?* – התשובה צריכה להיות: *לא בדקנו ולכן אנחנו לא יודעים!*
    במקום זה דנים בתיאוריות קונספירציה, שהכותב יודע לגביהן עוד פחות!
    לגבי האמירה שלי לעיל על חוסר במקורות מידע אמינים:
    מידע אמין *לא כולל* :
    קישור לכתבה דומה,
    או פרסום של בעלי אינטרס,
    או התייחסות של, למשל, דוקטור לפיזיקה לגבי נושא רפואי, או להיפך…
    אם לכותב היה רצון לעזור לנו באמת, הוא היה מפסיק להתעסק בטפל ולבזבז את זמננו ואת זמנו.

  6. פונה ל'שקוף'
    היתכן שאתם מפרסמים מאמר שכזה?
    כל כך רדוד ובעל עיין לשכנע ולהרדים.
    לא מאמינה.
    בדיוק התכוונתי לתת הוראת קבע לתרומה, פירסמתי את עצם היותכם..
    היייתכן??!!

  7. היי,
    דווקא זרמתי עם הכתבה למרות שכל ההתייחסות הייתה ברובה על קונספירציה תוצרת רוסיה.
    לא הסכמתי עם הכל ואני חושב שאם תחקור עוד קצת אכן תגלה שהגלים האלה כן משפיעים לרעה כשמערבבים אותם עם כל "תענוגות" החיים שמוכרים לנו ככאלה ש"לא" פוגעים בנו.
    בכל זאת אמרתי סבבה זורם…
    אבל כשהגעת לחקלאות מהונדסת גנטית ולחיסונים בצורה שבה התייחסת לעניין רק בגלל ש"מאדא ראשה" דחפה לזה, פה הכתבה איבדה מהערך שלה ב90% מבחינתי ואני לא יודע עד כמה אקח אותה כאובייקטיבית.
    תחקור קצת על הנושאים הנ"ל לפני שאתה מפזר עוד קונספירציות על דברים שהוכחו וברורים כמסוכנים לבריאות.
    אני מצטער אבל משהו פה מריח לי לא טוב או לא אפוי מספיק

  8. גישת השחור-לבן שלך מגוחכת, כאילו שאין פקידים ממשלתיים ופוליטיקאים המשתפים פעולה עם תאגידים כלכליים שטובת הציבור היא הדבר האחרון שמעניין אותם

  9. "הדרך היחידה להאמין שקרינה סלולרית ברמות הקיימות כיום – או ברמות שרשתות 5G יגיעו אליהן – באמת מסוכנת, היא להניח שהממשלה נגדנו. שיש קונספירציה כנגד האזרחים מצד אלו שאמורים להגן עליהם. אבל בעצם, לא רק מצד ממשלה אחת. מצד כולן! כל ממשלות העולם מוכנות לשתף פעולה ביחד ולהסתיר את המידע שיש להן על נזקי הקרינה הסלולרית."
    כלומר, אם כמה ממשלות ועיריות החליטו לעצור את פריסת 5g מטעמי בריאות – אזי אין קונספירציה, נכון? אולי מחלוקת, אולי מערכת שיקולים שונה, אבל לא תיאוריית קשר.
    האם בדקת לפני שכתבת את הפסקה הזו אם *כל* הממשלות החליטו שדור 5 לא מזיק ולכן צריך לפרוס אותו באופן מיידי?
    הנה כמה מדינות וערים שעצרו את הפריסה של דור 5 משיקולי בריאות: שווייץ, סלובניה, פפה ניו-גינאה, 6 מחוזות באירלנד, בריסל, 180 עיריות באיטליה, ועוד מגוון ערים ברחבי העולם. ראו רשימה מלאה כאן: https://ehtrust.org/international-actions-to-halt-and-delay-5g/
    לא מובן לי איך הכתבה הזו מתפרסמת שוב ושוב בעוד ועוד אתרים והטענה הדמגוגית הזו, שאין לה סימוכין, לא עוברת תיקון.

