ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: מאי ב21, 2024

  • דעות ·

עונש מוות למחבלי הנו'חבה? כשהפופוליזם מתנגש חזיתית במציאות

קריאות הפוליטיקאים אחרי הטבח להחיל את חוק פשעי הנאצים על מבצעיו או להשית עליהם עונש מוות מיידי נתקלו במצב מורכב בהרבה מכל הודעה נחרצת לעיתונות • ועדת המשנה שהקים רוטמן תוך הדרת הח"כים הערבים לא התכנסה מאז אותם שני דיונים חסויים, ואולי כך ראוי • פרשנות
"לא חשבנו שהמצב של זיהום האוויר כזה גרוע". גדי טונס ברקע התחנה המרכזית בתל אביב (צילום: יעל געתון)

"נאבקתי שנים, אבל אני לא מוכן להמשיך לסכן את הבריאות של הבנות שלי"

את השנים האחרונות, מאז שעבר לדרום ת"א, הקדיש גדי טונס למאבק בשכנה המזהמת שלו - התחנה המרכזית בעיר. למרות המאמצים הרבים, המחאה של חבריו ושלו לא הצליחה להביא בינתיים להזזת המפגע המזהם, אך הביאה אותו לנקודת שבר שבה בחר לעזוב את ביתו. "כלכלית אני מסוגל לעבור, אבל 30 אלף איש, בהם פליטים מהמעגל הראשון של התחנה, לא יכולים"

הח"כים יבקרו במפעלי ים המלח של כיל – והציבור יישאר בחוץ

המפעל המזהם הזמין את חברי הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל לסיור סגור לתקשורת ולתושבי האזור, כשברקע המדינה נערכת לתום תקופת הזיכיון של מפעלי ים המלח. בשנים האחרונות סיורים של ועדות הסגורים לסיקור עיתונאי הפכו לפרקטיקה מוכרת של גורמים מסחריים המחפשים השפעה. חבר הוועדה ח"כ ביטון: "ראוי שוועדות הכנסת יהיו פתוחות לציבור"
  • כנסת ·

פחות מ-17 שעות במשכן: נושאי דגל ביטול הפגרה בקושי הופיעו בכנסת

מאחורי הקריאות הפופוליסטיות לבטל את הפגרה, ולאחר מכן להשאיר את הלשכות פתוחות עומדת המציאות • מנתוני הנוכחות ופעילות הכנסת בימי הפגרה עולה כי חרף מצב המלחמה חסר התקדים - המשכן לא עבד שעות נוספות, לא בזמן הפעילות הרגיל ולא בזמן הפגרה
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.