ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הכרטיס במחלקת עסקים שעלה 24 אלף שקל: רעיית יו"ר הכנסת מיקי לוי מצטרפת לכל משלחת

בארבע משלחות הצטרפה רעיית היו"ר וכרטיס הטיסה שלה שולם מכספי הציבור • התקנות מתירות כיום לרעיית יו"ר הכנסת להצטרף לכל טיסה, אך יש לתהות - האם זו הוצאה מוצדקת? תגובת יו"ר הכנסת: "היא שותפה פעילה בביקורים, יש לה תפקיד משמעותי"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

יו"ר הכנסת מירי לוי ורעייתו (משמאל) במשלחת רשמית (צילום: באדיבות לשכת יו"ר הכנסת)

משלחת גדולה למדי מטעם כנסת ישראל טסה לארה"ב בחודש מרץ השנה. המשלחת שהתה שם ארבעה ימים ובה נכחו ראש המשלחת יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), ח"כ אפרת רייטן מרום (העבודה) ועוד חמישה אנשי צוות מהכנסת. הייתה גם מצטרפת נוספת: רעייתו של יו"ר הכנסת, נורית לוי. בעוד שרוב אנשי הצוות טסו במחלקות זולות יחסית, כרטיס הטיסה שלה לארבעה ימים היה במחלקת עסקים, כמו יתר חברי הכנסת, ועלה למשלם המסים 7,632 דולר (כ-24 אלף שקל). 

האם זו הייתה הוצאה מוצדקת? חשוב להדגיש כי כל הטיסות אושרו כחוק לפי החלטה מסודרת שאפשרה לשלם את הוצאות הטיסה והשהייה של בני הזוג של יו"ר הכנסת. שם נקבע כי הכנסת תממן את "הוצאות טיסה והוצאות מלון בעבורו ובעבור בן זוגו המצטרף אליו". הדבר מותר גם בטיסות הנשיא ורה"מ. אך גם אם זה מותר היום, ייתכן כי למעט מקרים חריגים יש מקום לבחון לעומק את הצורך האמיתי בשילוב בני ובנות זוג של רה"מ, נשיא ויו"ר הכנסת במשלחות יקרות. שרים, לדוגמה, לא יכולים להזמין את בני הזוג שלהם לטיסות בחו"ל על חשבון הציבור. אם בני הזוג מצטרפים עליהם לכסות את ההוצאות שלהם.

רעיית יו"ר הכנסת (במרכז) בביקורה בארה"ב (צילום: באדיבות לשכת יו"ר הכנסת)

בלשכתו של לוי הדגישו בתגובה כי הנסיעה מוסדרת בנוהל והסבירו ש"בדומה לרעיית הנשיא ורה"מ, לרעיית יושב ראש הכנסת יש תפקיד משמעותי וחשוב בביקורים מדיניים רשמיים. רעיית יו"ר הכנסת היא שותפה פעילה בביקורים אלו, לרוב יחד עם בנות ובני הזוג של ראשי הפרלמנטים המארחים".

טסה לכל משלחת

הטיסה לארה"ב אינה חריגה: מהנתונים שנמסרו ל"שקוף" במסגרת בקשת חופש מידע עולה כי רעייתו של לוי התלוותה אליו לכל טיסה בשנה האחרונה. באוקטובר 2021 היא טסה לשלושה ימים למשלחת ליוון – עלות הכרטיס 767 דולר (כ-2,500 שקל), בינואר היא טסה במסגרת משלחת לגרמניה בעלות כרטיס של 1,388 דולר (כ-4,400 שקל). לאחרונה טסה עמו לצרפת בעלות של 2,517 דולר (כ-8,000 שקל). הטיסה לארה"ב עלתה סכום גבוה למדי, גם ביחס לכרטיס טיסה במחלקת עסקים – כאמור כ-24 אלף שקל. 

בנוגע לטיסה לארה"ב מלשכתו של לוי נמסר כי "בנוגע למשלחת לקונגרס האמריקאי, בשל סדרה של פיגועים ובפרט הפיגוע בבני ברק, יו"ר הכנסת החליט לקטוע את ביקור העבודה המדיני הידידותי בארה"ב, שכלל פגישות מדיניות, ארוחת ערב וטקס חגיגי. יו"ר הכנסת ביקש לשוב חזרה ארצה עם רעייתו וחשב שאין זה ראוי עבורו להמשיך בביקור לאור המצב ולכן עלות הכרטיסים התייקרה".

בלשכה הדגישו כי "יש חשיבות מיוחדת בנוכחות של רעייה בארוחות רשמיות, פגישות עם הקהילה היהודית ובתי ספר יהודיים, טקסי זכרון ופגישות מיוחדות שהתקיימו בארבעת הביקורים המדיניים אליהם יצא יו"ר הכנסת במהלך הקדנציה. יש לציין כי בביקורי גומלין רבים שנערכים בכנסת, נהוג כי מצטרפים בני הזוג של נשיאים ויושבי ראש פרלמנטים מרחבי העולם".

