ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

רק חצי דירה בת"א? ברגע אחד מרב מיכאלי חשפה עיוורון חברתי

יו"ר מפלגת העבודה סיפרה ב"כאן 11" שהגב הכלכלי שלה לא משהו. בדיקה קצרה מגלה: יש לה חצי דירה בתל אביב ומשכורת של יותר מ-50 אלף שקל בחודש. יכול להיות שלמנהיגת מפלגת הפועלים אין מושג מי האנשים שלמענם היא נלחמת? דעה
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

גב כלכלי לא משהו? לא בדיוק. מיכאלי בריאיון בכאן 11 (צילום מסך)

מהי העצה הכלכלית הכי טובה שתתנו לבתכם או בנכם? הנה התשובה של יו"ר העבודה מרב מיכאלי: "לגדול להורים עם כסף", אמרה בתוכנית הריאיונות של שאול אמסטרדמסקי בכאן 11, "בוחרים מהכיס". "זה תמיד עדיף כשיש לך גב כלכלי. הוא (הבן של מיכאלי, נ"נ) יש לו אבא שמספק לו – אני מאמינה – גב כלכלי סביר. אם הוא היה צריך לסמוך על אמא שלו – זה לא נורא, לא הכי גרוע אבל גם לא.. לא..". לא מי יודע מה, התכוונה כנראה לומר.

המשפט הזה הציק לי. לא רק בגלל התשובה חורצת הגורלות שלה, שלא מעניקה אף תקווה למי שלא נולדו במעמד הנכון. אלא בגלל העיוורון המשווע של יו"ר מפלגת העבודה ביחס לעצמה: האם למרב מיכאלי לבדה, ללא ליאור שליין, באמת אין גב כלכלי שילד יכול לסמוך עליו כדי לחיות בביטחון כלכלי בישראל? 

הריאיון המלא עם מיכאלי בכאן 11

בואו נבדוק את זה. שכר של שרה בישראל, נכון להיום, הוא 50,673 שקל ברוטו בחודש. לא רעבה ללחם, וגם לא ללחם כוסמין. אבל משכורת היא לא הכול בחיים – כדי לקנות דירה בישראל יהיה לבנה הרבה יותר קל אם תוכל לסייע לו בהון משמעותי. אם כך, עד כמה משמעותי ההון שלה? כיוון שמיכאלי פועלת בשקיפות בשנים האחרונות (שירות מצוין לציבור, יש לציין), היא הסכימה לחשוף את המידע הזה – בין היתר לבקשות "שקוף".

בהצהרת הון שנתנה ל"תוכנית חיסכון" ב-2015, לפני שבע שנים, הונה הוערך ב-1,642,829 שקלים. היא בעלים של "חצי דירה" להגדרתה בצפון תל אביב, אותה היא חולקת עם אמה. שווי הדירה שלה הוערך בזמנו (2015) בכ-3.5 מיליון שקל. לפי ממוצע עליית מחירי הדיור בישראל (נתוני הלמ"ס), הדירה שווה היום 5.2 מיליון שקל. וזו בוודאי הערכת חסר.

האינטרסים הכלכליים שחשפה מיכאלי לבקשת "שקוף" ב-2021

התמונה ברורה: הבן של מרב מיכאלי בהחלט גדל במשפחה הנכונה. לצערי, אמסטרדמסקי לא הבהיר זאת לצופים ולא התעקש ושאל אותה: מה גורם לך, פוליטיקאית שעוסקת בפערים הסוציו-אקונומיים בישראל, לחשוב שהגב הכלכלי המפואר הזה הוא "לא נורא, לא הכי גרוע, אבל גם לא.. לא…" כשאת ניצבת בעשירון העליון של ישראל? יכול להיות שהתרחקת עד כדי כך ממי ש"חצי דירה" בתל אביב היא דבר שאינו מעז לחלום עליו? 

