ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

בזמן שנתניהו שותק, המיניונים מגלגלים את האשמה לדרג המקצועי

בחודשים של ההפיכה המשטרית נתניהו בעיקר שתק, ונתן לשליחיו בממשלה ובקואליציה לעצב את הנרטיב הציבורי באמצעות הפצת פייק ניוז, הסתה, והגשת הצעות חוק "פרטיות". גם עכשיו, נתניהו לא עוצר את מכונת הרעל • דעה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

בנימין נתניהו מוסר הודעה לתקשורת ביום הראשון למלחמת סוכות (צילום מסך מתוך שידורי לע"מ)

עד ל-7 באוקטובר, המטרה המרכזית של ראש הממשלה נתניהו הייתה לבטל או לעצור את ההליכים הפליליים נגדו, או לבחור את השופטים שידונו בתיקים ובערעורים שיוגשו עליהם. עתה, נוספה מטרה נוספת לנתניהו והיא למנוע הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את אחריותו האישית לאחד מהאסונות החמורים ביותר בתולדות המדינה.

נראה שנתניהו אינו רק חושש שייאלץ להתפטר, אלא גם שלאור האובססיה שלו ל"מורשתו" הוא אינו רוצה שוועדה ממלכתית רשמית תלכלך אותה. כל עוד שאין הכרעה רשמית של ועדה ממלכתית, נתניהו יכול לטעון בפני עצמו ומעריציו שמדובר רק בביקורת של "שמאלנים" ש"שכחו להיות יהודים". הכרעה של ועדה ממלכתית עלולה להפוך אותו לפרסונה נון-גרטה ואף לקלקל את תוכנית הפנסיה המפנקת שלו באמצעות מכירת הרצאות.

בחודשים של ההפיכה המשטרית נתניהו בעיקר שתק ונתן למיניונים שלו בממשלה ובקואליציה לעצב את הנרטיב הציבורי באמצעות הפצת פייק ניוז, הסתה פראית נגד מערכת המשפט והמפגינים נגד ההפיכה, והגשת הצעות חוק "פרטיות" אנטי-דמוקרטיות ומטורללות. מאז ה-7 באוקטובר נתניהו שוב בעיקר שותק ונותן למיניונים לגלגל ממנו את האשמה לדרג המקצועי.

למשל, אתמול ח"כ אלמוג כהן ממפלגת "עוצמה יהודית", אמר בראיון ליעקב אילון בערוץ הכנסת "אני לא מחפש אשמים כרגע, אני כן מתכוון לדבר על יהירות של אנשי מקצוע, שגרמו לכולנו להירדם בשמירה". שרת התחבורה מירי רגב אמרה "הייתה כאן קונספציה מוטעית של מי שהביא אותה. הדרג המדיני לא מקבל החלטות סתם ככה בקבינט. יש שב"כ, יש מוסד, יש אמ"ן. מנהיגות צריך להגיד אני שומע מה אנשי המקצוע אומרים. אף ראש ממשלה לא יכול להחליף את הגופים האלה".

מירי רגב ואלמוג כהן (צילומים: פלאש 90)

לעיתים מגלגלי האחריות מפרסמים בדיעבד התנצלות או טוענים שדבריהם הוצאו מהקשרם, אבל המסר של מכונת הרעל כבר עבר. כך למשל שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, שהתנצל אחרי שאמר בראיון לגל"צ "להתנצל? על מה?".

אם נתניהו היה רוצה, הוא היה יכול לצאת בהצהרה חד-משמעית שהוא האחראי הראשי לאסון ולהודיע שהוא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים, במוקדם או במאוחר, או לכל הפחות לקרוא באופן פומבי ופרטי לכל המיניונים לעצור באופן מידי את הקמפיין נגד הדרג המקצועי.

ההתנהלות שלו חמורה על אחת כמה וכמה מאחר שראשי הצבא והשב"כ – שכבר הצהירו שהם אחראים אישית לאסון ויישאו באחריות – אמורים להמשיך בניהול המערכה מול החמאס תחת נתניהו בידיעה שהוא בעיקר עסוק בימים אלה בגלגול האחריות אליהם, הן לגבי מניעת מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר והן לגבי המענה המדינתי האיטי והלקוי מאז.

במהלך הביקור של הנשיא ביידן תועד רגע מביך שבו ראש הממשלה נתניהו נראה חוסם באמצעות ידו את דרכו של הנשיא הרצוג לנשיא ביידן. אחד מהרגעים המביכים של הנשיא ב'וזי הרצוג בהתמודדותו לראשות הממשלה מול נתניהו ב-2015, היה כאשר הוא כשל בלשונו ואמר שישמור על "נתניהו מאוחדת". בתגובה נתניהו גיחך.

בימים אלה, נראה שהנשיא הרצוג, על אף סמכויותיו החוקיות המוגבלות, מגלה אחריות ועושה כל שביכולתו כדי למנוע מהתפרים של המדינה והחברה הישראלית, שנתניהו פורם ללא הפסקה, להיפרם לחלוטין. לעומת זאת, במקום שנתניהו יעצור את מכונת הרעל הוא עצמו רק ממשיך לדאוג לשמור על "נתניהו מאוחדת".

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תגובה אחת

  1. משחיתייהו הנזק הרס את המדינה עם דם על הידיים-ל ך לעזה זזל עכשיו עם הממשלה המטונפת וגלנט ה ז ב ל .!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!