ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: ינואר ב11, 2024

  • כתבות ·

עם תקציב שאי אפשר לקצץ: מה עושה משרד המסורת?

250 מיליון שקלים הוקצו למשרד ירושלים ומסורת ישראל בראשות מאיר פרוש ל-2024, במסגרת הסכם הכספים הקואליציוניים. מדובר בתקציב משוריין שלא ניתן לקצץ, למרות המלחמה בעזה - אלא אם מקצצים לכל המשרדים יחד. בדיקת "שקוף": מה תחומי האחריות של המשרד ומה ההבדל בינו לבין משרד המורשת?
  • דעות ·

הפרט החשוב שהתקשורת מפספסת בדיון על המשרדים המיותרים

השיח התקשורתי על כמות משרדי ממשלה חייב להתמקד בנחיצות ולא בחיסכון הכלכלי. בישראל אין צורך בממשלה העולה על 15 משרדים ושרים. הגדלת הוצאות מדינה אינה מגונה כשקיים צורך, למשל בהגדלת מספר חברי הכנסת. מבחן הנחיצות הוא זה שהופך הגדלה אחת למושחתת ושנייה ללגיטימית
  • מקומי ·

הבחירות לרשויות המקומיות חוזרות – ואיתן גם מיזם העיתונות שלנו

פיילוט לקיום עיתונות מקומית במימון תושבים יוצא (שוב) לדרך. שני היישובים שיעמדו במרכז הסיקור הם רחובות ופרדס חנה כרכור - הראשונים הצליחו לגייס ראשונות את הסכום הדרוש לטובת סיקור של "שקוף" לקראת הבחירות
  • כנסת ·

לקראת מהלך חסר תקדים: ועדת הכנסת תדון בהדחת ח"כ כסיף

הבקשה להדחה הגיעה אחרי שכסיף תמך בתביעה נגד ישראל בהאג • כדי להדיח אותו צריך רוב של 75% מחברי ועדת הכנסת, שלאחריו הבקשה תועבר למליאה, שם יידרש רוב של 90 ח"כים • חוות הדעת של היועצות המשפטיות לכנסת ולממשלה עשויה להוות גורם מכריע לכאן או לכאן • כסיף: "הניסוח של בקשת ההדחה, כאילו יש בחתימה שלי תמיכה במאבק מזוין, היא במקרה הטוב בדיחה, ובמקרה הרע ניסיון השתקה אלים"
  • כתבות ·

אנגלמן: ביקורת על הצבא לא סותרת הקמת ועדת חקירה ממלכתית

על פי מספר פרסומים מהתקופה האחרונה, נטען כי מבקר המדינה מנסה "לגלגל" את האחריות למחדלי המלחמה מהדרג הפוליטי לדרג הצבאי • בהודעה הבהיר אנגלמן כי "איש לא יהיה חסין מביקורת עמוקה ונוקבת, בדרג המדיני, הצבאי והאזרחי"
  • כנסת ·

בזמן שהקשב הציבורי מופנה למלחמה, גורמים שלטוניים פועלים מתחת לרדאר

כספים קואליציוניים ומשרדים מיותרים על חשבון שיקום; פגיעה במערכת המשפט ובגופי התקשורת ועוד החלטות ממשלה שמתקבלות בעיצומה של לחימה. במסגרת כנס של "שקוף" והתדר בת"א נפגשו עיתונאים ופעילי ציבור לדבר על כל מה שהממשלה מעדיפה שלא נדע ולעסוק בשאלה איך זה ישפיע על המדינה שתהיה כאן אחרי המלחמה
  • כתבות ·

דרישה לחקירה: מו"ל עלון השבת "שביעי" משמש גם מנכ"ל רשות ממשלתית

התנועה לאיכות השלטון דורשת מנציבות שירות המדינה לחקור את רובי לוזון, לאור כפל תפקידיו: "נדמה כי עיסוקו הנוסף של מנכ"ל רשות ממשלתית בפועל בתור המוציא לאור של שבועון מסחרי אשר מפרסם גם מאמרי דעה פרי עטו, ובהם ביקורת חריפה נגד הממשלה הנוכחית והקודמת וגופים אחרים בשלטון, עולה לכדי מספר עבירות משמעת"
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.