ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

כל הכתבות מיום: אפריל ב16, 2020

  • כתבות ·

למה אנחנו כותבים כל כך הרבה על הכנסת ומעט מדי על משרדי הממשלה?

זו שאלה נהדרת שאנו מקבלים לא מעט. אז הנה התשובה. בקצרה: העדר שקיפות ממשלתית משוועת. ולמי שרוצה את התשובה הארוכה, החלטנו לחשוף בפניכם את מאחורי הקלעים של סיקור הממשלה אל מול סיקור הכנסת. נכון, אפשר לסקר ולנתח מינויים ממשלתיים, מכרזים, רכש והחלטות - ואנחנו עושים זאת. אבל יש שלל היבטים בהם הממשלה נמצאת שנות אור אחורה מהכנסת. הנה:
  • כתבות ·

הפייק ניוז שנתניהו הפיץ עמוק יותר ממה שחשבתם

ראש הממשלה ולשכתו הפיצו נתונים של קרן עלומה מהונג קונג, כמדד של מגזין פורבס. מעבר לפרסום המוטעה, התעקשנו לברר - כיצד הרכיבו את הנתונים שהפכו את ישראל למצטיינת? המסקנה: שני מדדים חסויים שהקפיצו את ישראל למקום הראשון באופן מחשיד. באותיות הקטנות, גם לפי הקרן מצבנו לא מזהיר, במיוחד בתחום הבריאות
  • בריאות ·

נגיף הקורונה ורשת ה- 5G: איזו מהקונספירציות נכונה?

אני סקפטי. כשאני שומע על תיאוריות קונספירציה, אני דורש ראיות. הוכחות. הגישה הזו הוכיחה את עצמה בהפרכת תיאוריות קונספירציה בהן נתקלתי. אבל מאז נחשפתי לתיאוריה שמקשרת בין רשתות ה- 5G ונגיף הקורונה, הבנתי שבאמת יש כאן קונספירציה - אבל לא זו שכולם מדברים עליה. על טכנולוגיית דור 5, כיצד רוסיה מצליחה לגרום לנו להאמין בשקרים מסוכנים בעזרת הפצת פייק ניוז, וכמה חשובה קריאה ביקורתית - דווקא בימי קורונה. טור אורח של ד"ר רועי צזנה
  • כתבות ·

דווקא עכשיו: מבקר המדינה שלח 70 אחוז מעובדי המשרד הביתה

בזמן משבר, כשהכנסת בקושי מתפקדת והממשלה משתמשת באופן אובססיבי בתקנות לשעת חירום - מבקר המדינה החליט שיותר משני שליש מעובדיו אינם חיוניים. מי ידאג לוודא שבעלי אינטרסים לא בוחשים בקופה הציבורית בזמן שכולנו עסוקים במגיפה?
כל הכתבות נטענו.
נכשלה טעינה של כתבות נוספות.
שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,918 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.