ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

פגישות עם קוקה קולה ונטפליקס: תומר אביטל יצא להציץ ביומני הח"כים

מה יש ביומן הפגישות של מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ולמה דוד ביטן לא זורם עם מאמצי "שקוף"? צפו בסיור בעקבות הח"כים השקופים
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תומר אביטל יצא למשכן הכנסת בעקבות היומנים השקופים

יומנים שקופים מאפשרים לציבור לפקח מקרוב על עבודת נבחריו, לבחון לאילו נושאים הקדישו הכי הרבה תשומת לב ומי האנשים שזכו לפגישה על חשבון הזמן היקר שלהם. האם הגיעו לכנסת, יצאו לסיורים או השאירו ימים ריקים מפגישות? כמה זמן הקדישו ללוביסטים ולנציגי חברות, וכמה לארגוני החברה האזרחית?

מדובר בנושא דגל ש"שקוף" מקדם כבר שנים, גם בכנסות הקודמות. בהיעדר חוק שמחייב את פרסום היומנים או נוהל שמסדיר את אופן הפרסום, חברות וחברי הכנסת פרסמו את היומנים באופן וולנטרי, ובחרו, כל אחת ואחד, בדרך המתאימה להם לעשות זאת. לאחרונה אף פנה ביוזמתנו ח"כ מוסי רז למנכ"ל הכנסת וביקש להסדיר את פרסום היומנים ולאפשר שיתוף שלהם באתר הכנסת. פתרון כזה יעזור לח"כים לפרסם את היומנים, יעודד ח"כים נוספים לעשות זאת ויקל על הציבור לעיין במידע. אך למרבה הצער, בלשכת מנכ"ל הכנסת דחו את הבקשה בטענה שהדבר עלול "לגרור בקשות נוספות שיפגמו באחידות".

שבעה מחברי הכנסת ה-24 מפרסמים את הפגישות שלהם לציבור, ועוד ועוד ח"כים מבקשים להצטרף ולהשקיף גם הם את יומניהם. מוסי רז (מרצ), ולדימיר בליאק, משה טור-פז, נירה שפק וענבר בזק (יש עתיד), ח"כ נעמה לזימי (העבודה) וח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) כבר פרסמו את היומנים והתחייבו להמשיך לפרסם אותם בקביעות.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת תומר אביטל

תומר אביטל
מייסד-שותף, לשעבר כתב ועורך ב"שקוף".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,910 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!