היחס של מיכאלי למיקום החברתי שלה ושל משפחתה מקומם, כי הוא מדגים עיוורון מוחלט, בייחוד כשהיא זו המעוניינת לפקוח את עיני העיוורים לחלוקה הלא הוגנת, לשוויון ההזדמנויות הלקוי. אין לי ספק שמיכאלי חשה היטב את יוקר המחיה – כשהיא חיה בעיר הכי יקרה בעולם. זהו יוקר כה מופרך, עד שילד כמו הבן שלה באמת ובתמים אולי יצטרך קצת להתאמץ אם ירצה בבגרותו לגור ליד הוריו. 

פספס את השאלה. אמסטרדמסקי ומיכאלי בריאיון בכאן 11 (צילום מסך)

בסיום הפרק אמסטרדמסקי שאל את מיכאלי, כעיתונאית לשעבר, מה היא הייתה שואלת את עצמה לו הייתה במקומו. היא צוחקת ואומרת בכנות שחשבה שיחטט בהון שיש לה, ושוב ציינה בהצטנעות את המשכנתא וה"חצי דירה". בכך הזכירה לאמסטרדמסקי את התפקיד העיתונאי שפספס, אך גם חיסלה כל אפשרות שתשובתה מתחילת הפרק הייתה פליטת פה לא מייצגת. ייתכן שלמנהיגת מפלגת הפועלים באמת ובתמים אין מושג איך זה לחיות בלי גב כלכלי ומי הם האנשים שעבורם היא נלחמת.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת נעמי נידם

נעמי נידם
העורכת הראשית של אתר "שקוף". עיתונאית, גרה במצפה רמון. עברתי בתקשורת המיינסטרים וגם בעצמאית, מהעיתון הצבאי "במחנה", דרך עריכה ב"מקור ראשון", באתר החדשות nrg, ובהמשך כתחקירנית ב"עושים סדר" וככתבת ב"שיחה מקומית".בשנים האלה למדתי על בשרי כמה כוח יש למילים. הוא יכול להיות הרסני, והוא יכול להיות מהפכני. מאושרת מכך שבחרתי לנטוש את הרייטינג, את הדיווח המהיר והשטחי של אתרי החדשות - וליצור ב"שקוף" עיתונות חוקרת שמשנה את המציאות.

14 תגובות

  1. לא ברור מה הקשר בין זה לבין שקיפות. היא פרסמה הצהרת הון ואת זה אתם מקדמים, אז מה העניין להיתפס לאמירה גם אם היא מנותקת

  2. אני דווקא כן מעריך ,את מה שעשתה במשרד התחבורה כולל הנסיעה חינם לגימלאים מעל גיל 75 ,מה שקודמיה לא עשו שנים

  3. זה נכון שיש ניתוק מסויים וחוסר יכולת להזדהות באוטומאט עם עשירונים תחתונים, שגדלו לרב הסביבה מאד שונה מזו של מירב מיכאלי והרבה מאלה שנחשבים היום ״ישראל הראשונה״. ביחס לקהילה בה התחנכה, מירב מיכאלי לא התעניינה כנראה בלצבור רכוש אחרת היתה כיום עם הרבה יותר. נראה שהתמקדה בקריירה וברצון להשפיע. רק אנשים כמוה, עם בחירה מודעת לא להתרגז בצבירת הון יכולים להוות מורה דרך לאלה שלא שפר גורלם ונולדו למשפחות דלות אמצעים. ״ישראל השניה״ בעצמם מתוך לנסות להראות את אורח החיים דל האמצעים והעני, לא מבחירה, כדרך חיים מנחה לא יביאו לשינוי אלא להתחפרות ברגשי נחיתות ושנאה. המנהיגים שלהם מלעיגים את ההשכלה, את המנהל התקין זה ייקדם אותם רק שהמדינה תהפוך למאפייה של עולם שלישי.

  4. תרדו ממנה (ממש לא כוס התה הפוליטית שלי!)
    משכורת יפה יש לה, מאחר והיא חברת כנסת ושרה בממשלה. אבל אין לה "קביעות" והמצב הזה יכול להשתנות בן רגע. גם אין לה וותק בתפקיד שאיפשר לה לחסוך. משכורת דומה יש גם לדיסטל אטאבריאן, מירי רגב, גילה גמליאל ועוד כמה חברות כנסת אחרות, כולל כל אלה שהצביעו נגד הגדלת הקצבה לקשישים ונגד הפלות וכו'. יענו "חברתיות"…
    וחצי דירה בתל אביב זה יפה אבל זה לא וילה בקיסריה ושני בתים בשכונות יוקרה בירושלים… או אפילו דירת יוקרה בירושלים ווילה בספסופה!

