ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: מרץ ב27, 2024

  • כנסת ·

לפני שנצטער על זה: ארבעה סעיפים שצריך לתקן בחוק הרישוי הסביבתי

המשרד להגנת הסביבה יצביע על נוסח החוק שמאגד רישיונות שונים שתעשיות נדרשות לקבל בשביל לפעול. למרות שמדובר בבשורה משמעותית, החוק נוגס בחוקים קיימים ומשנה אותם, באופן שעלול להשפיע לרעה על הציבור. בין התיקונים המוצעים: פקיעת היתר הפליטה של מפעלים אחת לעשור, במקום אחת לשבע שנים, ופוליטיזציה של הליך קבלת הרישיון. "שקוף" מפנה זרקור
  • כנסת ·

אחרי שרוטמן סימן מטרה, העובדות וקול ההיגיון כבר לא יכלו לסייע

יו"ר ועדת החוקה בחר למקד השבוע את הדיון בוועדה בנושא החריגה מסמכות, לדבריו, של הפרקליטות בנושא חובת אישור לפני עיכוב לחקירה בחשד להסתה לטרור. רוטמן טען לכבילת ידי המשטרה בידי הפרקליטות, ולא השתכנע גם כשנציגיהן הציגו לו תמונה שונה. בתום הדיון הארוך נראה כי יותר משביקש יו"ר ועדת החוקה לטפל בבעיה ממשית, הוא שוב השתמש בוועדה ככלי להעברת מסרים פוליטיים וסיסמאות לא מגובות
  • כנסת ·

"מנפנפים אותנו": התלמידים מיישובי הצפון שלא פונו נופלים בין הכסאות

בתי ספר שפועלים רק חצי מהזמן, מחסור במורים ופיצול בין כיתות: הדיון בוועדת החינוך בכנסת חשף את עומק המשבר ביישובי הגליל בתקופת המלחמה • יו"ר הוועדה יוסף טייב סירב לאפשר להורי תלמידי היישובים שלא פונו לדבר ואף הוציא אותם מהדיון, למרות שתיאמו את הגעתם לדיון ולאחר שנסעו שעות ארוכות לירושלים. "אני משמונה וחצי בבוקר פה, יש לי יום עמוס"
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.