  10. וואו! סופסוף מישהו פה נורמלי באינטרנט הזה!
    (כבר חשבתי שאין כזה דבר)
    סופסוף כתבה עם הוכחות!
    תודה! תודה רבה!

  11. אני באמת תוהה מי הם כל המגיבים פה נגד הכותב… האם מדובר במגיבים ענייניים וחריפים המתנגדים לפשטנות והדמגוגיה של הכותב? שמא מדובר בלוּדיטים תמהוניים? או שאלו שותפים כלשהם לדיסאינפורמציה המדוברת?
    בהשוואה בין המקורות והנימוקים בכתבה לבין חוסר ההנמקה וההתקפה העיוורת ברובה על הכותב אני נוטה להאמין שמדובר במגיבים מהסוג השני והשלישי.
    אם יש כאן מגיבים מהסוג הראשון, אתם יותר ממוזמנים לפרט פה את נימוקיכם בתוספת מקורות 🙂

  12. מעניין כמה שילמו לך להעלות כזו כתבה כוזבת ולשלול את הסיכון שיש בטכנולוגיית g5 . מעבר לכך. כל מה שכתבת כאן הוא בילבול והטעיית הציבור שטכנולוגיה זו אינה סכנה.

  13. "אם נרצה לעצור את הנגיף – ולהתקדם כאנושות באופן כללי – נצטרך להפוך להיות ספקנים יותר בנוגע לכל מה שאנו שומעים וקוראים."
    זה מה שאומר כותב המאמר ועל זה יש לומר: טול קורה מבין עיניך. מאיפה הבטחון שהרשת נשלטת על ידי פוטין. מאיפה הבטחון במחקרים
    של EUvsDisinfo, וכן הלאה. אתה חושב שבמערב חסרה דיסאינפורמציה ופייק ניוז?

    1. הנה דוגמה לסכנה שבהפצת דיסאינפורמציה.
      אין שום ספק בזה Russia Today זו רשת בשליטת הקרמלין שמשרתת את פוטין.
      אבל להוכיח את זה ידרוש ממני כמה דקות בגוגל, לכתוב תגובה שמכחישה את זה לוקח כמה שניות.
      ככה היכולת של טרול כמו יוסי מודן להפיץ שקרים גדולה פי 10 מהיכולת שלי לענות עליהם

    2. הפתרון לזה הוא הסתמכות על מקורות כמו ויקיפדיה בהן הדיון מתכנס, בויקיפדיה טרולים יכולים לקשקש כרצונם בדף השיחה, אבל הם לא ישנו את הכתבה עד שלא יוכיחו את טענותיהם בגיבוי של ראיות אמינות.
      משהו שאפשר לעשות, זה להחליף באתרי חדשות את אזור התגובות בדף ויקי שמסכם את התגובות השונות שעולות בתגובה למאמר.
      בדף הויקי יופיעו רק טענות מגובות ומנומקות באופן מסודר,
      ואת החירטוטיאדה הגולמית וחסרת ההיגיון יהיה אפשר לשמור למאחורי הקלעים

  14. ביולוג, אנא קישור לשני המחקרים ה כ י – ט ו ב י ם שמצאת בנושא.
    בוא נדבר עובדות

    1. יש לי רעיון אחר ניר, במקום שאני אבחר 2 מאמרים ואתה תנסה להגחיך אותם (זאת האסטרטגיה שאני רואה מאנשים שמאמינים להטעיה או מקבלי שכר) תביא לי אתה מאמר, או שתסביר לי מה האינטרס שלך בנושא ולמה חשוב לך להוכיח שקרינה מיינת בלתי מזיקה. או לחלופין איך זה שיש המוני אנשים רגישים לקרינה הזאת אם היא כה בטוחה. בוא תן לי סקירה ספרותית שמתמודדת עם גוף עצום של ידע , עשרות אלפי מאמרים. אני התעייפתי מלתת הסברים ומקורות לאנשים שבכל מקרה החליטו מראש בסוגיה או שלחלופין יש להם אינטרס . אני כנראה לא ישכנע אותך אז מה המשחק? כאילו אתה לא יכול לפתוח ncbi ולחפש מאמרים רציניים ומאומתים, המשחק שלך הוא לנסות להגחיך ואני עייפתי מהמשחק הזה. תעשה את המחקר העצמאי שלך ותראה שיש הרבה יותר בסוגיה הזאת מכמה תמהוניים שמפחדים מקידמה.

