ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: יוני ב1, 2023

צל עצים ברחוב בירוחם (צילום: דוד גולן)
  • כתבות ·

נלחמים על כל פיסת צל: מאבק התושבים ששינה את ירוחם

אחרי שסבלו שנים ארוכות מחום בלתי נסבל שהקשה על תנועה וחיים ברחובות, עשרות תושבים במועצה המקומית בדרום הצליחו לגייס את ראשת המועצה ולהתחיל בשינוי ברחובות העיר • "יש תחושה שאדריכלים שתכננו פה לא יצאו מהאוטו הממוזג", מספרת דבי תושבת המקום, "נושא הצל הוא קריטי"
ח"כ עמית הלוי מהליכוד (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
  • כנסת ·

הקואליציה פרצה את הסכר, והחקיקה הפרסונלית מאיימת לזלוג לבחירות לרשויות המקומיות

בהתאם לחוקים שעלו לדיון במושב הקודם, ח"כ עמית הלוי מהליכוד שוב מגיש הצעת חוק פרסונלית שתאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בטבריה להתמודד בבחירות שייערכו בסוף אוקטובר. החוק כיום לא מאפשר לראשי ועדות שמונו בידי שר הפנים לזכות ביתרון ולהתמודד בבחירות, אך הלוי לא מבין מה בעייתי בחוק שנתפר עבור אדם אחד: "התושבים רוצים לממש את זכותם לבחור"
  • כנסת ·

בזמן שהמאבק בעישון תקוע בעבר, שתי רפורמות חשובות עשויות להציל חיים של אלפים

בדיון בכנסת לרגל היום הבינלאומי ללא עישון נחשפו פערים מתחום האכיפה, ולפיהם לרשויות אין אמצעים או תמריצים להילחם בתופעה • לגופי המאבק בעישון חסר מידע משמעותי שעשוי לסייע במאבק בעישון, ושינוי קל בחוק המחייב פרסום דוח שנתי בנושא יכול להצעיד את ישראל שנים קדימה, כמו גם הקמת רשות ייעודית למאבק בעישון
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
  • כתבות ·

מסמך פנימי של עיריית ת"א מגלה: התכנית להפחתת הזיהום לא תביא בשורה לאזור התחנה המרכזית

הטיוטה של התכנית, שאותה חויבה העירייה להגיש, הגיעה לידי "שקוף" וחושפת פתרונות שאינם ריאלים ולא מספקים מבחינת יעילותם ומסגרת הזמנים. מהמסמך עולה כי חלופת מתחם פנורמה שעלתה לדיון משפטי כלל לא על הפרק מבחינת העירייה, וכי הפתרונות העיקריים שבסמכותה מסתכמים בשינויים מינוריים כמו הסדרי התנועה ונטיעת עצים. בארגוני הסביבה ביקרו: "נדרשת תכנית מעשית ויעילה ולא תרגיל אקדמי למגירה"
  • כתבות ·

"בינתיים המפעלים חוגגים": הזיהום ממישור רותם מוסתר מהציבור בגלל תקציב זעום

אחרי מאבק אזרחי, מפעלים בבעלות עידן עופר ומזהמים נוספים התקינו תחנות ניטור, אבל יש בעיה אחת • המידע על הפליטות שמשפיעות על בריאות הציבור נמצא תחת חיסיון ביטחוני • כדי לפתור את המצב דרושה מערכת זולה - אבל אף אחד לא מוכן לשלם עליה
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.