ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: אפריל ב4, 2024

  • ממשלה ·

בעקבות פרסום "שקוף": משרד המשפטים הורה לשרה עידית סילמן לחדול משימוש פוליטי בדוברות המשרד

דוברות המשרד להגנת הסביבה החלה לאחר כניסת סילמן לתפקיד לקדמה באופן חריג. עו"ד אלעד מן שלח בעקבות פרסום "שקוף" מכתב למשרד המשפטים - שהבהיר כי אסור לעשות שימוש מסוג זה. מנכ"ל המשרד: נקיים דיון בנושא
  • כנסת ·

 "עוקפת את בית המשפט": החוק שיאפשר למשטרה להרחיק מפגינים לשלושה חודשים

הכנסת דנה השבוע בהצעת חוק שתאפשר לקציני משטרה להרחיק חשודים בעבירות שונות ל-90 יום מכל מקום בארץ, בניגוד ל-15 ימים כיום. ארגוני זכויות אזרח ומשפטנים מזהירים כי החוק "נתפר" למשתתפי המחאות: "המשטרה מדביקה חשד בעבירות חמורות, כמעט לכל המפגינים מודבקת עבירה של תקיפת שוטר"
  • בריאות ·

בצל העלייה באשפוז בשל תחלואה נשימתית: חשד ל-6 חריגות זיהום בשבועיים ברמלה

מבדיקת "שקוף" עולה כי במשרד להגנת הסביבה הציבו באזור התעשייה בעיר, שם נמצא גם מפעל "נשר", ניידת ניטור שאיתרה כמות גדולה של חלקיקים מזהמים באוויר • פרופסור עדי וולפסון: "למרות טענת המשרד ועיריית רמלה שהם פועלים מול מקורות הזיהום, הזיהום ממשיך להיפלט ללא הפרעה ולסכן את הציבור"
  • דעות ·

עסקאות בוטלו, תוכניות לחיפוש גז נעצרו: האם ישראל עומדת בפני חרם אנרגיה?

לצד אמברגו נשק וקריאות לחרם תרבותי ברחבי העולם, ישראל מתמודדת עם השלכות המצב המדיני גם בתחום פחות מדובר - שוק האנרגיה • בדומה לקונספציה הביטחונית שקרסה ב-7 באוקטובר, גם הקונספציה לגבי חוסן ועצמאות אנרגטית משתנה • דעה
  • כתבות ·

תושבי חדרה לא יזכו להציץ בתכנית לצמצום הזיהום שהגישה חברת חשמל למדינה השבוע

גרגירי הפחם המתפזרים מהמערומים בתחנת "אורות רבין", פוגעים בשגרת חיי תושבי שכונת חפציבה שבחדרה. לאחר מאבק תושבים, המשרד להגנת הסביבה חייב את חברת החשמל להכין תכנית למניעת הזיהום. השבוע עמדה במחויבותה ומסרה אותה למשרד. אך שני הצדדים סירבו למסור אותה ל"שקוף" בשלב זה ובכך מדירים את התושבים מהליך קבלת ההחלטות. תגובת המשרד: "התכנית תפורסם לציבור לאחר אישורה"
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.