    2. ביולוג:
      אינך מעלה שום טיעון רלוונטי.
      התקיפות שלך לגופו של הטוען במקום לגופן של הטענות עצמן לא עושות שום רושם. לא רושם טוב על כל פנים.
      לגופם של הטיעונים המעטים שלך:
      *תצטרך להביא את הסימוכין שלך. מי שטוען טענות יוצאות דופן, למשל שרשתות סלולריות מזיקות, הוא זה שצריך להביא טענות וראיות לשולחן.
      לא יתכן שהצד השני יצטרך להביא ראיות נגד כל טענה לא מבוססת מהצד השני – אין היגיון שאצטרך להוכיח שאין לי אחות בכל פעם שמישהו יחליט שיש לי.
      חוץ מזה, אם יש לך גוף כזה עצום של ידע התומך בך, כדבריך, בוודאי היה לוקח לך פחות זמן לצרף שני קישורים משם מאשר לכתוב את התגובה הזועמת שלך.
      *בכל מקרה, כותב המאמר טרח לצטט מאמר, שמצטט את המאמר הבא (חוסך לך את הטרחה):
      https://sciencebasedmedicine.org/are-cell-phones-a-possible-carcinogen-an-update-on-the-iarc-report/
      זה לא מאמר אקדמי (אף שהוא מתבסס על כאלה) – כך שתוכל לחבוט בו כאוות נפשך. אשמח לשמוע על הפגמים שנפלו בו 🙂
      *בינתיים – בהיעדר כל הצבעה מצידך על מחקר חיצוני או אפילו סתם מאמר – האם תוכל לספר לי מהם לשיטתך הנזקים שנגרמים לאדם מן הרשתות הסלולריות?
      *"המוני אנשים רגישים לקרינה" זה במקרה הטוב דמגוגיה. אין עדויות משמעותיות סטטיסטית לעניין הזה.
      אין סיבה שאצטרך אני להפריך טענה לא מבוססת מצידך, ובכל זאת הנה דוגמא מגוגל של שניה למאמר פופולרי על זה (שמצטט גם כמה מאמרים אקדמיים):
      https://www.livescience.com/amp/52978-electromagnetic-hypersensitivity-cause-unclear.html
      מוזמן לשטוח את משנתך המלומדת גם באשר לכתוב שם.
      *כנ"ל לגבי "גוף עצום של ידע". לא מוכר לי שיש הרבה מאמרים שתומכים בקשר סיבתי בו קרינה מרשתות סלולריות ובכלל מובילה להשפעות בריאותיות מהותיות.
      הנך יותר ממוזמן להביא תימוכין.
      אל תתחמק מביקורת. מצפה לשמוע מה יש לך לומר.

  15. The mind is the slayer of the real.
    והמיינד שלך משעבד ומעוות את תפיסת המציאות שלך בצורה מעניינת מאוד, מעל 20000 מאמרים מאומתים הראו פגיעה פיזיולוגית של קרינה בלתי מייננת. מעניין למה את הנתון הזה לא הזכרת (במקום זה דיברת על המידע ש"מתרוצץ" ברשת). התעשייה והתקשורת מתעלמת ממאות אלפי מדענים ואז עוד קוראת לאנשים שהתעוררו למציאות העגומה חובבי קונספירציה.
    מי שראוי לקבל מעמד של חובב תיאוריות מופרכות הוא אתה רועי צזנה ולא האנשים האמיצים שמעוניינים למנוע פשעים נגד האנושות.

