ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

נתניהו הסתיר ביומנו את הפגישות עם הטייקון מערוץ 2

במסגרת משפט המו"לים התגלה כי רה"מ נתניהו נפגש עם המיליארדר אודי אנג'ל בזמן שהיה מבעלי ערוץ 2 • לא רק נתניהו: גם שלמה פילבר, המקורב שנתניהו הצניח לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, הסתיר את הפגישות
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

ראש הממשלה בנימין נתניהו והמיליארדר אודי אנג'ל (צילום: אורן פרסיקו ותומר אפלבאום)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיר ביומנו לפחות שתי פגישות שקיים עם איש העסקים אודי אנג'ל, בזמן שזה היה בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, כך עולה מהשוואה בין נתוני אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה לבין יומנו של נתניהו.

בשבוע שעבר העיד אנג'ל במשפט המו"לים במסגרת חקירת הפרשה המכונה "תיק 1000". יחד עם עדותו הגישה המדינה מסמך שערכה משטרת ישראל לגבי מפגשים של ראש הממשלה והנאשם מספר 1 בתיק עם שורה של גורמים, בהם בעלי כלי תקשורת. אחד מהם, היה אודי אנג'ל.

לפי מסמך הפגישות, שהוגש לבית-המשפט, נתניהו נפגש עם אנג'ל פעמיים בשנת 2016, ב-12.8 וב-12.9. בפעם הראשונה בביתו ובפעם השנייה בלשכתו. ואולם, עיון ביומן ראש הממשלה נתניהו, שנחשף לציבור בעקבות מאבק משפטי עיקש שניהלה עמותת הצלחה, מעלה כי שתי הפגישות רשומות ביומן ראש הממשלה כפגישות פרטיות, ללא פירוט לגבי זהות הגורם עמו נפגש נתניהו.

פגישות ראש הממשלה נתניהו עם אודי אנג'ל

בעבר כבר נחשף באתר זה כי נתניהו ניהל יומן כפול: בעותק אחד הוגדרו פגישות כ"פרטיות", ללא כל הרחבה. בעותק אחר נוסף בכתב יד זהותו של הגורם עמו נפגש נתניהו.

בין היתר העלים בשיטה זו נתניהו פגישות שקיים עם ספנסר פרטרידג', איש עסקים שהלווה לו שני מיליון שקלים למימון הגנתו המשפטית והעניק לו חליפות וסיגרים; עם בני-הזוג המולטי-מיליארדרים שלדון ומרים אדלסון, שהקימו ומימנו עבורו את החינמון "ישראל היום"; עם המיליארדר ארנון מילצ'ן, שנתניהו נאשם כי הוא ואשתו קיבלו ממנו טובות הנאה במאות אלפי שקלים; ועם בני-הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים לצדו בפרשת השוחד המכונה "תיק 4000".

כל הגורמים המוזכרים לעיל הוגדרו על-ידי נתניהו בשלב כזה או אחר כ"חברים". משום כך, ניתן אולי לטעון כי הפגישות הוגדרו "פרטיות" ונרשמו ללא שמות המשתתפים משום שאכן היו אלה פגישות חבריות שבהן דנו בנושאים אישיים בלבד, הגם שהדבר רחוק מאוד מלהיות סביר. אנג'ל, לעומת זאת, לא נחשב מעולם "חבר" של נתניהו ואף הבהיר בעדותו מה דעתו על יחסי חברות של בעלי הון עם ראש הממשלה. כשנשאל בבית-המשפט על טיב היחסים של מילצ'ן ונתניהו אמר: "במדינה הזו כולם חברים של ראש הממשלה, כולם חברים".

דף מיומנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 12.8.2016. פגישה עם אודי אנג'ל מוגדרת "פרטי"

על פי מתכונת ההסתרה של פגישות נתניהו אפשר להניח שגם הפגישות עם אנג'ל מהשנים 2013-2014 שמופיעות במסמך המשטרתי נרשמו ביומנו כפגישות "פרטיות". לפחות לגבי הפגישה מ-2014 תלויה ועומדת עתירה שהגישה עמותת הצלחה, באמצעות עו"ד אלעד מן, לקבלת יומן ראש הממשלה לשנה זו.

עדותו של אנג'ל במשפט המו"לים מלמדת כי גם מנכ"ל משרד התקשורת באותה תקופה, שלמה (מומו) פילבר, הסתיר את הפגישה עמו ביומנו.

בעבר כבר דווח ב"עין השביעית" כי פילבר לא כלל ביומנו שורה של פגישות מפתח הקשורות לכתב האישום נגד נתניהו, בין היתר עם מילצ'ן ועם מנהל העסקים שלו בישראל זאב פלדמן, עמם נפגש בשליחות נתניהו כדי לסייע להם לבחון אפשרות השקעה בזכיינית רשת.

אנג'ל העיד בשבוע שעבר על פגישה משולשת שקיים עם פלדמן ופילבר. פלדמן ופילבר טענו כי הפגישה לא היתה משולשת וכי אנג'ל נפגש בנפרד עם כל אחד מהם. כך או כך, גם שמו של אנג'ל נעדר כליל מיומנו של פילבר.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת אורן פרסיקו

אורן פרסיקו
כתב "העין השביעית". בעברו כתב בגלובס, מעריב, כל העיר וכלי תקשורת נוספים.

4 תגובות

  1. יום יבוא ומקום ומחריב המדינה יכנס לכלא ויזכר בספרי ההסטוריה לדראון עולם.

  2. הגיס החמישי מצליח לחדור ליומניו של ראש הממשלה .
    יבוא יום , ומקום החתרנים יהיה בכלא .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,914 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
אנחנו נלחמים על האמת שאחרים מנסים להסתיר.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!