ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

60 אלף תושבים בהמתנה: ראש עיריית קרית אתא במעצר בית, והמועצה לא צפויה להתכנס בקרוב

יעקב פרץ, ראש עיריית קרית אתא, נעצר לפני כשבועיים בחשד למעורבות בפרשת שחיתות. פרץ שוחרר למעצר בית ונאסר עליו להיכנס לבניין העירייה עד ה-24 בדצמבר, אך נראה כי למועצת העיר אין עניינים לקדם בהעדרו. עו"ד מימון טולדנו, ממלא מקום ראש העיר: "ראש העיר אמנם בבית אבל מותר לו לתקשר עם המנכ"ל. אנחנו ממתינים"
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מועצת העיר של קרית אתא ידועה לשמצה באורך הישיבות הקצר להחריד שלה. ראש העיר יעקב פרץ, המכהן בתפקיד מאז שנת 1996, נוהג לערוך ישיבות שלוקחות לעיתים גם דקות ספורות. הישיבה האחרונה ארכה 14 דקות, מתוכן 10 הוקדשו לברכות לראש השנה. בפעם אחרת – 45 שניות בלבד

ולפני כשבועיים, כזכור, נעצר פרץ בגין חשד למעורבות בפרשת שחיתות שרוב פרטיה טרם פורסמו. כיום פרץ שוהה במעצר בית, ונאסר עליו להגיע לעירייה או לחברה הכלכלית למשך 45 יום. בשיחה עם ממלא מקום ראש העיר, עו"ד מימון טולדנו האמור למלא את מקומו, הבהיר טולדנו כי אין בכוונתו לכנס כרגע את המועצה ללא פרץ: "ראש העיר אומנם בבית אבל מותר לו לתקשר עם המנכ"ל. אנחנו ממתנים".

הישיבה האחרונה – בספטמבר 

ישיבות מועצת העיר מעוגנות בפקודת העיריות והן חייבות להתכנס מדי חודש. למועצה אפשרות להחליט שלא לקיימן חודשיים בשנה. מועד הישיבה האחרון היה ב-25 לספטמבר ואנו קרובים לחודשיים רצופים בהן לא התכנסה המועצה. מאחר והמועצה כבר "ניצלה" את האפשרות שלא לכנס ישיבה בחודש מרץ ואוקטובר היא חייבת להתכנס בחודש זה. באם תתקשה המועצה לתפקד יוכל משרד הפנים, אם ירצה, להתערב ולזמן בעצמו ישיבת מועצה כמפקח על הרשות.

תיקון: לאחר פרסום הכתבה, הפנו את תשומת ליבנו בעיריית קריית אתא כי התקיימה ישיבת מועצה בחודש מרץ (ארכה שבע דקות) שבגלל טעות לא הופיעה באתר העירייה. מכאן שהמועצה יכולה להתכנס, לכל הפחות, פעם נוספת החודש או בחודש הבא.

*

אזמ"ע?

(איך זה משפיע עליך)

במועצת העיר אמורים לעלות נושאים שנוגעים לענייני היום יום של התושבים. זה האירוע הפומבי המרכזי בו חברי המועצה יכולים להשמיע את דעתם באוזני ראש העיר וחבריהם למועצה. השבתה שלה משתקת את עבודת נבחרי הציבור של תושבי קרית אתא.

מעש"י

(מה עושים כדי שיתוקן)

ממלא מקום ראש העיר וחברי המועצה יכולים לדרוש לקיים ישיבת מועצה – זכותם של תושבי העיר למועצה מתפקדת שתדאג להם.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת עידן בנימין

עידן בנימין
כתב לתיקון הכנסת. ירושלמי 15 שנה. מאז הקמת "שקוף" כותב על הפינות החשובות שכלי התקשורת מזניחים: העבודה הפרלמנטרית האמתית, פיקוח הח"כים על הממשלה, כשלונם של נבחרי הציבור לעמוד בחוקים שהם עצמם כתבו, מימון מפלגות פיקוח על מבקר המדינה ועוד. מתעקש לכתוב שוב ושוב על דברים - עד שיתוקנו. הולך לישון בלילה פסימי וקם בבוקר אופטימי. מונע מזעם ומתקווה בו זמנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!