    1. "מעל 20000 מאמרים מאומתים הראו פגיעה פיזיולוגית של קרינה בלתי מייננת", מסכים איתך בעובדה הזאת אבל אין שום אזכור לעוצמת הקרינה – זה הנתון הכי רלוונטי פה.
      רגישות לקרינה – (Electromagnetic HyperSensitivity – EHS):
      מחקרים על רגישות לקרינה
      המחקרים הראשונים בתחום בוצעו בדרך כלל על ידי פסיכיאטרים והם מלאים בשגיעות ובעיות בגלל חוסר ידע בנושא הרגישות לקרינה ובנושא הטכני של הקרינה הבלתי מייננת. בעיה נפוצה במחקרים אלו היא חשיפה של הנבדקים לסוגים מסויימים של קרינה (שהחוקרים לא היו מודעים לה או שחשבו שהיא זניחה) גם כאשר לא הייתה אמורה להיות כל חשיפה. אך לאחר שהנבדקים הגיבו גם לחשיפה זו פרשו החוקרים את הדבר כתגובה פסיכוסומטית. בעיה נוספת היא חשיפות חוזרות ונשנות ללא זמן מנוחה מספק בין החשיפות. טעות זו נגרמה בשל הנחת יסוד כי הרגישים לקרינה מגיבים מיידית להופעת והפסקת החשיפה. זאת בעוד שבמציעות רוב הרגישים לקרינה מגיבים בהדרגתיות (תוך כמה דקות) לרוב סוגי הקרינה בעוד תחושת ההקלה מגיעה ברוב המקרים שעות או ימים אחרי סיום החשיפה. החוקרים לא הבינו כי הרגישים לקרינה אינם מדי קרינה ולאחר כמה סדרות חשיפות הרגישים לקרינה החלו להגיב גם כאשר לא הייתה אמורה להיות כל חשיפה. החוקרים שוב מיהרו להסיק כי מדובר בתגובה פסיכולוגית להמצאות ציוד הבדיקה. ישנם בעיות נוספות במחקרים אלו, על כך בפרק נפרד. (NTAL)
      מחקרים אחרים, בדרך כלל מהשנים האחרונות, הולכים ומתרבים ותוצאותיהם מחזקות את התאוריה כי רגישות לקרינה נגרמת מחשיפה לקרינה והתסמינים מופיעים בגלל החשיפה לקרינה. מחקרים אלו מחולקים לכמה סוגים: מחקרי חשיפה בהם בנוסף לתיעוד הניחושים של הנבדקים יש מעקב ומדידה של מדדים פיזיולוגים של הגוף. כך ניתן לזהות בצורה אוביקטיבית תגובה של מערכות הגוף לקרינה. סוג נוסף הוא מחקרים המבצעים בדיקות פיזיולוגיות שונות ומשווים בין רגישים למי שאינם רגישים בחיפוס אחר ממצאים פטולוגים (למשל נזקים נרולוגים) או סממנים ביולוגים ברגישים לקרינה. על מחקרים אלו בפרק נפרד. (NTAL)
      קרדיט: norad4u

    2. אם נירצה לעצור אותם זה אומר להפסיק את השימוש בפלאפונים כליל מדור 3 עד לדורינו היום לשבור את כל הפלאפונים בעולם

    1. וואו רונן אני עוקב אחר התגובות שלך כאן כבר זמן מה, והן מאלפות, באמת, כמה ידע, אילו נימוקים, איזה עומק, ספר לנו עוד ממעיין הידע הבלתי נדלה שלך! תגיד, למה אתה מבזבז את הזמן שלך פה אם זה כזה אתר מחורבן? יש לך אתר נהדר וקהל מושלם שעמו אתה יכול לחלוק את התגובות האינפנטיליות והרדודות שלך, שמו של האתר הוא "ישראל היום", נסה אותו ואל תחזור, באמת שאין צורך להודות לי (עוד המלצה: ערוץ המורשת 20). לסיכום: אתה פתטי, שחרר אותנו.