המלווים הקבועים

מעבר לרעייתו של לוי, שני אנשי לשכה קבועים שלו הצטרפו גם הם לכל המשלחות: הדובר גיא לוי והיועץ אמיתי יאנג. אלו הצטרפו מתוקף תפקידם אבל טסו במחלקות התיירים הזולות. ודווקא המצטרפים המזדמנים צ'ופרו במחלקות היקרות. 

עלות הכרטיס של מזכירת הכנסת בטיסה ליוון הייתה 904 דולר (כ-2,900 שקל). ח"כ דוד ביטן מהליכוד ומנכ"ל הכנסת גיל סגל טסו גם הם לגרמניה במחלקת עסקים. בטיסה לארה"ב השתתפו גם ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) – עלות הכרטיס שלו הייתה 6,807 דולר (כ-22 אלף שקל) ושל ח"כ אפרת רייטן מרום (עבודה) 6,219 (כ-20 אלף שקל). ראש הסגל של יו"ר הכנסת השתתף גם הוא בטיסה הזו, שעליה שילמנו 4,408 דולר (כ-14 אלף שקל).

יו"ר הכנסת ורעייתו (משמאל) בביקור בבית ספר של הקהילה היהודית בפריז (צילום: באדיבות לשכת יו"ר הכנסת)

איך נבחרו דווקא חברי הכנסת האלו להצטרף? לשכתו של יו"ר הכנסת טוענת כי הקפיד להציע גם לחברי אופוזיציה להצטרף לכל ביקוריו. "בביקורים של משלחות פרלמנטריות נהוג שמצטרפים חברי כנסת ביחד עם היו"ר כדי לקחת חלק בשיח הפרלמנטרי ובאירועים השונים ולהציג את מגוון הדעות בדמוקרטיה בישראל", מסרו שם. "לזהות חברי הכנסת שמצטרפים יש מגוון שיקולים. החל מהיותו של הח"כ יו"ר קבוצת הידידות בכנסת עם המדינה אליה הנוסעים, הרצון לכלול גם חברי אופוזיציה וגם קואליציה כדי להציג מגוון דעות וכן עיסוקו הספציפי של חבר כנסת בנושא רלוונטי שעולה בביקור. יש לציין כי בכל אחד מהביקורים שאליהם התלוו חברי כנסת, היו"ר תמיד פנה גם לחברי האופוזיציה וגם לחברי קואליציה". 

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

32 תגובות

  1. צביעות נוראית, נהנתנות חזירית,
    כשהיו באופוזיציה כל דבר קטן הטריד אותם
    עם הכח בא התאבון,
    ולזכור את הילדים של בנט שהזמינו אוכל ב 74,000 ₪ וכולם שותקים
    אני מתגעגע לשמפניות

      1. כול עוד זה הם כמו גמל לא רואים את הדבשת שנים צועקים על ביבי וביבי ובסוף הם השתינו מהמקפצה

  2. מקרוב , רעייתו של מיקי לוי משועממת שמנסה להיות גדולה סטייל נשות רוהמ , נשיא וכו , מגיעה תכופות ללשכה ולכנסת עומדת על כך שהיא משתתפת בכל טקס בכנסת ומחוצה לה ובטח שבחו״ל , זה הפרצוף של מיקי לוי הצרחן שהתגלה ככישלון מוחלט שלא מינה אף לא אחד בכנסת אלה כולם מינויים של יאיר לפיד , שדרדר את הכנסת בכל קנה מידה , ששנוא על עובדי הכנסת כפי שמעולם יור לא היה שנוא , מעניין למה תחשבו לבד , רמה נמוכה של אדם ורמה נמוכה של רעייתו והרי לנו התוצאה .

  3. האם יש נתונים לגבי טיסות של רעיות יושבי ראש הכנסת הקודמים משנת 209 עד 2021?

    1. עוד ביזיון של ניבחר שמבזה את יושבי ראש הכנסת שהיו בעבר עד לבזוי הזה שניקרא מיקי לוי

  4. קצת צניעות חסרה מאוד במסדרונות הכנסת .
    אפילו להלוות המלכה טסו בטיסות סדירות
    רגילות.

    1. "ממשלה נקייה וממלכתית."
      אכזבה עמוקה מההתנהלות הבזבזנית כשמעמד הביניים קורס.

    2. מיקי לוי, אדם מושחת מיסודו.
      עוד מעט ייזרק לספסלי האופוזיציה וימשיך לצרוח.

  5. מריך לזכור שמחיר הטיסה לארהב שווה ערך ל- 10 קיצבאות אזרח ןתיק שלא השתנו כבר עשרות שנים. אוי סליחה נדמה לי שעלו ב-6 שקלים.
    חוגגים על הכסף הציבורי ומי שקובע את החוקים הם במקרה חברי הכנסת שדואגים לפנסיות שמנות עבורם ולמשכורות הזויות. אי אפשר לקרוא לזה שחיתות אבל אפשר לכנות את זה שחיתות שלטונית. חבר כנסת מקבל צ'ופרים גם לאחר שסיים תפקידו אחרי שהמדינה ריפדה אותו היטב. למה? לא קיבל מספיק?

