ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

האם נתניהו משבש את בדיקת מבקר המדינה? דרישה לקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה

מזכיר הממשלה יוסי פוקס סירב להעביר חומרים ומסמכים שונים למבקר אנגלמן הנוגעים לעבודת הביקורת על המלחמה. בממשלה ביקשו לעכב את העברת המסמכים בטענה ש"ביקורת שוטפת על ניהול המלחמה תוך כדי ניהול המלחמה תפגע בשיקול הדעת של נבחרי הציבור". ח"כ עופר כסיף ביקש מיו"ר הוועדה לביקורת המדינה מיקי לוי לדון בנושא
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה מיקי לוי

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מסרב לכנס את הוועדה בראשותו לדיון שביקש חבר הוועדה ח"כ עופר כסיף (חד"ש) בנושא "שיבוש עבודת מבקר המדינה על ידי ראש הממשלה". ח"כ כסיף ביקש לקיים את הדיון בעקבות הדיווח כי מזכיר הממשלה יוסי פוקס סירב להעביר חומרים ומסמכים שונים למבקר המדינה מתניהו אנגלמן הנוגעים לעבודת הביקורת על המלחמה.

בתחילת חודש מאי שלח המבקר מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בדרישה למלא אחר חובתם לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת. אנגלמן כתב לראש הממשלה כי משרדו אינו משתף פעולה באופן מלא עם הבדיקה. "העובדה שלמעלה מחצי שנה לאחר הטבח וקרוב לארבעה חודשים לאחר שהודעתי על התחלת הביקורת, צוותי העבודה במשרדי אינם זוכים למלוא שיתוף הפעולה הנדרש בקשר לעבודת משרד ראש הממשלה והקבינט המדיני-ביטחוני בכל הנוגע לאירועים ולהליכים שקדמו להם – משקפת מצב לא ראוי מבחינה ציבורית.

"ההתנהלות האמורה, המעכבת את עבודה הביקורת, אינה מתיישבת עם הוראות הדין, ועלולה לפגוע בעבודת ביקורת המדינה בבואה לבחון את התנהלות כלל הדרגים, ובהם הדרג המדיני, לפני יום 7.10, במהלכו ובתקופה שלאחריו", כתב המבקר אנגלמן. בפועל, מבקר המדינה ביקש מבעלי תפקידים במשרד ראש הממשלה להמציא לו מסמכים שונים הנדרשים לצורך עבודת הביקורת, ובראשם מסמכים הקושרים את ראש הממשלה להעברת כספים שביצע לארגון חמאס.

כסיף בכנסת(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מזכיר הממשלה סירב לבקשה והשיב למבקר כי "ביקורת שוטפת על ניהול המלחמה תוך כדי ניהול המלחמה תפגע בשיקול הדעת של נבחרי הציבור בממשלה ובוועדות השרים הביטחוניות הרגישות ביותר, ותהפוך אותך ממבקר המדינה לשותף פעיל בניהולה בעת מלחמה".

במכתבו ליו"ר הוועדה טען ח"כ כסיף כי "עולה חשש כבד כי מדיניות ראש הממשלה הינה למנוע ממבקר המדינה לממש את הסמכויות הנתונות לו על פי הדין לבחון את 'חוקיות הפעולות, טוהר המידות, הניהול התקין, היעילות והחיסכון של הגופים המבוקרים, וכל עניין אחר שיראה בו צורך'.  לטענת כסיף, "הדבר אף מהווה הפרה לכאורה של החובה המצויה בס' 3 לחוק יסוד מבקר המדינה, להמציא למבקר 'כל חומר אחר שלדעת המבקר דרושים לו לצורכי הביקורת'".

תגובת ח"כ מיקי לוי: "סמכות הוועדה לביקורת המדינה היא לדון בדוחות מבקר המדינה. הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה בנושאים דחופים וידיה עמוסות עבודה היות והוועדה לא הוקמה במשך כשנתיים בתקופת הכנסת הקודמת. כדי לצמצם את הפערים שנוצרו בדיונים על דוחות המבקר, הוועדה המשיכה לקיים דיונים חשובים גם במהלך הפגרה. אני חושב כמו ח״כ כסיף שחובה על משרד ראש הממשלה להעביר את החומרים למשרד מבקר המדינה על פי בקשתו. יש לח״כ כסיף את האפשרות להגיש דיון מהיר לנשיאות ואם יאושר הוועדה תוכל לדון בסוגייה חשובה זו".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת יאיר טאובר

Picture of יאיר טאובר
תל אביבי זה מכבר, אבא של עמליה נשוי לטל וירוק בנשמה. עבדתי במשך שנים במגוון תפקידים בתקשורת המיינסטרים (ידיעות אחרונות, וואלה), שם הכרתי לעומק את התקשורת הממוסדת, על מעלותיה ומגבלותיה. מאמין בכוח של עיתונות ביקורתית, הגונה וישרה להביא לשינוי ומכיר באחריות הגדולה שיש לנו כעיתונאים לכל מילה ומילה.

תגובה אחת

  1. כיתת יורים לחיסול אדולף ביבי ושותפיו הנגלים והנסתרים

    כיתת יורים לחיסול אדולף ביבי ושותפיו הנגלים והנסתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!