    2. חחחחחחח
      "רונן המאונן" …. תשובה טובה!! 🙂
      אבל היי "Haters gonna hate"
      אין מה לעשות יש כאלה כמו "רונן" שזה הדבר היחיד שיכול לטפוח להם על האגו, כמה משפטים מזלזלים ולא מועילים מאחורי מקלדת, פשוט מתעלמים וממשיכים הלאה.

    1. את הדבר הכי חשוב לא ציינת
      רשת ה 5 G מסוגלת לבצע איכון מהיר ומדויק יותר בגלל פריסת האנטנות מבלי להתייחס כרגע לתדר אם הוא מזיק או לא ,אכן לא שפוי מי שיגיד שבגלל זה הקורונה צצה לה .הקורונה זה וירוס קיים משנת 2012 מוכר למדע והלבישו עליו נרטייב כזה שזורע פחד ,אחריו
      נחויב בחיסון ,מה החיסון הזה יעשה במהלך השנים רק בעתיד נדע ,בחסות המגפה ,כבר מדברים איתנו על איכון לצורך אבחון ורשת דור 5 בהחלט תסייעה לזה ,ועכשיו קצת קונספירציות, למרות ש: חלקן על בסיס מאמרים ממקורות מהימנים, על בסיס אג'נדה 21 שעל פניו היא יפה וכוונותיה טובות ,נשאלת השאלה איך מגיעים ליעד
      היעד הוא דילול אוכלוסייה, אגב לגבי המרחק שמלמדים אותנו לשמור ,הוא בכדי ללמד אותנו להתרגל לשמור מרחק כי המצלמות בעיר החכמה יותר קל להם לזהות פנים ,מאשר באורבניקה צפופה .

    2. אתה מתכוון שהקורונה זה נשק ביולוגי?
      אני שמעתי את התיאוריה הזאת שהוירוס מהונדס וזה בכלל נשק ביולוגי, לפי מה שאני מבין נשק ביולוגי יעיל צריך לספק 10% תמותה מינימום לא? אז מבחינת הקטלניות, הקורונהממש לא מוצלחת ו/או יעילה כי אחוז התמותה אתה עומד על 0.2%-3.4% תלוי איך אתה מסתכל על הנתונים ובכל קנה מידה זה ממש לא נחשב נשק ביולוגי מוצלח.
      COVID19 הוא לא נשק ביולוגי, אבל גם לא וירוס 'טבעי' מעטלפים כמו שסין טוענת, האמת נמצאת איפהשהוא באמצע.
      לגבי ה-5G, פייק ניוז סיני/רוסי פר-אקסלנס .. לא לשכוח שמי שכרגע שולט בתעבורת ה-5G זו סין ולא ארה"ב המעצמה נאמבר וואן שנשארה מאחור.

    3. אינך מציין את מקורות המידע של הכתבה.
      אינך מתייחס באופן רציני למחקרים ארוכי טווח שנעשו על הקרינה של הG5.
      הכתבה יצרה בי נחמה שכל אחד מאיתנו בוודאי מבקש אותה. אבל נראה דבריך לא מספיק מבוססים.
      אתה לא יוכל להתעלם מחוקרים ומחקרים ללא התייחסות לטענות המושמעות.
      מי שותף לכתיבת המאמר?
      בנוסף, אתה לא מתייחס לשימוש הצבאי נגד אזרחים.
      האם יש צורך בשימוש כזה? למי זה עוזר? למה צריך לעשות את זה המוני ולא נקודתי נגד אויבים מסומנים?
      מי ישתמש במידע הזה? מי יבטיח את המידע הזה? למי תהיה נגישות למידע?
      למה צריך מידע שכזה על כל אזרח???!

    4. אם אתה איש אמל"ח מדעי , אני צנצנת. כל מה שנאמר בכתבה לפחות בבחינה הזו היה מדויק. ולכן השגותיך הנחרצות די מראות שהבקיאות שלך בנושא שואפת לכלום.
      ובניגוד אלייך ככל הנראה אני עוסק בזה ביום יום
      המשך יום נעים
      איש האמל"ח המדעי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!