  6. שתשלם מהכיס שלה אם היא רוצה לייצג את מדינת ישראל.
    היא לא נראית כמו אחת שחיה על פת לחם ומרגרינה.
    מספיק לחלוב את משלם המיסים!!!

    1. לא צריך להתייחס לעבר. הבטיחו ממשלה נקייה.
      מה איכפת מה היה? אם אין משהו נבון להגיב, לא חייבים להגיב.
      השאלה מה עכשיו.

      1. קלמנט היקר,
        תודה על הברכה אבל, תודה עוד יותר גדולה על המאמר של שפטל בקשר לפסקת ההתגברות של נבחרי העם נגד הקליקה האנטידמוקרטית הזאת. זה עוד יותר נחמד שהוא כתב את התגובה שלו ב- 10-11-2022 שעה 13, ואני כתבתי את שלי יום לפני כן….התרופה האמיתי זה כאמור לאסור על הבגץ מלחוקק וכפי שכתבתי בתגובה לפי רמן רב, "הוא חייב לשפוט אך ורק על פי החוק הישראלי (ובנלאומי) כנהוג בשוויץ.

        "" 9-11-2022. ערוץ 14: השר גנץ מסכם קדנציה: מוטרד מאוד מהכוונה לחוקק פסקת התגברות "
        תגובה שלנו :
        מדהים מה שעושים ליהודים בארץ הזאת : במדינה מתוקנת היו מעמידים פאנל של עשרה פרופסורים מומחים למשפט חוקתי שידונו באחת הסוגיות הכי חשובות במשפט החוקתי "בית המשפט העליון והדמוקרטיה" . כאן, כשלא מעמידים פאנל של ליצנים בפריים טיים בערב שישי, הם מביאים גנראל שכל גאוניותו הצבאית שווה כקליפת השום בתחום הזה . נכון, זה נמשך כבר מעל לשבעים שנה עד שאלוהים שלח את החמור שלו- מתאגרף חלול מוח לגנוב את השלטון וכך העם התעורר …. כך,
        לגופו של עניין, כל "הדאגות" מחקיקתה של "פסקת ההתגברות" שתבלום מעט את כוחו האין סופי והאנטי דמוקרטי ביסודו של הבג"ץ, בעצם , "מועצת החוקה" ש "משום מה" אפילו מסרבת לקרוא לעצמה בשמה הנכון (*), הן ספין, דמעות של תנין , על מנת שהעם יחשוב שהוא ניצח בגדול כאשר בעצם- אם זה יהיה השינוי,- הוא יצא ליצן !!! למה ? כי ביחס לפשעיו, הבג"ץ היה צריך לעוף כמו שעפו נוכלים כמוהו במקומות אחרים בעולם (**)- פיטורין מידיים לכל הקבוצה הזאת*… כך, ש"פסקת ההתגברות" היא בעצם מתנה ענקית לעומת מה שהיה מגיע לו. במילים אחרות , בשבילו זה הרע במעוט, מיעוטו !!! מכאן נצחון גדול …
        פרץ מאופקים (CH).

  7. שלא איכפת לי מי נוסע אם זו הגברת לוי או החתול שלהם. מה שחמור בעיניי הוא שכל נבחר ציבור מתייחס לכסף ששילמו האזרחים חלקם במאמצים רבים כאילו היה זה כספם הפרטי והם אמונים על מה ייעשה בו. הם נבחרי ציבור! הכסף הוא של הציבור. הזלזול הזה הוא מה שהורג אותי. ואולי זה היבריס – אני מעל לכולם.

  8. הצניעות והכבוד לציבור ממש לא מחייב כל הוצאה גם אם היא מופיעה כ'פריוילגיה' של משרת ציבור כ ח"כ .
    תמיד עולה המחשבה כיצד ניתן לתקן עוול חברתי בסכום הכסף הזה.
    מיקי לוי היה טהור בעמך

  9. בואו. 700 דולר זה לא כזה הרבה לטיסה בביזנס וגם 1500 דולר זה לא הרבה.
    7000 דוןר זה הרבה, אבל הוא הסביר שהיה צורך לחזור לארץ דחוף בגלל הפיגועים. רדו ממנו.
    זה מאוד סביר שאישיות בכירה טסה לביקורים רשמיים עם בן הזוג. ככה זה בכל העולם.

    1. אולי בכל העולם אולי לא אבל כל העולם לא נמצא בדיפ שיט כמונו ועל נבחרינו להציג, זו דעתי, ניקיון כפיים מעל ומעבר

    2. נכון אבל אם הם היו עושים את עבודתם ביתר השנה היינו מבינים. יוקר המחיה הוא על ב"זכות" ובאשמת הפוליטיקאים ומפה נובע הזעם. בעבור ביצועים חלשים אנחנו מוכנים לשלם מעט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!