ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: מרץ ב17, 2021

  • דעות ·

דעה: בגיבוי הפרקליטות, נתניהו מאכיל אותנו בפירורים

מקורביו ואף יריביו של ראש הממשלה מקפידים לומר שהוא מתפקד מצוין, על אף כתבי האישום, אבל כדי לדעת באמת - צריך גישה ליומנים שלו ● היועמ"ש מגן על תירוצי נתניהו ובית המשפט מציע לנו להתפשר כאילו מדובר בסכסוך שכנים ולא בסוגיה ציבורית מהמעלה הראשונה ● בינתיים, כלבי השמירה של הדמוקרטיה ימשיכו לנבוח
  • בחירות ·

שאלון הבחירות של שקוף: כך התחייבו המפלגות לצמצם את יוקר המחיה

הח"כים אוהבים לדבר על יוקר המחיה, אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד ● בעשור מאז המחאה החברתית, ואף על פי שהנושא עלה לכותרות, ישראל רק הלכה ונעשתה יקרה יותר ● השאלה האחרונה של שקוף לקראת הבחירות: באילו ענפים המוצרים יקרים מדי בעיניכם וכיצד תפעלו כדי להוזיל עלויות?
  • בחירות ·

שאלון הבחירות של שקוף: המפלגות שמציעות אלטרנטיבה לנישואין דרך הרבנות

המונופול הדתי על הנישואין בישראל מדיר קבוצה גדולה של אזרחים, למשל מי שיהדותו מוטלת בספק וזוגות להט"בים ● השאלה השביעית של שקוף לקראת הבחירות: מה הפתרון שאתם מציעים, אם בכלל, לאזרחים שלא יכולים או לא מעוניינים להינשא ולהתגרש דרך הרבנות?
  • בחירות ·

שאלון הבחירות של שקוף: המפלגות שהתחייבו לעבור לכלכלה דלת פחמן

קיים קונצנזוס עולמי על כך שההתחממות הגלובלית מקורה בפעילות אנושית, ומרבית מאזרחי ישראל מאמינים שיש להיערך למשבר האקלים ● המומחים מסכימים: נקודת האל-חזור קרובה מתמיד ● השאלות החמישית והשישית של שקוף לקראת הבחירות: האם תתחייבו להפסיק את השימוש בדלקים פוסילים עד שנת 2050, ומה הצעדים הראשונים שתעשו כדי להתכונן לשינויים קיצוניים במזג האוויר?
  • בחירות ·

שאלון הבחירות של שקוף: כך התחייבו המפלגות לחלק את התקציב

התקציב השנתי האחרון שאושר במדינה נקבע על בסיס דיונים שהתקיימו ב-2017 ● אפילו משבר הקורונה לא שינה את המציאות האבסורדית שבה אין למדינה תקציב ● את הלוואות הקורונה יצטרכו לפרוע כבר הנכדים שלנו ● השאלה הרביעית של שקוף לקראת הבחירות: באילו תחומים תשקיעו יותר ובאילו תקצצו?
  • פרויקטים ·

שאלון הבחירות של שקוף: המפלגות שהבטיחו לחייב שקיפות באינטרסים הכלכליים

חברי כנסת יכולים היום להשתמש בכוחם בוועדות הכספים והכלכלה כדי לנפח את הכיס שלהם ● תזכורת: בזה בדיוק מואשם ח"כ חיים כץ ● השאלה השלישית של שקוף לקראת הבחירות: האם תחייבו את חברי הוועדות הכלכליות בשקיפות?
  • כללי ·

לקראת הבחירות: כיצד פעלו המפלגות בעשור האחרון להורדת יוקר המחיה?

ישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר למחיה ● המחאה החברתית ודוח ועדת טרכטנברג היו אמורים להקל על העול הכלכלי, אך חלק ניכר מהרפורמות לא נאכף בפועל ● הסיבה העיקרית להיעדר האכיפה: השפעתם של בעלי עניין ולוביסטים על חברי הכנסת ● זה מה שבכל זאת נעשה - בדוחק - בעשור האחרון
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,908 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.