ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: יולי ב20, 2023

ראש עיריית אילת אלי לנקרי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם (צילומים: רוני בלחסן, ראובן קופיצ'ינסקי, CC BY-SA 4.0)
  • כללי ·

אילת ואשקלון: "לא נאפשר לקצא"א להרחיב את פעילותה"

בגיבוי משרד רה"מ, חברת הנפט רוצה להגדיל את הכנסותיה ולהגביר את היקף הייצוא מנמלי אילת ואשקלון באמצעות מכליות ענק, תוך הצבת סיכון אדיר לתושבי הערים ולסביבה הימית שלהן. ראשי הערים מסרו ל״שקוף״ כי הם ״נוקטים בכל האמצעים על מנת למנוע מקצא"א להרחיב את פעילותה בתחומי העיר"
  • כתבות ·

הפגנה מול משרדי רדימיקס: "אם אתם קונים מלט מ'נשר' – הזיהום באחריותכם"

הקומיקאי עידן מור (גדי וילצ'רסקי) הפגין יחד עם פעילי "מגמה ירוקה" מול אחד הלקוחות הגדולים של מפעל המלט בדרישה שיפסיק לפרנס את מוקד הזיהום שעלול לפגוע בתושבים. "אנחנו מצפים גם מראשי עיריות מודיעין, רמלה לוד וגזר להצטרף". וגם: אחרי קנס של מיליונים אשתקד - "נשר" עומדים בפני שימוע חדש על זיהום והסתרת מידע. צפו:
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
  • כתבות ·

בקרוב בהפגנות? הסדרת השימוש במצלמות המשטרה השאירה פרצות מסוכנות

בשבוע הבא יעלה להצבעה החוק שעשוי להכניס לארסנל הכלים של המשטרה אמצעי אפקטיבי למעקב ולניטור של אזרחים. החוק מאפשר מנעד רחב של עבירות שבגינן המשטרה מורשית להציב ולהפעיל את מערכות הצילום, כמו גם חיפוש מידע שנאגר ללא פיקוח משמעותי. "יכולות להיות הפגנות שיתלקחו ויצריכו את השימוש במצלמה", אמר יועמ"ש הוועדה לביטחון לאומי
עשן שחור מיתמר מעל מפעל נשר ברמלה
  • כתבות ·

בשקט בשקט, נפתח שימוע חדש ל"נשר" בגין חשד לזיהום חריג מהארובה

חריגות חלקיקים, פליטות מזהמות והסתרת מידע מהמשרד להגנת הסביבה - ל"שקוף" נודע על שימוע חדש נגד מפעל המלט. המשרד להגנת הסביבה בחר שלא ליידע מיוזמתו על המהלך וממשיך לסרב לפתוח לציבור את המצלמות המתעדות את המפעל. התערבות חברי הכנסת יוראי להב-הרצנו ואברהם בצלאל עשויה לשנות את המצב
יפתח שילוני (צילום: חגי מרום)
  • כתבות ·

"שאלתי את השופטת: זו המדינה שאת רוצה? היא לא ענתה"

לאחר שנעצר פעמים בעת שחילק מכתבים למתפללי בית הכנסת של אביחי מנדלבליט, ומכשיר הטלפון שלו נלקח ממנו, תבע יפתח שילוני את המשטרה וזכה. הפרקליטות ערערה, והמחוזי הפך את ההחלטה על פיה. כעת הוא מערער לעליון ואומר: "המדינה שלנו מתעקשת לא לנהל את עצמה בדרכי שלום, הפסיקה הזו אסור שתתקיים"
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.