ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: פברואר ב22, 2023

  • כתבות ·

קק"ל נאבקת באסונות משבר האקלים – ומממנת אותם בו זמנית

בדיקת "שקוף" מגלה כי קק"ל, שמניפה דגל סביבתי, משקיעה חלק מתיק ההשקעות שלה - השווה למעלה משלושה מיליארד שקלים - בחברות מזהמות המחריפות את המשבר • בנוסף, הקרן מגדירה את החברות המצטיינות במדד המכובס של "מעלה" בתור השקעות ירוקות - בהן כיל ובז"ן • קק"ל: "מגבילה השקעה במניות או שותפויות של חברות חיפושי גז ונפט"
  • כנסת ·

היעדרו של דרעי מההצבעה על החוק שידרוס את בג"ץ עבורו – הוכיח כמה הוא פסול

זו הפעם השניה שבה חברי הקואליציה מלכלכים את ידיהם בחקיקה פרסונלית עבור מינויו של יו"ר ש"ס לתפקיד שר, והפעם כבר אפשר לראות את הכאוס לובש צורה. החקיקה מטה באופן קיצוני את יחסי הכוחות בין הרשות המבצעת לשופטת, ולמעשה מצטרפת לרשימת חוקי המהפכה המשפטית. דעה
  • כללי ·

"המינוי שלי היה תפקיד אמון, אתה עוזב ברגע שמי שנתן בך את האמון גם עזב"

רגע אחרי שחזרה משליחותה בפריז, השגרירה לשעבר יעל גרמן שוחחה עם "שקוף" על ה"אסון", לדבריה, של המהפכה המשפטית. היא מספרת על הקשיים שמערימה החקיקה על הייצוג החיובי של ישראל בעולם ועל נקודת מבטה על "התקרית הדיפלומטית" בביקור רה"מ בפריז. "בצרפת מייחסים כובד משקל למהפכה המשפטית"
  • כללי ·

עדות מתוך ועדת השרים לחקיקה: "אף אחד לא עובר חוק-חוק ושואל אם הוא טוב" 

הדיונים באחד הפורומים החשובים של הממשלה נערכים הרחק מעין הציבור, כך שהנבחרים מאשרים הצעות חוק מהותיות מבלי שבוחריהם יודעים מי תמך או התנגד, ומדוע. עדותו של גורם שהיה בעשרות דיונים חושפת את מאחורי הקלעים של מדיניות החקיקה של הממשלה, את היעדר הדיון המשמעותי, ואיך הציבור יכול בכל זאת להשפיע על השרים?
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,909 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.