ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: מרץ ב20, 2023

  • כלכלה ·

תחקיר: בזמן שארה"ב ואירופה מחרימות – ישראל ממשיכה לייבא נפט מרוסיה

לפחות 29 אוניות נפט ופחם עשו את דרכן מרוסיה, מאז הורה פוטין לפלוש לאוקראינה וברקע התחייבות כי ישראל "תעמוד בכל דרישות העיצומים הבינלאומיים". תחקיר "שקוף" בשיתוף צוות מומחים לניטור אוניות, מגלה כי נעשה גם שימוש בשיטות להסוואת משלוחים בעייתים. משרד החוץ: "למיטב ידיעתנו, חברות האנרגיה בישראל אינן חורגות מהמגבלות"
  • כתבות ·

שקט תעשייתי: המתנה היקרה שיקבלו המפעלים המזהמים על חשבוננו

תחת השם המתעתע "רישוי ירוק", הכנסת תבצע בקרוב מחטף במסגרת חוק ההסדרים ותצביע על הקלות כלכליות ושינויים בחוק אוויר נקי. בין היתר, במסגרת השינויים, ההיתר לפליטת מזהמים יוארך בשלוש שנים, ואישור העיסוק ברעלים יוצמד להיתר הכללי. בנוסף, המפעלים יזכו להקלה נוספת ולא יחויבו יותר להשתמש בטכנולוגיה הטובה ביותר לצמצום הזיהום
  • כנסת ·

מבקר המדינה חשף את תרגיל ההטעיה של חוק המתנות

ראשי עיר, חברות כנסת, עובדי ציבור - כולם יוכלו להתחיל להתרים כספים בלי פיקוח של מבקר המדינה, שייאלץ לפרסם את התרומות שלא אושרו באתר שלו. נציג המבקר התנגד: "אתם הופכים אותנו ללוח מודעות. ברגע שהציבור רואה את הפרסום באתר, הוא סבור שאנחנו בודקים את העניין, זה מטעה". וגם: האם חוק המתנות עשוי לכלול גם טיפולים פלסטיים לחברי כנסת? מעקב "שקוף"
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,915 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.