ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: מאי ב7, 2024

  • כנסת ·

"הפך לכלי פוליטי": דרישה מהממשלה למנות ועדת שרים לטקס יום העצמאות

באופן חריג נעדרו חברי הקואליציה מהדיון בוועדת החינוך וגם משרדה של שרת התחבורה לא שלח נציג שיענה לשאלות הח"כים, כפי שמחייב התקנון • חברי האופוזיציה תקפו את עצם קיומו של הטקס ("לא ייתכן לקיים אירוע יום העצמאות בזמן שהחטופים בעזה") וגם את העובדה שהוא נשלט באופן בלעדי ע"י רגב ("הטקס שלה בטאבו") • שר התרבות מיקי זוהר מהליכוד, שהעביר את אחריותו על הטקס לידי רגב, אמר ל"שקוף": "נכון יהיה למנות ועדה מקצועית ללא שיקולים פוליטיים"
  • כללי ·

ההסתרה נמשכת: המשרד להגנת הסביבה לא משחרר צילומים ממפעלים מזהמים

מעקב "שקוף": המשרד מחזיק תיעוד בשידור חי של ארובות מפעלים ברחבי הארץ, אך מסרב לפי שעה לאפשר לאזרחים לעקוב בעצמם אחר המזהמים. בעבר טענו במשרד כי הבקשה לאפשר שידור חי מהמפעלים נמצאת בבדיקה, אלא שאין כל התקדמות בנושא. במשרד להגנת הסביבה ממשיכים לטעון: "מבצעים בדיקות בנושא"
  • כנסת ·

בעקבות הפרסום ב"שקוף": פנייה לוועדת האתיקה נגד דרעי, לפיד, ליברמן ועבאס

בתנועה לאיכות השלטון ביקשו מוועדת האתיקה של הכנסת לבדוק ולפרסם את היעדרויותיהם הסדרתיות של חברי הכנסת, שעל פי מדד הפרלמטר של "שקוף"נכחו בפחות משני שליש מישיבות המליאה בכנס הנוכחי • "אכיפת ההיעדרויות נדרשת דווקא בתקופה שבה אמון הציבור בכנסת ובנבחרי הציבור נמצא בשפל", נכתב בבקשה
  • כתבות ·

"רוצים 'יסמנים'": המינוי לתפקיד החשוב ביותר בשירות הציבורי מוחזק בידי הדרג הפוליטי

בחודש ספטמבר יסיים את תפקידו נציב שירות המדינה המכהן פרופ' דניאל הרשקוביץ, והממשלה תמנה נציב חדש שלפניו יעמדו אתגרים גדולים מאי פעם • מעבר לשיקום נזקי המלחמה, ייאלצו הנציבה או הנציב הבאים לפעול תחת שלטון שדוגל דווקא בהחלשת השירות הציבורי בשם "מהפכת המשילות" • האם בסיס הבעיה טמון דווקא באופן המינוי לתפקיד, שנשלט בבלעדיות בידי הדרג הפוליטי?
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,892 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.