ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הישיבה לא נגישה, חברת המועצה לא תוכל להשתתף בה

ישיבות המועצה בקרית אתא מתכנסות בקומה השלישית של הבניין, שאינו נגיש לנכים. חברת המועצה הילה רובין-שלם, הנמצאת בחודש השמיני להריון בסיכון, ביקשה לשנות את מיקום החדר על מנת שתוכל להשתתף בדיונים, אך בקשתה נדחתה. רובין-שלם: "לא יכול להיות שלא אוכל לייצג את התושבים רק כי אני בהריון"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

הילה רובין-שלם. צילום: קרן גיגי

נסו לדמיין לרגע שאתם אישה בחודש השמיני להריון הנמצא בסיכון, ומבקשים מכם לטפס שלוש קומות במדרגות. אסור לכם לעשות מאמצים פיזיים מתוך חשש לסכנה לכם ולעובר. מה הייתם עושים? 

זה מה שדורשת עיריית קרית אתא מחברת המועצה שלה, הילה רובין-שלם. 

בישיבת המועצה הקודמת, שהתקיימה בדצמבר, הודיעה רובין-שלם למנכ"ל העירייה שאין היא יכולה להגיע לקומה השלישית של בניין המועצה, שלא נגישה, משום שהיא חוששת שהדבר יסכן אותה ואת עוברה. הישיבה אכן הועברה למקום אחר, אך באופן חד פעמי, והעירייה מסרבת להזיז את ישיבות המועצה באופן קבוע למקום נגיש.

נכים? לא תוכלו להגיע לישיבות המועצה

הבעיה הנקודתית של רובין-שלם נוגעת גם בבעיה רחבה יותר: מדוע חדר ישיבות המועצה אינו נגיש? האם לתושבי העיר בעלי המוגבלויות אין את הזכות להגיע ולצפות בישיבות, ולהשמיע את קולם? האם לא מן הראוי שישיבות מועצה, הטומנות בחובן עניין ציבורי מובהק, יהיו נגישות לכלל חבריהם ולציבור העיר כולו? (הישיבות, כזכור, אף לא  מצולמות).

מנכ"ל העירייה, בני חזן, שלח מייל לרובין-שלם, בו ציין בפניה כי "לא התקבלו ממך כל מסמכים רפואיים, מהם ניתן ללמוד האם מדובר במקרה נקודתי וחד פעמי, או במקרה מתמשך… באם את זקוקה לסיוע לצורך הגעה לחדר הישיבות, נשמח לסייע". 

הילה רובין-שלם. צילום: קרן גיגי

חשוב להדגיש כי למרות היותה של רובין-שלם חברת מועצה, היא אינה מועסקת על ידי העירייה ועל כן לא נדרש ממנה להעביר לה מסמכים רפואיים. עם זאת, מתוקף תפקידה כחברת מועצה מוטלת עליה האחריות הציבורית והציפייה להגיע לישיבות ולהשמיע בהן את קולה.

מרובין-שלם נמסר: "לא יכול להיות מצב שלא אוכל להגיע לישיבת מועצה שבה אני צריכה לייצג את התושבים, רק כי אני בהריון. אני קוראת לראש העיר ולמנכ"ל העירייה שגרמו לי עוגמת נפש, להזיז את ישיבת המועצה למקום נגיש באופן מיידי ולחברי המועצה לא לשתוק ולא להסכים להגיע לישיבת מועצה כזאת אשר יוצרת אפלייה מגדרית!"

מעיריית קרית אתא לא נמסרה תגובה.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,917 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!