ערכת שאלות לפוליטיקאים

חיפוש
Close this search box.
חיפוש

הערוצים המסחריים חוששים להתעמת עם נתניהו 

ארגון העיתונאים ביקש לצרף את חברות החדשות לפנייה לרה"מ נתניהו בדרישה לקיים מסיבות עיתונאים • ברוך שי מכאן 11 השיב בחיוב, אבי וייס מערוץ 12 ואור צלקובניק מערוץ 13 מסרבים להשיב מה הייתה תגובתם
הדפיסו את הכתבה

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס (מימין) ומנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק (צילומים: תומר נויברג; עדי לם, רשיון CC BY-SA 4.0) ה
מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס (מימין) ומנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק (צילומים: תומר נויברג; עדי לם, רשיון CC BY-SA 4.0)

מסתמן כי הערוצים המסחריים, 12 ו-13, מסרבים להציב חזית תקשורתית אחידה שתדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב לשאלות עיתונאים. נתניהו מחרים את התקשורת הישראלית כבר למעלה משנתיים וחצי, ואת השידור הציבורי למעלה מארבע שנים, וממשיך לסרב להתראיין ולענות לשאלות גם מאז פרצה המלחמה ב-7 באוקטובר.

בעבר ידעו ערוצי החדשות להתאחד על מנת לדרוש מנתניהו להכיר בקיומה של עיתונות חופשית בישראל. ב-2020, בעיצומו של משבר הקורונה, אחרי שנתניהו העניק שוב ושוב רק הצהרות חד-כיווניות, אותן ניצל לתמרונים פוליטיים, הצטרפו עורכי החדשות ליוזמה של ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל שדרשה ממנו להתחיל להשיב לשאלות.

"ארגון העיתונאים פונה אליך, ראש הממשלה, בשם כלל העיתונאים בישראל וביחד עם ראשי חברות החדשות הטלוויזיונית – מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו, ראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור כאן, ברוך שי – בבקשה שתאפשר לעיתונאים להציג שאלות", נכתב בפנייה שנשלחה באפריל 2020 ללשכת נתניהו במטרה להכריח אותו להתחיל לקיים מסיבות עיתונאים פתוחות לשאלות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את ממשלת החירום בכנסת (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את ממשלת החירום בכנסת (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

אתמול נשלחה פנייה דומה מטעם ארגון העיתונאים והעיתונאיות ללשכת נתניהו, אולם בפנייה הנוכחית לא צוין כי ראשי חברות החדשות מצטרפים לדרישה. מבדיקה של "העין השביעית" מול ארגון העיתונאים עולה שהארגון פנה גם הפעם לראשי חברות החדשות אולם ככל הידוע ל"עין השביעית", רק עורך חדשות כאן 11 הצטרף למהלך.

"בימים האחרונים פנינו למערכות החדשות השונות על מנת לדרוש מראש הממשלה לפתוח את מסיבות העיתונאים לשאלות", מסרו מארגון העיתונאים, "אנחנו ממשיכים לקדם מהלך של הפעלת לחץ משותף על ראש הממשלה לקיים מסיבות עיתונאים פתוחות. זהו אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה ונמשיך לפעול בכיוון".

בראש חטיבת החדשות של כאן 11 עומד העורך ברוך שי, כפי שהיה גם ב-2020, ומדוברות חטיבת החדשות אישרו בפנינו כי אכן פנו אליהם מארגון העיתונאים והם הצטרפו מבחינתם לפניית הארגון. לעומת זאת, בערוצים 12 ו-13 מסרבים להגיב לפניית "העין השביעית".

דוד ורטהיים פרסם ב"וואלה" כי ביום שבת האחרון נפגש רה"מ נתניהו מיוזמתו עם מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס וסמנכ"ל התוכן של חברת החדשות, גיא סודרי. ורטהיים ציין כי במהלך השיחה עלתה סוגית חרם הראיונות של נתניהו על הערוץ.

יש לכם הערות, הארות או ביקורת על הכתבה? מכירים מידע או סיפור שאנחנו לא?

רוצה את מיטב הכתבות והתחקירים של שקוף ישירות לתיבה? פה נרשמים לניוזלטר:

מאת שבי גטניו

Picture of שבי גטניו
עיתונאי ב"שקוף", מסקר את הכנסת, עבודת הלוביסטים והקשרים בין הון-שלטון-עיתון. החל מ-2008 פעיל בסוגיות תחלואי קשרי הון-שלטון-עיתונות ואסדרת פעילות השדלנים בישראל. בין השנים 1998-2008 פעיל במאבק לקידום זכויות להט"ב (יוצר הקיצור להט"ב). דובר לשעבר של עמותת 'רופאים לזכויות אדם'. בוגר תואר ראשון במדעי החברה והרוח ובדרך לסיום תואר שני במסלול מצטיינים עם תזה בלימודי דמוקרטיה בין-תחומיים באוניברסיטה הפתוחה. גר בתל אביב, אב לילד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שקוף הוא כלי התקשורת העצמאי הגדול בישראל. פה תקראו עיתונות חוקרת, מעמיקה וביקורתית, בתחומי הון-שלטון-עיתון, עבודת הכנסת, משבר האקלים ועוד.

"עצמאי" אומר שכל המימון שלנו, מהשקל הראשון ועד האחרון, מגיע רק מ- 8,908 איש ואישה בדיוק כמוך. אנחנו לא לוקחים אגורה מבעלי הון או קרנות, אין פרסומות ואנחנו משוחררים משיקולי רייטינג. זו מהפכה: אנחנו היחידים בישראל שפועלים במודל הזה, באופן שמבטיח שנעשה עיתונות נקייה מאינטרסים ומלחצים פוליטיים, כזו שנכנסת לעובי הקורה ולא פוחדת לומר את האמת. כל תמיכה, בכל סכום, מאפשרת לנו להמשיך ולשנות את המציאות הישראלית, למען כולנו.
בשקוף אין פרסומות.
אנחנו עושים עיתונות שנלחמת על האמת שאחרים מנסים להסתיר.

מול הכוחות הגדולים שמנסים להשתיק אותנו, היום יותר מתמיד אנחנו צריכים אותך איתנו!