ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: מרץ ב2, 2023

  • כתבות ·

סעיף ה"החוק המחוסן" שמקדמת הקואליציה מרוקן את כוחו של בג"ץ

ועדת החוקה הצביעה על חלקים נוספים במהפכה המשפטית ואישרה הצעה לפיה רוב של 61 ח"כים יוכל מנוע מראש או בדיעבד כל התערבות של בג"ץ בחקיקה. "זה נקרא וידוא הריגה", הזהירה ח"כ פרקש-הכהן. במקביל, שאלה אחת שנשאלה השבוע על זכויות היסוד שעלולות להיפגע, השאירה גם את רוטמן ללא תשובה
שריפת פסולת בשטח הרשות הפלסטינית (צילום: אזרחים למען אוויר נקי)
  • כתבות ·

 למרות פעולות המנהל האזרחי – התושבים צפויים להמשיך לנשום את עשן הפסולת מהרשות 

המפגע המסוכן ממרר את חיי התושבים, והמנהל מחפש פתרונות בזמן שלרבע מהפלסטינים אין לאן לפנות את הפסלות • בדיון בכנסת טענו במנהל כי הפתרון המרכזי - הקמת אתר הטמנה וטיפול בפסולת ברשות - "נמצא בשלבי אישור סופי", אך עיון בפרוטוקולים מגלה שאלו לא יוקמו בשנים הקרובות, ושהתושבים ימשיכו להיחנק • אחד הפתרונות שמקדם המנהל, עד שיוקמו האתרים לטיפול בפסולת, עשוי לעזור - סבסוד שינוע הפסולת והיטל ההטמנה לכפרים הפלסטינים
  • כנסת ·

הקואליציה ניסתה להסתיר את הפיל שבחדר, אך המסכה מעל "ועדת דרעי" הוסרה במהירות

חברי הוועדה בראשות ח"כ אופיר כץ התכנסו לדיון ראשון בהיסטוריה של ועדה שמוקמת עבור קידום חוק פרסונלי. היו"ר ביקש "להתמקד בשאלות המהותיות", אך המשנה ליועמ"ש ניפץ את תקוותיו כשהזכיר את שמו המפורש של יו"ר ש"ס, והזהיר מ"חור שחור נורמטיבי". כשכולם, כולל מגישי החוק, מניחים שהוא ייפסל בבג"ץ, עולה השאלה – למי כל זה טוב בכלל?
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.