ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

פרס כנרת לתקשורת הוענק לתומר אביטל

הפרס ניתן הפעם לעיתונאי עצמאי, בין היתר על כך שהוא "נאבק בקשרי הון-שלטון ובמניעים נסתרים". ועדת הפרס ציינה כי "שקוף עוסק בעיתונות נקייה מאינטרסים מסחריים". בוועידה הוענק גם מפעל חיים לגדעון אלון
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

תומר אביטל מקבל את הפרס. צילום: מכללת כנרת

תומר אביטל, מייסד-שותף "שקוף", זכה בפרס כנרת לתקשורת 2021. ועדת הפרס ציינה כי "שקוף עוסק בעיתונות נקייה מאינטרסים מסחריים". וכך גם נמשיך לפעול.  בדברי התודה אמר אביטל: "יש אמירה אמיצה בכך שהפרס ניתן לעיתונאי עצמאי".

בנימוקי חבר השופטים נכתב עוד כי "אביטל דוגל בעיתונות למען האינטרס הציבורי ונאבק בקשרי הון-שלטון ובמניעים נסתרים. הוא מאמין שעיתונות איכותית צריכה ואמורה לשרת את הציבור ולתפקד ככלב השמירה של הדמוקרטיה. תרומתו לדיון הציבורי בתחום הפוליטי מעודדת שיח פתוח המביא לידי ביטוי את מגוון הקולות והדעות. המיזמים שייסד ולוקח בהם חלק פעיל, מעלים על סדר היום את חשיבות הדיון הציבורי לקיומה של הדמוקרטיה הישראלית".

הפרס הוענק במסגרת ועידת סטודנטים של המחלקה לתקשורת באקדמית כנרת בראשות ד"ר עידית מנוסביץ שדנה בנושא "בחירה או בכי־רע – הפלונטר הפוליטי בישראל". בעבר הפרס הוענק למיקי חיימוביץ' כשהייתה מגישת חדשות 10.

בוועידה הוענק גם "פרס כנרת למפעל חיים בתקשורת 2021" לגדעון אלון, בעיקר על פועלו ככתב פרלמנטרי בעיתון "הארץ" ובעיתון "ישראל היום". 

צילום: מכללת כנרת
יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

2 תגובות

  1. ברכות תומר, הפרס מגיע לך ועוד איך!
    (סוקולוב ופוליצר בהמשך…)

    גאה בך וביוזמה המבורכת בהקמת שקוף.
    וגאה להיות שותף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!