ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

השאלה שהקפיצה את ראשת המועצה והסכנות שנשקפות לתלמידי פרדס חנה: צפו בפאנל חינוך

כל המועמדים לראשות המועצה ישבו לשוחח על האתגרים בחינוך, על איחוד אחים, תשתיות והצורך בבתי ספר נוספים. שאלות הקהל עוררו סערה, ראשת המועצה הצביעה על תושבת: "שפכה את דמי ברשת והציתה את זרע הפורענות"
הדפיסו את הכתבה

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך!

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה? הכניסו כאן מייל, כך נדע שאתם איתנו:

על שולחן ראשת המועצה, הגר פרי יגור, שוכב כבר שנתיים דוח חמור מטעם פורום ההנהגה היישובית, שמתאר את הסכנות הבטיחותיות שאורבות לתלמידי היישוב בדרכם לבתי הספר. הטענה המרכזית שעולה מהדוח מאשימה את המועצה בהיעדר הסדרי נסיעות לתלמידים. בחמש השנים האחרונות ניהלה את הנהלת היישוב פרי יגור, אולם היא לא עשתה זאת לבד. לצידה, על ספסלי הקואליציה והאופוזיציה, יושבים מי שמועמדים בעצמם היום לתפקיד שלה. מה הפתרון לטענתם? מה הם חושבים על מצב בתי הספר בכללותם וכיצד יתמודדו עם סוגיית איחוד אחים? 

השבוע (ראשון) התכנסו לראשונה כל המועמדים לראשות המועצה פרדס חנה כרכור, באולם הנחל שבאנדרטת הנחל, לפאנל בנושא חינוך ובדגש על בתי הספר הקהילתיים, שארגנו הוועדים של בתי הספר "פרדס", "רימון", "הבית העגול", "מעיין" ו"הדמורקטי". תחת הכותרת "קהילות בוחרות חינוך", הנחה תושב היישוב, לירז רימון, את אלדד בר כוכבא, יואב קעטבי ולצדו מספר שתיים עינב חסיד, הגר פרי יגור, אביעד סיני ולצידו מספר שתיים יעל כהן פארן, ויוני חכימי ולצידו מספר שתיים אייל כגן שמבקשים לאייש את כסא ראשת המועצה וספסליה. 

המועמדים שהוזמנו לקחת חלק באירוע, התבקשו לשתף בחזון החינוכי של המצע שלהם לחמש השנים הקרובות ובסיום הערב, הקהל הוזמן לשאול שאלות. 

"יש לי שאלה מאוד מאוד ממוקדת", עלתה לדבר תושבת פרדס חנה. "בקיץ האחרון היה אירוע תקיפה מאוד מאוד קשה וחמור פה במושבה", אמרה. "גבר נכנס לחצר של זוג נשים עם תאומות קטנות, שרף להן את הדגל וזרק את הלפיד הבוער לתוך החצר". היא שאלה את המועמדים כיצד הם מתכוונים להתנהל והעלתה את סוגיית הגינוי שלדעת תושבים רבים לא קיבלה במה רחבה מספיק. 

קעטבי התעקש שכן יצא גינוי. לאחר מכן ראשת המועצה אמרה: "אך אחת ואף אחד לא צריכים לחשוש במרחב הציבורי". אלא שאז, היא הפנתה את תשומת הלב לתושבת היישוב: "אבל כאן, בבמה הזו, אני מבקשת להפנות את אור הזרקורים למי שיושבת שם שלצערי שפכה את דמי ברשת והוציאה את דיבתי ברשת. מי שהצית את זרע הפורענות זו את", אמרה והצביעה על התושבת.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

עיתונות חופשית ואמיצה במימון ציבורי יכולה להשפיע, גם בעיר שלך! 

רוצים שנצליח לעשות זאת בכל עיר, כל השנה?

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

8 תגובות

  1. תחבורה בחלק המערבי של פרדס חנה באזור הדר סנטר על הפנים!
    2 אוטובוסים נדרשים כדי להגיע לרכבת.זבל מתגולל ברחובות חשוף לעייני כל.
    סלילת מדרכות שמעתם על ההמצאה הזאת?
    הלו מה נסגר עם המועצה ההזויה הזאת????

  2. בואו נודה על האמת המועצה נכשלה ,נכשלה בזמנו בעניין חקלאי ובעניין המדרשיה נכשלה במקום לחזק את חקלאי ומדרשיה הביאו מוסדות חינוך פרטים וחברים כולכם כהנתם במועצה שהתקבלו החלטות שונות כך שהציון בנושא חינוך ואגב גם תחבורה ותשתיות הוא מינוס אחת הישוב במשך הקדנציה השונה רק חזר אחורה .. חוץ מחניכת גנים ציבוריים וטכסים

  3. נו ו? ומה עם ההמשך הנדרש של הכתבה? אין התיחסות נאותה לכך שמדובר בהתנהגות בריונית, ובהאשמות שווא של הגר שלא היתה מסוגלת להתמודד כראוי עם השאלה ולא לקחה אחריות. אין תגובת דובר.ת מועצה…. הכתבות האלו רדודות, שיטחיות, אין מחקר, אין עומק. מה נסגר אתכן.ם? ועוד לקחתן.ם כסף מא.נשים. תתביישו.

  4. אתם אכזבה גדולה. הכתבות שטחיות רדודות ללא תחקיר מעמיק. הייתי מהראשונים להסתער על גיוס המונים לטובת הפרויקט ואני ממש מצטערת על כך. לא נעשה שום תחקיר עומק באף כתבה. נדמה שהכתבת מתעניינת ברכילות ששל המועמדים ולא בתחקיר עומק על תפקוד המועצה והמועמדים. הכתבות לא מאומתות והכל מאוד רדוד. גם כאן בכתבה הזו לא טרחתם לבדוק אם אכן היה גינוי בעמוד המועצה ( לא היה גינוי). ישב מועמד שהבטיח שיבנה בתי ספר מכספי ארנונה של אזור תעשייה דבר שלא אפשרי על פי חוק מכיוון שלא התייחס להליך הכרה בצורך של משרד החינוך. ביצור אתם אכזבה גדולה.

    1. איזו אכזבה משקוף . כתבות רכילות בלי שום נסיון להגיע לאמת. כגוף עיתונאי מדוע לא המשכתם לברר את העניין? האם יצא גינוי או לא? מה השתלשלות הארועים? כל הכתבות כל כך רדודות וללא שום מאמץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה יהיה עם ההבטחות של הפוליטיקאים אחרי שהקלפיות ייסגרו?

אנחנו רוצים להציב עיתונאי/ת במשרה מלאה בפרדס חנה כרכור! 🤩

אבל כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לדעת שאתם איתנו.

אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!