ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

4 דקות לניהול 60 אלף תושבים ועשר דקות לברכת חג: בעיריית קרית אתא ממשיכים לתקתק ישיבות מועצה

בישיבת מועצת העיר של קרית אתא עלו בישיבה האחרונה שלושה נושאים לסדר היום: אישור מורשי חתימה לבית ספר, מינוי דירקטורים לחברת המים ודו"ח החברה הכלכלית של העירייה - כל אלו לקחו 4 דקות מזמן הישיבה. הברכות לחג - 10 דקות נוספות 
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יעקב פרץ. צילום: באדיבות הליכוד

ראש העיר של קריית אתא, יעקב פרץ, אוהב ישיבות קצרות ויעילות. כמה יעילות? אחת הישיבות האחרונות שבדקנו ארכה 45 שניות בלבד! ולא שאין הצעות לסדר היום, בדקנו. הילה רובין-שלם, חברת אופוזיציה מגישה הצעות לסדר היום ושאילתות לפני כל ישיבה – אך אלו זוכות להתעלמות ולא עולות לדיון בישיבה. וכך גם היה בישיבה האחרונה ב-25 בספטמבר, ישיבה שארכה כ-14 דקות: 4 דקות להצבעה ועוד שאלה קטנה ועשר דקות שהוקדשו במלואן לברכות לראש השנה.

לזכותו של רה"ע נציין כי באותה ישיבה העלה את הדו"ח של החברה הכלכלית לדיון ושאל האם מישהו רוצה להתייחס. מבין הנוכחים עשה זאת חבר מועצה אחד.

למה הישיבות כל כך קצרות? בכתבה הקודמת שוחחנו עם כמה חברי מועצה שאמרו לנו כי "מי שרוצה מדבר" ושרוב העניינים בכל מקרה נסגרים בין חברי הקואליציה בישיבה מקדימה לישיבת המועצה. מרה"ע לא קיבלנו תשובה.

פנינו גם השבוע לעיריית קרית אתא ושאלנו אם אין שאילתות שהוגשו או נושאים לסדר היום שהציעו חברי המועצה, וגם שאלנו מה סדר היום לישיבה הקרובה. מהעירייה לא נמסרה תגובה.

ביקשנו את יומנו של פרץ בבקשת חופש מידע וטרם קבלנו. בנתיים? שלחו את הכתבה לתושבי העיר והפנו אלינו כל מידע שיש לכם על ההתנהלות החריגה של המועצה.

 
*תמונת השער באדיבות הליכוד.

אזמ"ע?

(איך זה משפיע עליך)

ישיבות מועצת העיר קרית אתא עלולות להיות לא יותר מחותמת גומי. אולי ישיבה של 4 דקות היא חוקית – אבל היא לא סבירה. המשמעות היא שאין מרחב לחברי המועצה להביע את דעתם, ואין דרך לציבור לפקח על עבודת חברי המועצה שמטרתם לשרת אותו. התנהלות שכזו פוגעת בדמוקרטיה המקומית של העיר: אם הכל נסגר לפני ישיבת המועצה או בחדרים הפנימיים ולאף אחד אין מה לומר – ישיבת המועצה היא אחיזת עיניים.

מעש"י

(מה עושים כדי שיתוקן)

בדקו בעצמכם באתר העירייה שלכם את הפרוטוקולים של ישיבות המועצה. חבר מועצה מבריז, לא מבצע את תפקידו? הרימו אליו טלפון. אם תפנו לדוברות העירייה – הם ימסרו לכם אותו. כתבו על עבודתו הגרועה ופנו גם אלינו.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,932 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.

הירשמו לניוזלטר השקוף ונעדכן אתכם אחת לשבוע על כל החשיפות, התחקירים והפרסומים שלנו. מבטיחים לא לשלוח ספאם!