    1. אישה שהיא כולה זיוף , "אין לה וילה בקיסרייה…." מה לעשות שיש לה רק תעודת בגרות בעוד ההוא מקיסריה בוגר בהצטיינות 2 האוניברסיטאות הטובות בעולם. כמו כן רצוי להזכיר שגם אם הגברת מיכאלי לא תבחר שוב לכנסת היא זכאית לפנסייה תקציבית מעוררת קנאה וזאת מבלי לקחת בחשבון את הקשרים אותם עשתה בהיותה חברת כנסת .אל תרחם על אף חבר כנסת שסיים את תפקידו כולם הפכו עשירים / מבוססים יותר לאחר פרישתם מכפי שנכנסו לכנסת .

      1. קשקוש בלבוש ! אין פנסיה תקציבית לחברי כנסת ושרים ! ומה בין ההשכלה להכנסות ? אתה סתם שונא אותה ומכך גם תגובתך מתחילה במה שמתחילה, איש דוחה!

  5. הטור הזה שלכם הוא ממש פייק. היא לא אמרה שהיא מסכנה, היא אמרה שבן זוגה מרוויח יותר. אני לא מצביעה לה אלא לכם, אבל הפעם אני קצת נבוכה מזה!

  6. זה היה משפט שנאמר בהשוואה לבן הזוג
    שלה, בהינתן ששניהם צמחו מאותו תחום עיסוק זה גם מובן, לא חושב שזה נראה אטימות

  7. ראיתי את הסרטון ובאמת היא לא מתבטאת בו בצורה הכי ברורה והתוכנית הכלכלית שלה מאוד מעורפלת, אבל בהתייחס להערה בסוף הכתבה על הגב הכלכלי, אני חושב שהיא התכוונה שאם רק היא הייתה צריכה לדאוג לאורי, אז נכון שהיא מקבלת משכורות ברוטו שנחשבת ענקית, אבל חשוב לזכור שדירה שלא משכירים היא לא נכס אלא התחייבות, וכן יש לה משכנתא ותשלומים והוצאות כמו כל אזרח בישראל וילד בישראל עם הוצאות על בייביסיטר גנים ורמת חיים שאנחנו מאחלים לילדים שלנו זה בכלל לא זול, ואמנם אנחנו מודעים להכנסות שלה כי היא כן חברת כנסת שקופה שזה הדבר הכי חשוב והחזון שלכם פה בשקוף אבל אנחנו לא באמת יודעים על ההתחייבויות וההוצאות הכספיות שלה.

    1. דירה שלא משכירים אפשר למנף, לקחת משכנתא (עד לא מזמן בריבית סופר זולה) ולהשקיע את הכסף (רכישת דירה אחרת וכו׳). דרך אגב צורם שמישהי שהיתה לפחות עשור אחת מהטלנטים הבולטים ועבדה ברדיו ובטלוויזיה, לא חסכה סכומים משמעותיים ובוז בזה הכל.

  8. מסתדר לי לחלוטין.

    בשנה האחרונה בעת היותה שרת התחבורה מירב מיכאלי הצליחה להוכיח שהיא ומפלגת העבודה משרתים אך ורק את תושבי המרכז. כאדם שגר בפריפריה אני קורא איך היא מתגעה על כך שהקימו מחלף שיוריד את הפקקים ברמת השרון בעוד אני יודע שהיא ביטלה את פרויקט הרחבת כביש 65 מעפולה למחלף גולני שגובה קובנות נפש כבר שנים רבות.

    את הקול שלי מפלגת העבודה לא תקבל ואני קורא לכל תושבי הפריפריה באשר הם להמנע מלתמוך במפלגה הסקטורילית הזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,913 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!